logo-amelie

Το έργο «Advanced Media Literacy Education to counter online hate-speech» αξιολογήθηκε με 96/100 και κατατάχθηκε ως καλή πρακτική

logo-amelieΤο ευρωπαϊκά συγχρηματοδοτούμενο έργο «Advanced Media Literacy Education to counter online hate-speech (AMeLiE)» ολοκληρώθηκε μετά από δυόμισι χρόνια απαιτητικής και υψηλής ποιότητας υλοποίησης. Το AMeLIE έλαβε πολύ θετική αξιολόγηση από την Ιταλική Διαχειριστική Αρχή Erasmus+ σημειώνοντας την άριστη βαθμολογία 96/100. Ως αποτέλεσμα, το έργο χαρακτηρίστηκε ως καλή πρακτική και θα παρουσιάζεται στην επίσημη πλατφόρμα αποτελεσμάτων του Προγράμματος Erasmus+, καθώς πέτυχε να υπερκαλύψει τους στόχους του σε σχέση τόσο με τους οριζόντιους στόχους του Ευρωπαϊκού Προγράμματος, όσο και με τους ειδικούς στόχους για τη σχολική κοινότητα.

Το έργο AMeLiE αντιμετώπισε το ζήτημα της διαδικτυακής ρητορικής μίσους, δημιουργώντας και παρέχοντας καινοτόμα εργαλεία για την εκπαίδευση και την κατάρτιση τόσο των εκπαιδευτικών όσο και εκπροσώπων της σχολικής κοινότητας. Ειδικότερα και στο πλαίσιο του έργου, πραγματοποιήθηκε Εκπαιδευτική Δράση Μικτής Μάθησης για την καταπολέμηση της διαδικτυακής ρητορικής μίσους, δημιουργήθηκε Εικονικό Δίκτυο Σχολείων κατά της διαδικτυακής ρητορικής μίσους και συνετάχθησαν Συστάσεις Πολιτικής που διαχύθηκαν από τους εταίρους του έργου AMeLiE σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.

Η Ερευνητική Ομάδα DAISSy  του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ), μοναδικός εταίρος του AMeLiE στην Ελλάδα, ήταν υπεύθυνη για την υλοποίηση όλων των δράσεων του έργου στη χώρα μας και συμμετείχε σε όλα τα πνευματικά προϊόντα και παραδοτέα, έχουσα την ευθύνη για την ανάπτυξη και υποστήριξη της λειτουργίας της διαδικτυακής εκπαιδευτικής πλατφόρμας AMeLiE. Είναι αξιοσημείωτο ότι, η πλειοψηφία των τελικών χρηστριών/ χρηστών της πλατφόρμας την αξιολόγησε πολύ θετικά σημειώνοντας ότι, αποτελεί ένα εύχρηστο εργαλείο με πολύ ενδιαφέρον εκπαιδευτικό περιεχόμενο, ελκυστική δομή και καλά ενσωματωμένες λειτουργίες που τις/τους έκαναν να αισθάνονται σιγουριά, χωρίς να προ-απαιτούνται πολλές γνώσεις για τη χρήση της.

Μέσω του εκπαιδευτικού προγράμματος και της πλατφόρμας AMeLiE, στις τέσσερις (4) χώρες που το έργο υλοποιήθηκε πιλοτικά (δηλ. σε Γερμανία, Ιταλία, Ρουμανία, Ελλάδα), 318 εκπαιδευτικοί επωφελήθηκαν (αριθμός υπερδιπλάσιος από τον αριθμό-στόχο του έργου) και συνολικά περισσότερες/ περισσότεροι από 3.500 μαθητές/ μαθήτριες έλαβαν ενεργό μέρος σε δραστηριότητες του έργου. Περισσότερες από 170 τάξεις από τα διασυνδεδεμένα σχολεία αξιοποίησαν τη μεθοδολογία και την πλατφόρμα AMeLiΕ αναδεικνύοντας 66 σχολικές εκστρατείες κατά της διαδικτυακής ρητορικής μίσους και αναπτύσσοντας/ διαχέοντας 64 σχετικές πρωτοβουλίες.

Η DAISSy επιθυμεί να συγχαρεί και να ευχαριστήσει θερμά όλα τα σχολεία που συμμετείχαν ενεργά στις δράσεις του έργου AMeLie στην Ελλάδα, αξιοποιώντας πλήρως τη μεθοδολογία και συμβάλλοντας στην αειφορία των αποτελεσμάτων  του. Ιδιαίτερα συγχαρητήρια κι ευχαριστίες, στα πέντε σχολεία που εξαρχής συμμετείχαν στην υλοποίηση του έργου, τα οποία με αλφαβητική σειρά είναι: 2o Γενικό Λύκειο Ξάνθης – Νικητήριο σχολείο του Εθνικού Βραβείου της καλύτερης καμπάνιας AMeLiE, Δημοτικό Σχολείο Κατωχωρίου Χανίων, 6ο Δημοτικό Σχολείο Παλλήνης, Καθάριου Αρχοντία – Ιδιωτικό Νηπιαγωγείο, Μουσικό Σχολείο Λάρισας, Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Το έργο AMeLiE συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο του Προγράμματος Erasmus+, Δράση KA2-Στρατηγικές Συμπράξεις στον τομέα της σχολικής εκπαίδευσης. Το έργο είχε διάρκεια τριάντα μήνες (01/09/2020 – 28/02/2023)και υλοποιήθηκε από μια κοινοπραξία έξι (6) εταίρων από πέντε χώρες, συγκεκριμένα: European Grants International Academy (Srl) – Συντονιστής Ιταλία), Parole Ostili (Ιταλία), ALL DIGITAL (Βέλγιο), Fundatia EOS-Educating for an Open Society (Ρουμανία), Stiftung Digitale Chancen (Γερμανία) και το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Ελλάδα). 

Στην Ελλάδα, το έργο AMeLie συντονίστηκε από τον Καθ. Αχιλλέα Καμέα, Διευθυντή της Ερευνητικής Ομάδας DAISSy με Υπεύθυνη Διαχείρισης την κα Ελένη Γεωργακάκου. Η ομάδα εργασίας περιελάμβανε τις ερευνήτριες/ εκπαιδεύτριες κκ Μόνικα Λίλλη και  Ζέτα Τσίγκα, τον τεχνικό κ. Αναστάσιο Παπαδόπουλο και τη διοικητική υπάλληλο κα Παναγιώτα Ζαφειροπούλου.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το έργο AMeLiE και άλλες δράσεις της DAISSy:

Posted in News & Events and tagged .