Ολοκληρώθηκαν επιτυχώς οι δύο επισκέψεις μελέτης στο πλαίσιο του έργου STEAMedu, οι οποίες διεξήχθηκαν διαδικτυακά με το συντονισμό της ερευνητικής ομάδας DAISSy του ΕΑΠ. Το έργο STEAMedu στοχεύει στην παροχή πρακτικών λύσεων που θα συμβάλουν στη κάλυψη του χάσματος μεταξύ των αναγκών/προσδοκιών της βιομηχανίας και των εκροών του εκπαιδευτικού συστήματος, δημιουργώντας ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα εκπαίδευσης STE(A)M. Το πρόγραμμα αυτό θα εκπαιδεύσει τρέχοντες/ουσες και μελλοντικούς/ες εκπαιδευτές/τριες σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης για την εφαρμογή μαθημάτων που σχετίζονται με την εκπαίδευση STEAM σε 13 πανεπιστήμια από 3 χώρες των Δυτικών Βαλκανίων (Κόσοβο, Αλβανία και Βοσνία και Ερζεγοβίνη). Θα αναπτυχθεί καινοτόμο μαθησιακό υλικό και υπηρεσίες που θα προσφέρουν στους εκπαιδευτικούς μια διεπιστημονική προοπτική και στα συμμετέχοντα πανεπιστήμια την ευκαιρία να ανταλλάξουν βέλτιστες πρακτικές, να εκσυγχρονίσουν, να ανανεώσουν και να ευθυγραμμίσουν τα προγράμματα σπουδών τους με πολυεπιστημονικές δεξιότητες και ικανότητες που είναι απαραίτητες για τις ταχέως μεταβαλλόμενες αγορές εργασίας.
Ο ρόλος των διαδικτυακών επισκέψεων μελέτης διάρκειας 3 ημερών η καθεμία ήταν διττός. Από τη μία πλευρά στόχευαν στη μεταφορά γνώσης και τεχνογνωσίας από τους εταίρους της ΕΕ στους εταίρους των Δυτικών Βαλκανίων για την εκπαίδευση και την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών STEAM. Από την άλλη, έδωσαν στα μέλη της κοινοπραξίας την ευκαιρία να συνεργαστούν για τη συνδημιουργία των μαθημάτων του προγράμματος σπουδών STEAM και να αποφασίσουν για θεμελιώδη ζητήματα του προγράμματος σπουδών που θα αναπτύξει το έργο STEAMedu, όπως η διάρκεια, τα ECTS, η δομή και τα προφίλ φοιτητών.
Η πρώτη διαδικτυακή επίσκεψη μελέτης διοργανώθηκε από την ερευνητική ομάδα DAISSy του ΕΑΠ με τη συμμετοχή συνολικά 63 ατόμων, 47 εκ των οποίων ήταν καθηγητές/τριες πανεπιστημίων από χώρες των Δυτικών Βαλκανίων. Την πρώτη ημέρα της επίσκεψης παρουσιάστηκε το μοντέλο λειτουργίας του ΕΑΠ, οι σχετικές ερευνητικές δράσεις της ομάδας DAISSy, καθώς και βασικές πληροφορίες για την εκπαίδευση STEAM και ο τρόπος που αυτή έχει ενσωματωθεί στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ως τώρα. Τη δεύτερη μέρα αναλύθηκαν παρόμοια μεταπτυχιακά προγράμματα στην Ελλάδα και την Ευρώπη, τα οποία σε συνδυασμό με αποτελέσματα σχετικών ερευνητικών προγραμμάτων που συμμετέχει η ερευνητική ομάδα DAISSy, αποτέλεσαν τη βάση για την προτεινόμενη δομή του ΜΠΣ στην εκπαίδευση STEAM. Ακολούθησε η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της ψηφοφορίας, η οποία έγινε πριν την επίσκεψη με τη συμμετοχή του συνόλου των εταίρων του έργου και αφορούσε στην προτεινόμενη δομή του ΜΠΣ. Τέλος, την 3η ημέρα οι συμμετέχοντες στην επίσκεψη χωρίστηκαν σε 4 ομάδες εργασίας και διαμόρφωσαν συνεργατικά τα περιγράμματα 22 μαθημάτων του ΜΠΣ.
Η δεύτερη διαδικτυακή επίσκεψη μελέτης διοργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο Κύπρου με τη συμμετοχή συνολικά 57 ατόμων, 43 εκ των οποίων ήταν καθηγητές/τριες πανεπιστημίων από χώρες των Δυτικών Βαλκανίων. Οι δύο πρώτες ημέρες αφιερώθηκαν στην παρουσίαση αποτελεσμάτων από ερευνητικά προγράμματα στο αντικείμενο της εκπαίδευσης STEAM, ενώ την 3η ημέρα της επίσκεψης συνεχίστηκε η συνεργατική ανάπτυξη των περιγραμμάτων των μαθημάτων του ΜΠΣ με έμφαση στα πεδιά του εκπαιδευτικού υλικού, του εξοπλισμού και των απαιτούμενων πόρων.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το έργο STEAMedu και τις δραστηριότητες της ερευνητικής ομάδας DAISSy:
- Websites: http://daissy.eap.gr/en, https://steamedu.sum.ba/
- Facebook: @DAISSyResearchGroup
- Linkedin: https://www.linkedin.com/in/daissyresearchgroup/
- Twitter: https://twitter.com/daissy_research
- Instagram: @daissy_researchgroup
- Email: info@daissy.eap.gr