crisis-1

Απολογισμός εκπαιδευτικών δράσεων έργου CRISIS με τη συμμετοχή της ομάδας DAISSy

CRISIS Project logoΗ Ερευνητική Ομάδα DAISSy του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) συμμετείχε στις εκπαιδευτικές δράσεις που διοργανώθηκαν στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου «CRISISCompetences for Resilient Smart CitiesStaff» και έλαβαν χώρα από 6 ως 10 Φεβρουαρίου 2023, στη Φρανκφούρτη (Γερμανία). Οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν διά ζώσης στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου FernUniversität, που είναι το δημόσιο Πανεπιστήμιο εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στη Γερμανία. Το CRISIS προτείνει μια ολιστική προσέγγιση για την επαγγελματική ανάπτυξη του εργατικού δυναμικού ανθεκτικών και έξυπνων πόλεων μέσω τόσο της ανάπτυξης ενός νέου προφίλ εργασίας για τα στελέχη τους, όσο και της σχεδίασης, της ανάπτυξης και της προσφοράς ενός πιλοτικού εκπαιδευτικού προγράμματος, για την πιστοποίηση της πρώτης ομάδας στελεχών ανθεκτικών και έξυπνων πόλεων.

Προς αυτή την κατεύθυνση, προσδιορίστηκαν οι είκοσι (20) πιο σημαντικές δεξιότητες για στελέχη ανθεκτικών και έξυπνων πόλεων, ως αποτέλεσμα βιβλιογραφικής έρευνας, καθώς και ερωτηματολογίων, τα οποία διανεμήθηκαν σε υπαλλήλους και αιρετούς Δήμων και Περιφερειών στις χώρες-εταίρους του έργου CRISIS.  Στη συνέχεια, οι εν λόγω είκοσι (20) δεξιότητες ταξινομήθηκαν σε τρεις (3) κατηγορίες και σε εννέα (9) τομείς δυνατοτήτων ανθεκτικότητας έξυπνων πόλεων. Επιπλέον, αναπτύχτηκε ένα εργαλείο αυτό-αξιολόγησης γνώσεων και ικανοτήτων ανθεκτικών έξυπνων πόλεων στη βάση των επιπέδων επάρκειας του Ευρωπαϊκού προτύπου ψηφιακών ικανοτήτων DigComp. Με στόχο τη δημιουργία ενός προγράμματος επαγγελματικής ανάπτυξης, διαμορφώθηκε ένα αρθρωτό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει τέσσερις (4) φάσεις και επιπλέον, καθορίστηκαν τα μαθησιακά αποτελέσματα ανά δεξιότητα, τα οποία καθοδήγησαν την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού υλικού.

Κατά τη διάρκεια των τριών πρώτων ημερών υλοποίησης των εκπαιδευτικών δράσεων, οι εμπειρογνώμονες που ανέπτυξαν το σχετικό εκπαιδευτικό υλικό, επικεντρώθηκαν στην ανάλυση του περιεχομένου των μαθησιακών ενοτήτων που αντιπροσωπεύουν τις είκοσι (20) πιο σημαντικές δεξιότητες των στελεχών ανθεκτικών και έξυπνων πόλεων. Στόχος ήταν η ενημέρωση και η συζήτηση, η ανταλλαγή σχολίων και αποριών μεταξύ των δημιουργών του εκπαιδευτικού υλικού και των εκπαιδευτών/εκπαιδευτριών όλων των εταίρων του έργου, δεδομένης της πιλοτικής προσφοράς του εκπαιδευτικού προγράμματος του έργου CRISIS, σε τέσσερις (4) γλώσσες (Αγγλικά, Γερμανικά, Πορτογαλικά και Ελληνικά).

Την Ερευνητική Ομάδα DAISSy-ΕΑΠ εκπροσώπησε ο Δρ Θεόδωρος Παναγιωτακόπουλος, Διαχειριστής του έργου CRISIS – Ερευνητής της DAISSy, ο οποίος παρουσίασε την ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης του έργου, περιγράφοντας τις επιμέρους λειτουργίες της. Στη συνέχεια, συζητήθηκε ο τρόπος εγγραφής και αυτο-αξιολόγησης καθώς και ο τρόπος συμμετοχής των εκπαιδευομένων στο CRISIS Μαζικό Ανοικτό Διαδικτυακό Μάθημα (Massive Open Online Course-MOOC). Επιπρόσθετα, αναλύθηκε το χρονοδιάγραμμα του πιλοτικού εκπαιδευτικού προγράμματος και δόθηκαν λεπτομέρειες για κάθε μία εκ των τεσσάρων φάσεών του.

Ακολούθως, την πέμπτη και τελευταία ημέρα των δράσεων, οι εκπαιδευτές/εκπαιδεύτριες ενημερώθηκαν λεπτομερώς για το μηχανισμό υποστήριξης των εκπαιδευομένων κατά την πιλοτική προσφορά του CRISIS MOOC, ο οποίος περιλαμβάνει π.χ. σύγχρονες διαδικτυακές συναντήσεις, χρήση φόρουμ, διαδικασία αξιολόγησης των μαθησιακών αποτελεσμάτων, κλπ. Παράλληλα, αναλύθηκαν οι πρακτικές εργασίες του μαθήματος καθώς και ο ενδεδειγμένος τρόπος αξιολόγησης και παροχής ανατροφοδότησης.

Το έργο CRISIS έχει διάρκεια είκοσι τεσσάρων (24) μηνών, χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS+ και υλοποιείται από μία κοινοπραξία πέντε (5) εταίρων σε  τέσσερεις (4) χώρες κράτη-μέλη της Ε.Ε. (Ελλάδα, Κύπρος, Γερμανία και Πορτογαλία), με την Ερευνητική Ομάδα DAISSy του ΕΑΠ, ως εταίρο στην Ελλάδα.

crisis-1

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το έργο CRISIS καθώς κι άλλες δράσεις της Ερευνητικής Ομάδας DAISSy:

Posted in News & Events and tagged .