News & Events

gremizontas-cover

Γκρεμίζοντας τείχη – ενδυναμώνοντας γυναίκες πρόσφυγες και μετανάστριες που ζουν στην Ευρώπη!

Εκδήλωση διαβούλευσης επί των αρχικών αποτελεσμάτων του έργου WEMIN

Στις 9 Νοεμβρίου 1989, το τείχος του Βερολίνου κατεδαφίστηκε μέσα σε μια μέρα και έληξε ο διαμελισμός της γερμανικής πρωτεύουσας. Σχεδόν τριάντα χρόνια μετά, η 9η Νοεμβρίου 2018 επιλέχθηκε ως ημέρα ανάδειξης των δράσεων του έργου «WEMIN: Migrant Women Empowerment and Integration» (Ενδυνάμωση και Ενσωμάτωση Μεταναστριών), οι οποίες επίσης στοχεύουν στο να «ρίξουν» τα συμβολικά «τείχη» που εμποδίζουν την πλήρη ενσωμάτωση των γυναικών προσφύγων και μεταναστριών στις ευρωπαϊκές πόλεις και στην οικοδόμηση συνεκτικών κοινωνιών.

Στο πλαίσιο αυτό, το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο – Ερευνητική Ομάδα DAISSy και η Ολυμπιακή Εκπαιδευτική και Συμβουλευτική ΕΠΕ διοργάνωσαν την Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2018, στις εγκαταστάσεις του ΕΑΠ στην Αθήνα, εκδήλωση παρουσίασης και διαβούλευσης επί των αρχικών αποτελεσμάτων του έργου WEMIN. Στην εκδήλωση συμμετείχαν εκπρόσωποι φορέων, οργανώσεων και συλλόγων που δραστηριοποιούνται στο ευρύτερο πεδίο της μεταναστευτικής πολιτικής και των πρακτικών που σχετίζονται με αυτή, με στόχο την καταπολέμηση στερεοτύπων και διακρίσεων και την αποτελεσματική ενδυνάμωση και κοινωνική ενσωμάτωση γυναικών μεταναστριών και προσφύγων. Η εκδήλωση διαβούλευσης του έργου WEMIN διοργανώθηκε ταυτόχρονα στην Αθήνα και στο Στρασβούργο, στοχεύοντας στη μέγιστη δυνατή ευαισθητοποίηση φορέων και πολιτών.

Αρχικά παρουσιάστηκαν οι δράσεις και τα πρώτα αποτελέσματα του έργου από τον Επιστημονικό Υπεύθυνο Δρ. Αχιλλέα Καμέα, Καθηγητή ΕΑΠ και επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας DAISSy, και την κύρια ερευνήτρια του έργου Δρ. Ασπασία Θεοδοσίου, Καθηγήτρια ΤΕΙ Ηπείρου και μέλος της DAISSy. Στη συνέχεια, η κα Πωλίνα Κοντοδιάκου από την Ολυμπιακή Εκπαιδευτική και Συμβουλευτική ΕΠΕ παρουσίασε τον «Οδηγό καλών πρακτικών ενσωμάτωσης γυναικών μεταναστριών και προσφύγων», μαζί με προτάσεις για τη μεταφορά των πρακτικών στη χώρα μας.

Το δεύτερο μέρος της εκδήλωσης περιελάμβανε τρία πάνελ που εστίασαν στα πεδία της Υγείας, Απασχόλησης και Κοινωνικής Συμμετοχής, στα οποία έλαβε χώρα διαβούλευση σχετικά με ένα ακόμη σημαντικό αποτέλεσμα του έργου, τον «Οδηγό για υπεύθυνους χάραξης πολιτικής». Η ανταλλαγή απόψεων κατά τη συζήτηση ήταν πυκνή και τα συμπεράσματα θα καταγραφούν και θα ενσωματωθούν ως παράρτημα στον Οδηγό, στοχεύοντας με αυτό τον τρόπο στην κεφαλαιοποίηση των αποτελεσμάτων. Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Δρ. Γιώργος Τσιμουρής, Καθηγητής Παντείου Πανεπιστημίου και Αντιπρόεδρος ΔΕ ΕΑΠ.

Το έργο WEMIN είναι διετές και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης (AMIF). Το εταιρικό του σχήμα περιλαμβάνει φορείς από οκτώ κράτη-μέλη της Ε.Ε. (Ελλάδα, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ιρλανδία, Γερμανία και Σουηδία). Το έργο συντονίζεται από την Ερευνητική Ομάδα DAISSy του ΕΑΠ. Στην Ελλάδα, οι δράσεις του έργου υλοποιούνται στην Αθήνα σε συνεργασία με τον φορέα-εταίρο του έργου Ολυμπιακή Εκπαιδευτική & Συμβουλευτική ΕΠΕ.

Οι δράσεις του έργου είναι σε πλήρη εξέλιξη, και περιλαμβάνουν εκπαιδεύσεις, συνεδρίες συμβουλευτικής, μάθηση μέσω εμπειριών και καλλιτεχνικές δραστηριότητες. Υπό αυτό το πρίσμα ενισχύουν την ομαλή ενσωμάτωση των γυναικών μεταναστριών και προσφύγων στις ευρωπαϊκές πόλεις όπου διαβιούν, δίνοντας τη δυνατότητα να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο και να ενεργήσουν ως πολλαπλασιαστές «ενσωμάτωσης» εντός των οικογενειών τους και του κύκλου επαφών τους. Ταυτόχρονα οι δράσεις αυτές αποτελούν ευκαιρίες για να τονωθούν ο διάλογος, οι διαπολιτισμικές σχέσεις και οι ανταλλαγές. Παράλληλα, λειτουργεί ηλεκτρονική πλατφόρμα για την προώθηση της μάθησης και της δικτύωσης, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο και την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων των συμμετεχουσών.

Μπορείτε να ενημερώνεστε διαρκώς για τα αποτελέσματα του έργου WEMIN από την ιστοσελίδα www.wemin-project.eu

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στις διευθύνσεις info@daissy.eap.gr και olykek@olympiakokek.gr

chocolate-4

Μια σοκολάτα μας ενώνει!

Αδιαμφισβήτητο είναι το γεγονός ότι η γλώσσα αποτελεί βασικό συστατικό στοιχείο επικοινωνίας, ενώ για πρόσφυγες και μετανάστες/στριες, αποτελεί καθοριστικό στοιχείο ενσωμάτωσης στην κοινωνία υποδοχής.

Στο πλαίσιο αυτό, το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο – Ερευνητική Ομάδα DAISSy και η Ολυμπιακή Εκπαιδευτική και Συμβουλευτική ΕΠΕ διοργάνωσαν την Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2018 τη δράση «Μια σοκολάτα μας ενώνει!», στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου WEMIN: Migrant Women Empowerment and Integration. Οι δύο φορείς πρόσφεραν σοκολάτες σε γυναίκες, σε συνοικία στο κέντρο της Αθήνας, όπου η πυκνότητα μεταναστών/στριων και προσφύγων είναι υψηλή, ζητώντας τους να προφέρουν τη λέξη “σοκολάτα” στην μητρική τους γλώσσα. Η δράση ήταν επιτυχής και μάλιστα, ορισμένες από τις μετανάστριες/πρόσφυγες επέλεξαν να προσφέρουν οι ίδιες τις σοκολάτες σε άλλες γυναίκες. Η αρχική διστακτικότητα των γυναικών εξελισσόταν σε χαμόγελο και τελικά σε δράση, προσφέροντας μια σοκολάτα και ζητώντας να γράψουν πάνω σε αυτή, τη λέξη «σοκολάτα» στη μητρική τους γλώσσα.

Η δράση «Μια σοκολάτα μας ενώνει!» έδωσε την ευκαιρία σε μετανάστριες και πρόσφυγες καθώς και σε γηγενείς γυναίκες της Αθήνας να ενημερωθούν για το έργο WEMIN, με απώτερο στόχο να συμμετέχουν ενεργά στις δράσεις του, που έχουν ξεκινήσει αυτό το φθινόπωρο. Η εν λόγω δράση διοργανώθηκε σε οκτώ Ευρωπαϊκές πόλεις των χωρών που συμμετέχουν στο WEMΙN, στοχεύοντας στη μέγιστη δυνατή ευαισθητοποίηση φορέων και πολιτών.

Ως αποτέλεσμα της δράσης έχει παραχθεί οπτικοακουστικό υλικό, με την άδεια των συμμετεχουσών, που στόχο έχει να προβληθούν ο σεβασμός της διαφορετικότητας και η ισότητα. Το βίντεο βρίσκεται εδώ: https://youtu.be/Y613WxYsJKE

Θερμές ευχαριστίες επιθυμούν να εκφράσουν οι διοργανωτές προς το Δήμο Αθηναίων, τη ΜΕΤΑδραση και τη ΜΚΟ Μέλισσα για τη συνεργασία στην προετοιμασία της δράσης.

Το έργο WEMIN χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης (AMIF-2016-AG-INTE / συμφωνητικό επιχορήγησης αρ.776201), και το εταιρικό του σχήμα περιλαμβάνει φορείς από 8 κράτη-μέλη της Ε.Ε. (Ελλάδα, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ιρλανδία, Γερμανία και Σουηδία). Το έργο συντονίζεται από την Ερευνητική Ομάδα DAISSy (http://daissy.eap.gr) του ΕΑΠ. Στην Ελλάδα, οι δράσεις του έργου υλοποιούνται στην Αθήνα σε συνεργασία με τον φορέα-εταίρο του έργου Ολυμπιακή Εκπαιδευτική & Συμβουλευτική ΕΠΕ (http://www.olympiakokek.gr).

Μπορείτε να ενημερώνεστε για την υλοποίηση του WEMIN από την ιστοσελίδα www.wemin-project.eu.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στις διευθύνσεις info@daissy.eap.gr και olykek@olympiakokek.gr

 

 

wemin-logo

Δημόσια πρόσκληση συμμετοχής γυναικών (μεταναστριών/προσφύγων και γηγενών) στις δράσεις του έργου WEMIN στην Αθήνα

To Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο – Ερευνητική ομάδα DAISSy (Συντονιστής) και η  Ολυμπιακή Εκπαιδευτική &  Συμβουλευτική ΕΠΕ (φορέας-εταίρος) στο πλαίσιο της  υλοποίησης  του έργου WEMIN – Migrant Women Empowerment and  Integration (Ενδυνάμωση και Ενσωμάτωση Μεταναστριών), καλούν γυναίκες πρόσφυγες και μετανάστριες που ζουν στην Αθήνα καθώς  και γυναίκες γηγενείς να συμμετέχουν στις δράσεις του έργου.

Για το σκοπό αυτό ανακοινώνουν «Δημόσια πρόσκληση» και καλούν τις γυναίκες να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους συμπληρώνοντας τη σχετική «Εκδήλωση ενδιαφέροντος».

Οι δράσεις του έργου WEMIN στην Ελλάδα, υλοποιούνται στην Αθήνα. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του έργου www.wemin-project.eu

Για να ενημερωθείτε σχετικά με:

  • τη «Δημόσια πρόσκληση» (EN, EL)
  • την «Εκδήλωση ενδιαφέροντος για Γυναίκες πρόσφυγες και μετανάστριες» (EN, EL)
  • την «Εκδήλωση Ενδιαφέροντος για γηγενείς γυναίκες στην Αθήνα» (EN, EL)

Τη συμπληρωμένη φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, παρακαλούμε να τη στείλετε σε:

  • Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο – Ερευνητική ομάδα DAISSy (info@daissy.eap.gr) ή
  • Ολυμπιακή Εκπαιδευτική & Συμβουλευτική ΕΠΕ (olykek@olympiakokek.gr)
cover-infoday-061118

Museums and Training: Digital Skills for the Future Museum

The AKMI Institute of Vocational Training and the DAISSy research team of the Hellenic Open University invite you to the Infoday entitled “Museums and Training: Digital Skills for the Future Museum” (in Greek) on Tuesday, 6 November 2018, hours: 16:00 – 20:00 , at the AKMI premises, in Athens. The workshop is organized within the framework of the European Mu.SA – Museum Sector Alliance, funded by the Erasmus + / Sector Skills Alliance, coordinated by the DAISSy research team and IEK Akmi participates as a partner.

The purpose of the Infoday is to present the Mu.SA project and its activities as well as the existing prospects of education and training in digital skills for museologists, cultural professionals and students, as well as their practical application.

The Infoday addresses employees, museums and cultural sites and organizations, trainers, teachers and training providers, researchers, students and graduates of relevant departments, as well as those interested in working in the field of culture.

Free entrance

lingua-1

Workshop on the acquisition of digital and linguistic skills through cooking

lingua-1The Linguacuisine project promotes equality of access and participation in learning, with emphasis on the development of digital and linguistic skills. By using a combined educational methodology that promotes foreign language learning, digital literacy and intercultural communication through gastronomy, it helps social inclusion and prevents the exclusion, in particular, of people without or with few digital skills, while enhancing the creation of online digital communities with a common culinary interest. An online app for Android and iPhone has been developed as part of the project, which supports authoring and posting digital cooking recipes and, at the same time, learning six official EU languages. Participants in education via the online app receive a digital competence certificate based on the European standard DigComp 2.1.

The aim of the Workshop is to disseminate the results of the project to the general public and to invite a discussion on the innovative use of digital technology in the learning process and the development of digital skills through creative activities.

Read the program and the poster of the Workshop!

For more information on the research work of DAISSy, please visit: http://daissy.eap.gr

idiw2018-1

Presentation of project BRIGHTS at IDIW2018

In an effort to increase digital equity awareness globally, the National Digital Inclusion Alliance and the Australian Digital Inclusion Alliance are co-organizing International Digital Inclusion Week (IDIW) for October 15-21, 2018. IDIW2018 aims to increase awareness and commitment to digital inclusion, create opportunities for national focus, promote international engagement and learning, and act as a catalyst to build an enduring coalition of national digital inclusion alliances and international efforts to create global momentum towards a fully digitally included world.

On Monday, October 15th, IDIW 2018 included an online panel discussion. The four panelists represented a variety of digital inclusion activities and came from different continents:

  • USA – Munirih Jester, San Antonio Housing Authority
  • Australia – Kathleen Smeaton, University of Queensland Library
  • UK – Nicola Dean, Starting Point Community Learning Partnership, Stockport
  • Greece – Achilles Kameas, Hellenic Open University

The panel highlighted our similarities, challenges and differences, and offered the opportunity for international information exchange. Among the topics discussed by the panelists were:

  • What do you see as the barriers to an individual’s full participation on the digital world?
  • What is the most powerful thing you have learned that influences how you work in a practical way?
  • How do you involve community members in creating programs?
  • How do you know your programs are having the desired impact?
  • How have you cooperated or collaborated to improve inclusion and what makes that cooperation worthwhile?
  • What do you think could be done through international collaboration that could make a difference to digital inclusion?
  • Share a best practice – what has worked really well?

In the context of the last topic, Achilles Kameas presented project BRIGHTS as a good practice of developing and using digital skills (specifically, Digital Storytelling) to promote Global Citizenship Education.

The discussion was attended by more than 50 online participants, who posed interesting questions on issues related to digital inclusion. The organizers aim at sustaining this dialogue at international level by organizing more similar events in the future.

idiw2018-1

 

dsummit18

11th Annual ALL DIGITAL summit

dsummit18

 

The 11th annual ALL DIGITAL Summit “Digital Journey: From Inclusion to Empowerment” will take place in Brussels on 18-19 October 2018. A very interesting programme has been put together by the organizers, including:

  • Four stimulating keynote lectures
  • A plenary session on “How can digital storytelling boost social inclusion?”
  • Five parallel interactive breakout sessions: Stops on a digital journey
  • Five parallel how-to workshops
  • A session on global citizenship education and media literacy and the role of digital technologies in teaching it
  • Stimulating projects lightning talks

In parallel, a Project Fair will give participants the opportunity to get in touch with the AD members and be informed of their projects and activities.

The ALL DIGITAL Annual Awards ceremony will be held in Brussels on the evening of 18 October 2018. The awards recognize AD members’ excellence in the following categories:

  • Best e-facilitator
  • Best digital changemaker
  • Best cooperation project
  • Best digital resource
  • BRIGHTS Awards: Best digital story on global citizenship

Watch the video, learn more and register for the Summit to join 200 other delegates working to enhance digital skills across Europe.

How to workshops

The “How To” workshops will take place on Day 1 of the Summit. They are designed to give delegates a practical understanding of how to carry out a particular activity. Our speakers have experience that could help delegates to understand the pitfalls, practicalities and lessons they may have learned.

The DAISSy research group of Hellenic Open University is organizing two workshops:

#2. How to create a mini-MOOC

Bill Vassiliadis, DAISSY Research Group of Hellenic Open University

In this workshop, participants will design, develop and publish elements of their own mini-MOOC (short duration Massive Open Online Course). You will learn about current MOOC trends, design and development challenges and distance learning quality issues.

Hands-on activities will guide you through the various steps of:

  1. MOOC-Analysis: identify and describe requirements, demands and constraints
  2. MOOC-Design: conceptualise and design the MOOC including the basics of instructional and pedagogical design
  3. MOOC-Implementation: implement a mini-MOOC draft using an on-line platform and finalize it through testing.

This workshop is suitable for all levels of experience with e-learning, whether your organisation already uses e-learning solutions or is just interested in how that might be possible. The range of case studies introduced will help participants see ways in which mini-MOOCs can be used in a range of contexts to promote learning and knowledge dissemination.

This workshop is supported by and is based on the experience of the BRIGHTS project.

#5. How to promote STEM education and training with Mobile and Internet of Things technologies

Achilles Kameas, Theodore Panagiotakopoulos, DAISSy research group, Hellenic Open University & Computer Technology Institute & Press “Diophantus”

Mobile technologies and the Internet of Things promise to revolutionize our everyday life. But are the citizens of our society prepared to reap the benefits of these technological and scientific advances? How can we facilitate digital transformation, so as to ensure inclusion in the forthcoming digital society?

STEM education offers a holistic educational approach that facilitates understanding of scientific knowledge and leads to the development of digital and 21st century skills. E-facilitators have to become STEM educators / trainers in order to play a key role in facilitating the digital transformation.

This workshop will offer a methodology for implementing STEM educational activities using UMI (Ubiquitous, Mobile, Internet of Things) technologies, together with tools and good practices. A holistic view of UMI technologies and their potential uses in closing the next generation digital gap will be presented. The UMI-Sci-Ed methodology will be introduced, together with examples from its application in different settings. Participation in the developing Communities of Practice activities will be offered using the UMI-Sci-Ed online collaboration platform.

The workshop will conclude with a discussion on prospective future collaborations in projects that would lead to the development of STEM education / training activities tailored to the needs of different groups of citizens.

This workshop is supported by the H2020 UMI-Sci-Ed project.

idiw2018

IDIW2018 Webinar

idiw2018

 

International Digital Inclusion Week (IDIW) aims to increase awareness and commitment to digital inclusion, create opportunities for national focus, promote international engagement and learning, and act as a catalyst to build an enduring coalition of national digital inclusion alliances and international efforts to create global momentum towards a fully digitally included world. In an effort to increase digital equity awareness globally, the National Digital Inclusion Alliance and the Australian Digital Inclusion Alliance are co-organizing International Digital Inclusion Week for October 15-21, 2018. The week will include increasing awareness through social media and a global video panel of digital inclusion practitioners.

IDIW 2018 includes an online panel discussion. The four panelists represent a variety of digital inclusion activities. The panel will highlight our similarities, challenges and differences, and offers the opportunity for international information exchange. This your chance to ask questions of digital inclusion practitioners from four different countries!

Panelists and facilitators’ bios are posted here.

The webinar is free. Registration is required!

Poster_TOYPLUS_final

Ημερίδα για την Διαγενεακή Μάθηση (Intergenerational Learning)

Horizontal
Απευθύνεται σε εργαζόμενους στην προσχολική εκπαίδευση, δασκάλους Α/βάθμιας εκπαίδευσης, λειτουργούς και εθελοντές που εργάζονται με ηλικιωμένους, εργαζόμενους στην ανάπτυξη κοινοτήτων και, γενικότερα, σε φορείς εκπαίδευσης και χάραξης πολιτικής και φορείς της κοινωνίας των πολιτών.

Κατά τη διάρκεια της Hμερίδας θα γίνει παρουσίαση του έργου TOY PLUS (Erasmus+/KA2) και των αποτελεσμάτων του. Επιπλέον, θα παρουσιαστεί το Μαζικό Ανοικτό Διαδικτυακό Μάθημα (MOOC) με τίτλο Together Old and Young: An Intergenerational Approach, το οποίο αναπτύχθηκε από την ομάδα DAISSy και τους εταίρους του έργου, και θα είναι διαθέσιμο στις 15 Οκτωβρίου 2018.

Η συμμετοχή στην εκδήλωση είναι δωρεάν. Στους συμμετέχοντες θα απονεμηθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης.

Πληροφορίες για το έργο ΤΟΥ+ θα βρείτε εδώ.

Πληροφορίες για το Μαζικό Ανοικτό Διαδικτυακό Μάθημα θα βρείτε εδώ.

Μπορείτε να δείτε εδώ το πρόγραμμα της Ημερίδας.