Το 19ο ετήσιο Διεθνές Συνέδριο Τεχνολογίας, Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης (19th annual International Technology, Education and Development (INTED)) πραγματοποιήθηκε από τις 03 έως τις 05 Μαρτίου 2025 στη Βαλένθια (Ισπανία). Το Συνέδριο αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για επιστημονικές ανταλλαγές με ένα ευρύ κοινό ειδικών από πολλές χώρες και για την παρουσίαση εργασιών που αναδεικνύουν τα αποτελέσματα έρευνας ενός αριθμού από τα ευρωπαϊκά συγχρηματοδοτούμενα έργα στα οποία συμμετέχει η Ερευνητική Ομάδα DAISSy του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ).
Η Διεθνής Ακαδημία Τεχνολογίας, Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης – International Academy of Technology, Education and Development (IATED) διοργανώνει το INTED ετησίως για δεκαεννέα (19) συνεχόμενα έτη. Το INTED αναγνωρίζεται πλέον ως ένα σημαντικό φόρουμ που συγκεντρώνει εκπαιδευτικούς, υπεύθυνες/ υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και άλλους ενδιαφερόμενους/ άλλες ενδιαφερόμενες που χρησιμοποιούν ή ενδιαφέρονται να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία σε εκπαιδευτικές πρακτικές, με έμφαση στις ψηφιακές τεχνολογίες. Πάνω από 550 εκπαιδευτικοί συμμετείχαν φέτος με στόχο την ανταλλαγή γνώσεων και την μάθηση από άλλες/ άλλους/ άλλα άτομα στον τομέα τους. Ως εκ τούτου, η παρουσία της DAISSy-ΕΑΠ στο Συνέδριο αύξησε σημαντικά τον αντίκτυπο της έρευνας που διεξάγεται από την Ερευνητική Ομάδα.
Η DAISSy-EAΠ συμμετείχε ενεργά στο Συνέδριο INTED2025 συνεισφέροντας τέσσερις (4) επιστημονικές εργασίες και αναρτημένες ανακοινώσεις (posters), οι οποίες παρουσίασαν υψηλής ποιότητας αποτελέσματα σχετικά με τη χρήση καινοτόμων μεθοδολογιών και εργαλείων στην εκπαίδευση. Αυτά τα αποτελέσματα επιτεύχθηκαν από τα μέλη της DAISSy στο πλαίσιο των διεθνών έργων και συνεργασιών της Ομάδας.
Η λίστα των εργασιών που παρουσιάστηκαν περιελάμβανε τις:
- Towards an Inclusive Society via a Suite of Educational Instruments, σε συγγραφή των, Αχιλλέα Καμέα και Ελένης Γεωργακάκου, παρουσιάζοντας μία σειρά από, μεθοδολογίες, Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCs), παιχνίδια, καμπάνιες, hackathons και άλλα αποτελέσματα από διάφορα ευρωπαϊκά έργα με θέμα και στόχο τη συμπερίληψη.
- Workplace Learning needs of Greek Postal Sector Employees regarding Digital and Green Competencies, σε συγγραφή των, Ιωάννη Παλιόκα, Μάρκου Γ. Τσιπούρα, Χρήστου Μπέλλου, Ελένης Βαρβαρούση, Ειρήνης Γαβαλά, Άρης Μαραγκάκη και Αχιλλέα Καμέα, που παρουσίασε τα αρχικά αποτελέσματα του ευρωπαϊκού έργου DigiGreen Post.
- AI and the Future of Teaching In STEAM: Competences, Challenges and Opportunities, μία εργασία-θέση που συγγράφηκε από τη Δρ. Ναταλία Σπυροπούλου και τον Καθηγητή Αχιλλέα Καμέα κι εξετάζει τον μετασχηματιστικό αντίκτυπο της Τεχνητής Νοημοσύνης (Artificial Intelligence-AI) στις διδακτικές πρακτικές, με ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση STEAM, όπου οι εκπαιδευτικοί ήδη λειτουργούν ως διευκολυντές της δημιουργικότητας, της κριτικής σκέψης και της διεπιστημονικής συνεργασίας.
- Educating Educators Through MOOCs: Competence–Based Approaches for Teacher Professional Development in the Digital Era, σε συγγραφή των, Ναταλία Σπυροπούλου και Αχιλλέα Καμέα, που συζητά πώς τα MOOCs, σχεδιασμένα με τη χρήση πλαισίων ικανοτήτων, υποστηρίζουν την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στη ψηφιακή εποχή, και παρουσιάζει τρία υποδειγματικά παραδείγματα που αφορούν, αντίστοιχα, τις ψηφιακές δεξιότητες, τη διεπιστημονική διδασκαλία και τη συμπερίληψη.
H DAISSy-ΕΑΠ εκπροσωπήθηκε στο Συνέδριο INTED25 από τον Kαθ. κ. Αχιλλέα Καμέα, Διευθυντή της DAISSy, την κα Δρ. Ναταλία Σπυροπούλου, Ερευνήτρια και Υπεύθυνη Έργων, που συμμετείχαν σε διάφορες συνεδρίες κι άλλες δραστηριότητες ομαδικής μάθησης και δικτύωσης.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με έργα κι άλλες δράσεις της DAISSy-ΕΑΠ:
- Ιστοσελίδα : http://daissy.eap.gr/
- Facebook : @DAISSyResearchGroup
- Linkedin : https://www.linkedin.com/in/daissyresearchgroup/
- Χ (Twitter): @daissy_research
- Instagram: @daissy_researchgroup
- Email : info@daissy.eap.gr