News & Events

Απονομή του πρώτου βραβείου στον Καθηγητή Α. Καμέα από τον Fernando Trujillo Saez, senior lecturer του Granada University και content creator στην Conecta13

Ευρωπαϊκό βραβείο απονεμήθηκε στην ερευνητική ομάδα DAISSy του ΕΑΠ

Κατά τη διεθνή εκδήλωση ALL Digital Summit 2018, η οποία έλαβε χώρα στις Βρυξέλλες 18 και 19 Οκτωβρίου, απονεμήθηκε στην ερευνητική ομάδα DAISSy του ΕΑΠ το πρώτο βραβείο Καλύτερου Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Πόρου (Best Digital Resource) για το Μαζικό Ανοικτό Διαδικτυακό Μάθημα (Massive Online Open Course – MOOC) με τίτλο “Addressing Global Citizenship Education through Digital Storytelling”, το οποίο αναπτύχθηκε το 2017 υπό την επίβλεψη ερευνητών της DAISSy στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου BRIGHTS.

Η επιλογή έγινε μετά από ψηφοφορία ειδικών, αλλά και μελών του Ευρωπαϊκού δικτύου φορέων ALL Digital. Το βραβείο παρέλαβε εκ μέρους της κοινοπραξίας του έργου BRIGHTS ο Δρ. Αχιλλέας Καμέας, Καθηγητής του ΕΑΠ και επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας DAISSy. Η τελετή έλαβε χώρα στο Inspire room του Hotel Bloom στις Βρυξέλλες, με την παρουσία περισσότερων από 100 συμμετεχόντων, ενώπιον των οποίων ο κ. Καμέας, αφού ευχαρίστησε όλους όσοι συμμετείχαν στην δημιουργία του MOOC, αναφέρθηκε στην προσπάθεια που κατέβαλλαν οι ερευνητές της ομάδας DAISSy για την ανάπτυξη μιας φιλικής διαδικτυακής πλατφόρμας MOOC και υψηλής ποιότητας ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου. Όπως είπε, η πρώτη απόπειρα διάθεσης του MOOC προσέλκυσε περίπου 1.300 εγγραφές (το 40% των εκπαιδευόμενων το ολοκλήρωσε με επιτυχία), ενώ η επόμενη διάθεση θα γίνει στο πρώτο 6μηνο του 2019. Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να παρακολουθούν την ιστοσελίδα (link) .

Περισσότερες πληροφορίες για την τελετή θα βρείτε εδώ, ενώ μπορείτε να διαβάσετε για το MOOC του έργου BRIGHTS εδώ. Μπορείτε να ενημερώνεστε για τις δράσεις και τα έργα της ερευνητικής ομάδας DAISSy από την ιστοσελίδα της (link).

afisa-mousio-patra

«Μουσείο. Πάτρα. Μνημείο. Πάτρα_ μια πόλη_ μια διαδρομή με πολλαπλές αφηγήσεις»

afisa-mousio-patraΗ Εφορεία Αρχαιοτήτων Αχαΐας διοργανώνει επιμορφωτικό σεμινάριο που θα διεξαχθεί την Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2018, 11:45-15:00, στο νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπροσώπους φορέων, οργανώσεων, Συλλόγων (συμπεριλαμβανομένων των Συλλόγων Μεταναστευτικών Κοινοτήτων) που ασχολούνται με ζητήματα διαπολιτισμικού χαρακτήρα, καθώς και σε κάθε πολίτη με ενδιαφέρον για την κοινωνική συνοχή και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Στόχος είναι μέσα από την επαφή με επιλεγμένα ψηφιδωτά, γλυπτά, μνημεία της πόλης, οι συμμετέχοντες να γνωρίσουν τις πτυχές της πολυπολιτισμικής Πάτρας των ρωμαϊκών χρόνων, που αποτελούσε σημαντικό πολυεθνικό και κοσμοπολίτικο κέντρο, αποβλέποντας στην κατανόηση και ερμηνεία της πολιτιστικής ταυτότητας της πόλης. Παράλληλα, μέσω ανάδειξης της διάστασης της διαπολιτισμικότητας των μνημείων, θα αναδειχτούν στοιχεία, όπως ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, η δημοκρατία, η αλληλεγγύη και βασικές πανανθρώπινες αξίες, όπως η δικαιοσύνη, η ισότητα, η καταπολέμηση διακρίσεων.

Αναλυτικότερα, στο πλαίσιο του 2018 Ευρωπαϊκού Έτους Πολιτιστικής Κληρονομιάς (ΕΕΠΚ) σχεδιάστηκε το Πολιτιστικό Δίκτυο «Πάτρα μια πόλη μια διαδρομή με πολλαπλές αφηγήσεις» με στόχο την υλοποίηση Πολιτιστικών Διαδρομών στην πόλη των Πατρών και τη συσχέτιση με τις συλλογές του Αρχαιολογικού Μουσείου Πατρών. Έχει ως επίκεντρο επιλεγμένους αρχαιολογικούς χώρους, βυζαντινά μνημεία και νεώτερα (τα οποία βρίσκονται στον κεντρικό αστικό ιστό της πόλης των Πατρών) σε συνδυασμό με τις «αφηγήσεις» τους.

Το Πολιτιστικό Δίκτυο θα είναι ενεργό μέχρι και το καλοκαίρι του 2019 και περιλαμβάνει συνολικά:

  1. Επιμορφωτικές ημερίδες-σεμινάρια και εργαστήρια.
  2. Θεματικές ομιλίες, παρουσιάσεις και εκπαιδευτικές δράσεις στις αίθουσες του Αρχαιολογικού Μουσείου Πατρών αλλά και μέσα στην πόλη για μαθητές και κοινό.
  3. Παράλληλη υλοποίηση της Πολιτιστικής Διαδρομής στον κεντρικό ιστό της Πάτρας, ειδικά διαμορφωμένη ανά ομάδα ενδιαφέροντος και γνωριμία των επιλεγμένων σημείων της σε συσχέτιση και με τα εκθέματα του Αρχαιολογικού Μουσείου Πατρών και τις προφορικές ιστορίες των κατοίκων σε συνεργασία με άλλους σημαντικούς φορείς της Πάτρας (Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών ΕΑΠ, Γενικά Αρχεία του Κράτους, Μουσείο Τύπου, Δημοτική Βιβλιοθήκη, Πανεπιστήμιο Πάτρας κ.α.) 

Αξίζει να σημειωθεί η σύνδεση του Πολιτιστικού Δικτύου με τη δραστηριοποίηση του Δήμου Πατρέων ως μέλος στο διεθνές δίκτυο «Διαπολιτισμικές πόλεις» (InterCultural Cities-ICC) καθώς και στο δίκτυο «ALDA: Ευρωπαϊκή Ένωση για την Τοπική Δημοκρατία (European Association for Local Democracy)». Στο πλαίσιο αυτό, περιλαμβάνεται και η σύνδεση του σεμιναρίου της 18ης Δεκεμβρίου 2018 και προβολής του από το Δήμο Πατρέων μέσω των δύο ανωτέρω δικτύων πόλεων.

Η συνολική δράση του Πολιτιστικού Δικτύου θα ολοκληρωθεί από την ΕΦΑΑ το καλοκαίρι του 2019 με την υλοποίηση παράλληλων δράσεων και εκθέσεων στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών, στο πλαίσιο και του εορτασμού των δέκα ετών λειτουργίας του Αρχαιολογικού Μουσείου Πατρών, υπό το πρίσμα μιας ολιστικής προσέγγισης και ανάδειξης της Πολιτιστικής Κληρονομιάς της πόλης μας.

Ακολουθεί το πρόγραμμα του σεμιναρίου – η ΕΦΑΑ και ο Δήμος Πατρέων καλούν κάθε ενδιαφερόμενο να συμμετέχει!

FINAL CONFERENCE - POSTER

International Conference: Diversity In Education: Community, Integration, Governance

FINAL CONFERENCE - POSTERThe DAISSy research group of Hellenic Open University (HOU) and the National Center for Social Research (EKKE) are organizing the International Conference “Diversity in Adult Education: Community, Integration, Governance”. The conference will take place on Wednesday 12th and Thursday 13th December 2018, in Athens, at Electra Hotel (Ermou 5, Syntagma, 1st floor, Athena Hall).

The aim of the conference is to highlight approaches and practices relating to the wide range of adult education (formal and informal) and their association with the understanding and management of diversity. In addition, the conference is exploring the effects of this association on issues of social inclusion, community formation and governance.

The topic of the conference will be developed in relation to the following axes:

  • Diversity in Adult Education – Modern Prospects and Challenges
  • Diversity in the Community: policies and practices
  • Diversity in Society and Governance: Institutionally Innovative Policies and Local Initiatives
  • Working Life and Social Inclusion

The conference is addressed at educators, researchers and professionals related to education, immigrants, NGOs and voluntary organizations, public sector bodies as well as representatives of local government.

The conference marks the completion of the transnational European project “DIVINA-EDU: Diversity in Adult Education”, which was implemented as a KA2 Strategic Partnership under the Erasmus + program coordinated by the Centro de Formación Somorrostro (Spain) and partners from four Member States EU (Spain, Italy, Greece, Portugal), including the DAISSy Research Group of HOU.

Participation to the conference is free of charge. Participants will be given an attendance certificate. Conference languages: English and Greek.

For more information about the conference visit http://daissy.eap.gr/divina2018/

For the DIVINA-EDU project you can find out at http://diversityadultedu.eu/

The activities of the DAISSy research team of the CRD are posted at http://daissy.eap.gr/en/

toy logo

Πρόγραμμα TOY for Quality για τη βελτίωση της ποιότητας των δράσεων διαγενεακής μάθησης

toy logoΤο πρόγραμμα TOY for Quality μόλις ξεκίνησε!

Σας ενδιαφέρει να φέρετε σε επαφή ηλικιωμένους και μικρά παιδιά στον οργανισμό σας ή ασχολείστε ήδη με τη διαγενεακή πρακτική; Ενδιαφέρεστε να βελτιώσετε την ποιότητα των δράσεων διαγενεακής μάθησης που οργανώνετε; Εάν η απάντηση σε οποιαδήποτε από αυτές τις ερωτήσεις είναι «ναι», τότε το πρόγραμμα TOY for Quality είναι για εσάς!

Το πρόγραμμα TOY for Quality παρέχει ένα απλό, οικονομικό και εύχρηστο εργαλείο αξιολόγησης για τη μέτρηση της ποιότητας των δράσεων διαγενεακής μάθησης μεταξύ ηλικιωμένων και παιδιών, επισημαίνοντας σημεία βελτίωσης. Αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου ΤΟΥ+ με τη συμμετοχή της ερευνητικής ομάδας DAISSy του ΕΑΠ.

Μάθετε εδώ πώς λειτουργεί και τι σας προσφέρει.

toy-plus-img

Διαδικτυακό μάθημα (MOOC) με αντικείμενο τη Διαγενεακή Μάθηση (Intergenerational Learning)

toy-plus-imgΣτις  4 Μαρτίου 2019 θα διατεθεί και πάλι το Μαζικό Ανοικτό Διαδικτυακό Μάθημα (MOOC) με αντικείμενο τη Διαγενεακή Μάθηση (Intergenerational Learning), το οποίο αναπτύχθηκε από την ερευνητική ομάδα DAISSy του ΕΑΠ στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου ΤΟΥ+. Το MOOC απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, κοινωνικούς λειτουργούς και γενικότερα όσους εργάζονται ή ενδιαφέρονται να εργαστούν με παιδιά και ηλικιωμένους. Περισσότερες πληροφορίες για το MOOC θα βρείτε εδώ

Οι εγγραφές στο MOOC θα γίνονται δεκτές από 4 Φεβρουαρίου 2019 μέσω αυτής της σελίδας. Η συμμετοχή στο MOOC είναι δωρεάν! 

Μείνετε συντονισμένοι!

musa--

Η διαχείριση της ψηφιακής πολιτιστικής κληρονομιάς & οι ψηφιακές δεξιότητες για τους επαγγελματίες του Μουσείου

Στόχος της Ημερίδας είναι να παρουσιαστεί το Mu.SA, τα ερευνητικά αποτελέσματα και οι δραστηριότητές του έργου καθώς επίσης και οι υφιστάμενες προοπτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης σε ψηφιακές και μεταβιβάσιμες δεξιότητες για μουσειολόγους, επαγγελματίες του πολιτισμού και φοιτητές αλλά και η εφαρμογή αυτών σε πρακτικό επίπεδο. Επίσης, θα παρουσιαστούν ομιλίες από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και τους πολιτιστικούς οργανισμούς της Λάρισας και των Εφορειών Αρχαιοτήτων των  Νομών Καρδίτσας και Τρικάλων σε θέματα όπως η χρήση των νέων τεχνολογιών, η διαχείριση της ψηφιακής πολιτιστικής κληρονομιάς καθώς και ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μουσειακών εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

Η Ημερίδα απευθύνεται σε εργαζόμενους/ες σε μουσεία και πολιτιστικούς χώρους και οργανισμούς, εκπαιδευτές, καθηγητές και παρόχους κατάρτισης, ερευνητές, φοιτητές και αποφοίτους σχετικών τμημάτων καθώς και σε όσους ενδιαφέρονται να εργαστούν στον χώρο του πολιτισμού.

Είσοδος Ελεύθερη!

SILVHER-LOGO-SQUARE-PNG-COLOR

Project Safeguarding Intangible and Cultural values and heritage (S.I.L.V.HER)

SILVHER-LOGO-SQUARE-PNG-COLORThe project Safeguarding Intangible and Cultural values and heritage (S.I.L.V.HER) connects 5 partners (EGINA, UNIBA, University of Tras-os-Monte and Alto Douro (UTAD), Pamukkale Universitesi, Hellenic Open University) coming from Italy, Greece, Portugal, Turkey) together under one goal, which is to develop a blended course in Cultural Heritage. S.I.L.V.HER training path includes the digital tool, not only as a means of learning, but also and above all as a future means of developing a strategic sector that will support a process of European identity recognition .

The blended, or mixed, course will be divided into two types of activities: online training and transnational mobility as face-to-face training sessions. This course will be divided into three modules: Management of cultural projects, Digital storytelling of intangible cultural heritage, and Augmented and virtual reality in the cultural sector.

To begin implementing the project tasks and activities, EGINA in cooperation with the University of Bari held a kickoff meeting to introduce and plan with the project partners the activities and next steps. The meeting took place from the 15th-16th November 2018, at the University of Bari, Italy.

The partners have launched a call for the aspiring cultural entrepreneurs who aim to create their own cultural projects aimed at cultural heritage digital valorization. Those selected will participates in the course, followed by 3 transnational mobilities in Italy, Portugal and Turkey.

Read more about the outcomes of the meeting and the open call here !

all-digital_logo_gradient

DAISSy Research group participates in two VERY important workshops during the ICT2018

all-digital_logo_gradientDAISSy researchers participate in two VERY important workshops organized by ALL DIGITAL during the ICT2018:

1. Assessing the impact of extracurricular digital creativity activities

The event will bring together stakeholders to discuss how to collect and make available open data (quantitative & qualitative) on digital creativity activities and how to assess the impact of these activities on young people’s participation in the digital economy and society (acquisition of STEM skills, digital & 21st century skills, school performance, skills retention, innovation capacities, career, etc.).

The main aim is to create a consortium of interested stakeholders and develop a proposal for a research project on the development of a framework to serve as guidance to organisations in assessing the impact of their activities.

The event will take place on 05/12/2018 (10:00-10:45) in Room 1.61-1.62. Read more about the event here!

2. Towards a European certification framework of digital skills

The purpose of the session is to discuss on cultural and other issues that affect Europe-wide acceptance of digital skills frameworks and propose a strategy towards the establishment of a European certification framework of digital skills. Issues to be debated include the design of a common European digital competence qualifications framework and the adoption of a common European certification process, which will enable mobility and recognition of qualifications.

With the support of the European Commission and all stakeholders involved, we would like to start an open consultation in order to develop an open Digital Competences Development and Certification System that will enable training providers to use any methodology and material that they consider best suitable to the needs of the trainees, so that the latter could successfully complete the assessment and receive certification.

The event will take place on 05/12/2018 (16:30-17:15) in Room 0.94-0.95. Read more about the event here!

linguacuisine-imerida (3)

Ημερίδα “Combining Cuisine, Languages, Culture & Digital Technology”

Η ερευνητική ομάδα DAISSy του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου διοργάνωσε με επιτυχία Ημερίδα με αντικείμενο Combining Cuisine, Languages, Culture & Digital Technology. Η εκδήλωση έλαβε χώρα στις 20 Οκτωβρίου 2018 σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.

Στόχος της Ημερίδας ήταν η παρουσίαση των αποτελεσμάτων του έργου Linguacuisine, το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+/KA2. Το έργο συντονίζεται από το Newcastle University της Αγγλίας και το ΕΑΠ συμμετέχει ως εταίρος.

Ο Καθηγητής ΕΑΠ και Διευθυντής της ομάδας DAISSy Αχιλλέας Καμέας παρουσίασε συνοπτικά το αντικείμενο και τα αποτελέσματα του έργου LinguaCuisine. Στη συνέχεια, η Μαρία Ασπιώτη, Ερευνήτρια της ομάδας DAISSy και Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων, παρουσίασε την εκπαιδευτική μεθοδολογία που εφαρμόστηκε στο έργο και την Διαδικτυακή Πλατφόρμα που αναπτύχθηκε, η οποία υποστηρίζει την ανάρτηση ψηφιακών συνταγών. Η Αλίκη Παναγιώταρου, Ερευνήτρια της ομάδας DAISSy και Ειδικός ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων, παρουσίασε το καινοτόμο σύστημα αξιολόγησης και πιστοποίησης ψηφιακών δεξιοτήτων που αναπτύχθηκε από το ΕΑΠ, το οποίο είναι βασισμένο στο Ευρωπαϊκό πλαίσιο DigComp 2.1.

Η Αθανασία Δρακούλη, Διδάκτορας Γλωσσοδιδακτικής και Κοινωνιογλωσσολογίας, μίλησε για τα πολυμέσα και τις ψηφιακές τεχνολογίες καθώς και για τον ρόλο που έχουν στην εκμάθηση των ξένων γλωσσών, τονίζοντας ιδιαίτερα τη συμβολή τους στην αξιοποίηση στοιχείων διαθεματικότητας και ολιστικής προσέγγισης της γνώσης, ενώ παράλληλα παρέχουν κίνητρα στους μαθητές για ενεργή συμμετοχή στη μαθησιακή διαδικασία και μειώνουν το άγχος κατά την επαφή και εκμάθηση της ξένης γλώσσας.

Η Ελένη Χρυσικάκη, Καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας, Διευθύντρια Κέντρου Ξένων Γλωσσών, μίλησε για την χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας στην σύγχρονη εκπαίδευση ξένων γλωσσών και τη δυνατότητα που παρέχει σε καθηγητές και μαθητές να διασυνδέουν τη μαθησιακή διαδικασία με τις πραγματικές τους ανάγκες καθιστώντας το αντικείμενο της μάθησης πιο προσιτό.

Η Λίλα Καραποστόλη, Διευθύντρια του Culinary Center & Cookery Club “Μαθήματα Μαγειρικής”, αναφέρθηκε στις τρεις διαστάσεις της μαγειρικής: την επαγγελματική, την αναγκαία «πρέπει να μάθω να μαγειρεύω, γιατί πρέπει να τραφώ», και τέλος τη δημιουργική διάσταση. Επίσης, ανέδειξε την άμεση σχέση αυτών των τριών διαστάσεων με την ψηφιακή τεχνολογία καθώς και την ραγδαία ανάπτυξη ψηφιακών κοινοτήτων με κεντρικό θέμα τη μαγειρική.

Τέλος, η Ευγενία Κόλλια, Υπεύθυνη Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, και η Μαρία Κρινά, Γαστρονόμος, παρουσίασαν το έργο Healthnic Diet for Inclusion, το οποίο υλοποιείται από τη Βαρδάκειο Σχολή Ερμούπολης Σύρου, δίνοντας έμφαση στην συμβολή της ψηφιακής τεχνολογίας σε συνδυασμό με τη μαγειρική και την εκμάθηση γλώσσας στην ένταξη των μεταναστών στην τοπική κοινότητα.

Ξεχωριστό τόνο στην Ημερίδα έδωσαν οι παρουσιάσεις ορισμένων από τους εκπαιδευόμενους (Βασιλική Τέφα, Μαργαρίτα Γκέκα, Γεωργία Ψιούρη, Μυρσίνη Καρακάσογλου, Δάφνη-Δήμητρα Παντελιάδη, Πηνελόπη Μπαμπαλού), στις οποίες αναφέρθηκαν στην ξεχωριστή εμπειρία εκπαίδευσης που αποκόμισαν από τη συμμετοχή τους στο έργο και τη σημασία των ψηφιακών δεξιοτήτων που ανέπτυξαν και πιστοποίησαν.

Την Ημερίδα παρακολούθησαν περισσότεροι από 50 συμμετέχοντες, οι οποίοι συμμετείχαν σε ανοιχτό και γόνιμο διάλογο με ειδικούς επιστήμονες και εκπροσώπους της Κοινωνίας των Πολιτών για τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας στο πλαίσιο καινοτόμων και εναλλακτικών εκπαιδευτικών μεθόδων της Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Συζήτησαν με τους ειδικούς από τον χώρο της γλωσσολογίας, της εκπαίδευσης ενηλίκων, της εκμάθησης ξένων γλωσσών, της ψηφιακής τεχνολογίας αλλά και της γαστρονομίας και του πολιτισμού. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολούθησαν και μοιράστηκαν τις προσωπικές αφηγήσεις των εκπαιδευομένων από την εμπειρία της συμμετοχής τους στο έργο και συζήτησαν μαζί τους ιδέες για περαιτέρω αξιοποίηση των αποτελεσμάτων του.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ερευνητικό έργο της ομάδας DAISSy μπορείτε να επισκεφτείτε τη σελίδα http://daissy.eap.gr

20181109_183259

Ενδυνάμωση των γυναικών μεταναστριών και προσφύγων μέσω της καταπολέμησης των πολλαπλών διακρίσεων

wemin-logoΗ Ερευνητική Ομάδα DAISSy του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου συντονίζει το έργο WEMIN: Migrant Women Empowerment and Integration (Ενδυνάμωση και Ενσωμάτωση Μεταναστριών), το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης (AMIF). Οι δράσεις του έργου περιλαμβάνουν εκπαιδεύσεις, συνεδρίες συμβουλευτικής, μάθηση μέσω εμπειριών και καλλιτεχνικές δραστηριότητες, με στόχο την διευκόλυνση της ομαλής ενσωμάτωση των γυναικών μεταναστριών και προσφύγων στις ευρωπαϊκές πόλεις όπου διαβιούν, ταυτόχρονα παρέχοντας ευκαιρίες για να τονωθούν ο διάλογος, οι διαπολιτισμικές σχέσεις και οι ανταλλαγές.

Ανάμεσα στα πρώτα αποτελέσματα του έργου WEMIN περιλαμβάνονται ο «Οδηγός καλών πρακτικών ενσωμάτωσης γυναικών μεταναστριών και προσφύγων» και ο «Οδηγός για υπεύθυνους χάραξης πολιτικής», οι οποίοι παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση που έλαβε χώρα στο Παράρτημα του ΕΑΠ στην Αθήνα, την Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2018. Αρχικά παρουσιάστηκαν οι δράσεις και τα πρώτα αποτελέσματα του έργου από τον Επιστημονικό Υπεύθυνο Δρ. Αχιλλέα Καμέα, Καθηγητή ΕΑΠ και επικεφαλής της Ερευνητικής Ομάδας DAISSy, και την κύρια ερευνήτρια του έργου Δρ. Ασπασία Θεοδοσίου, Καθηγήτρια ΤΕΙ Ηπείρου και μέλος της DAISSy. Στη συνέχεια, ο Δρ. Νίκος Σαρρής, ερευνητής του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ), παρουσίασε το Νομικό Πλαίσιο καταπολέμησης των διακρίσεων, καθώς το ζήτημα αυτό περιλαμβάνεται στα θέματα ενδιαφέροντος του έργου WEMIN.

tackle_logoΌπως ανέφερε ο Δρ. Σαρρής, η καταπολέμηση των διακρίσεων αποτελεί βασικό αντικείμενο διεθνών οργανισμών και εθνικών κρατών. Σύμφωνα με έρευνα του ΕΚΚΕ που διεξήχθη το 2017, οι ερωτώμενοι ανέφεραν ότι γίνονται διακρίσεις συχνά και πολύ συχνά με βάση την εθνική προέλευση ( 76,5%), τον σεξουαλικό προσανατολισμό ( 70,5%) και την αναπηρία (58,1%). Σημαντικό εύρημα της έρευνας ήταν ότι το 75% των ερωτηθέντων δεν γνωρίζει τον νόμο για τις πολλαπλές διακρίσεις, το 83,7% δεν κατήγγειλε το περιστατικό πολλαπλής διάκρισης με την πλειονότητα αυτών (55%) να δηλώνει ότι δεν πίστευε ότι θα βρει το δίκιο του, ενώ από αυτούς που κατήγγειλαν το περιστατικό το 61,9% δηλώνει ότι δεν βρέθηκε λύση. Η ανωτέρω έρευνα διεξήχθη στο πλαίσιο του έργου «Καταπολέμηση των πολλαπλών διακρίσεων στην Ελλάδα: Προώθηση της ισότητας μέσω της ενεργητικής συμμετοχής και της διαμόρφωσης πολιτικών», το οποίο συντονίζεται από το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών και στο οποίο συμμετέχουν η ερευνητική ομάδα DAISSy του ΕΑΠ, μαζί με το Πανεπιστήμιο της Σεβίλλης, την Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή (ΟΚΕ) και την η Περιφέρεια Κρήτης. Το έργο αυτό χρηματοδοτείται κατά 80% από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Rights, Equality and Citizenship (REC) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και κατά 20% από ίδιους πόρους.

Περισσότερα για το θέμα μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

20181109_183259