gcte-1

Επιχορήγηση Έρευνας: New Global Competence in Teacher Education

gcte-2Το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ και η ερευνητική ομάδα DAISSy μαζί με το Πανεπιστήμιο του Hull, το EFIL και τρία άλλα πανεπιστήμια στην Ευρώπη έλαβαν επιχορήγηση έρευνας και ανάπτυξης προγραμμάτων Erasmus+ (443,540€) για να προάγουν την Παγκόσμια Ικανότητα στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών (Global Competence in Teacher Education)

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ: globalcompetenceinteachereducation

Οι κοινές παγκόσμιες προκλήσεις, όπως η κλιματική κρίση, ο αυξανόμενος εθνικισμός και οι οικονομικές αδικίες, σε συνδυασμό με την πρόοδο της Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης, απαιτούν από τα εκπαιδευτικά συστήματα να προετοιμάζουν επαρκώς τους εκπαιδευόμενους ώστε να είναι ετοιμοι να καινοτομήσουν και να εργαστούν αποτεελσματικά για την εξάλλειψη διαφορών. Η παγκόσμια ικανότητα (global competence) είναι μια βασική προσέγγιση μάθησης προς αυτή την κατεύθυνση. Περιλαμβάνει τις ικανότητες από μέρους του εκπαιδευτικού να αποκτά και να μελετά νέους γραμματισμούς (ψηφιακούς, πληροφορίας, μέσων ενημέρωσης) από πολλαπλές οπτικές γωνίες, να κατανοεί διαφορετικούς πολιτισμούς, αξίες, πεποιθήσεις και συστήματα, να είναι προσαρμοστικός αναλογα με τις ποικίλες περιστάσεις επικοινωνίας και τέλος να μαθαίνει πώς να εργάζεται αποτελεσματικά με άλλους.

Ωστόσο, η αρχική έρευνα δείχνει ότι τέτοιου τύπου παγκόσμιες δεξιότητες δεν έχουν ακόμη ενσωματωθεί ευρέως στα προγράμματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για μελλοντικούς εκπαιδευτικούς στις περισσότερες χώρες. Ως αποτέλεσμα, οι νέοι εκπαιδευτικοί που αποχωρούν από το πανεπιστήμιο συχνά δεν γνωρίζουν την ανάγκη για την απόκτηση παγκόσμιων ικανοτήτων ή πώς να τις συμπεριλάβουν στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών τους.

Το έργο Global Competence in Teacher Education θα αντιμετωπίσει άμεσα αυτή την πρόκληση με τη συνεργασία εκπαιδευτών εκπαιδευτικών και εκπαιδευόμενων καθηγητών για την ανάπτυξη μελλοντικών ομάδων εκπαιδευτικών στην Ευρώπη οι οποίοι όχι μονο θα είναι εχουν ααντύξει τις παγκόσμιες δεξιότητές τους αλλά και θα εχουν εκπαιδευτεί ώστε να είναι σε θέση να αναπτύξουν την παγκόσμια ικανότητα στους μαθητές τους.

Το έργο ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2019, θα διαρκέσει τρία χρόνια και θα δημιουργήσει ένα διεθνές δίκτυο εκπαιδευτών με παγκόσμιες ικανότητες οι οποίοι θα αναλύσουν προγραμματα σπουδών, υλικό και ποικίλα προγραμματα κατάρτισης που εφαρμόζονται στις διάφορες χώρες της Ευρώπης. Το σχέδιο αυτό θα προωθήσει επίσης πρακτικές διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, μέσω της κινητικότητας των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευομένων και της χρήσης της τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας, ώστε να καταστεί δυνατή η ανταλλαγή απόψεων και η ανταλλαγή εμπειριών μη κινητικότητας.

Οι εταίροι της κοινοπραξίας για την Παγκόσμια Ικανότητα στην Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών είναι:

  • University Of Hull, Ηνωμένο Βασίλειο (Συντονιστής)
  • Διαπολιτισμικά Προγράμματα AFS (AFS), Ηνωμένες Πολιτείες
  • Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης (EFIL), Βέλγιο
  • Hämeen Ammattikorkeakoulu Oy (HAMK), Φινλανδία
  • Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (HOU), Ελλάδα
  • University College Leuven-Limburg (UCLL), Βέλγιο
  • Università Degli Studi Di Genova, Ιταλία

Οι εταίροι της κοινοπραξίας διαθέτουν μεγάλη εμπειρία σε χρηματοδοτουμενα προγραμματα, γνωρίζουν την παγκόσμια εκπαιδευτική πραγματικότητα και διατηρούν σχέσεις με σχολεία και άλλους φορείς της εκπαίδευσης – όλα απαραίτητα για την ανάπτυξη σχετικών πόρων και αποτελεσμάτων.

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε τη διεύθυνση https://www.globalcompetence4educators.org ή επικοινωνήστε με την info@globalcompetence4educators.org και palaiologou.nektaria@ac.eap.gr για τη DAISSY LAB στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.

Posted in News & Events.