@proceedings{476,
title = {Χαρακτηριστικά και Γνωρίσματα Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού για Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση},
author = {Ε. Δήμου and Α. Καμέας},
year = {2011},
date = {2011-01-01},
journal = {6th International Conference in Open & Distance Learning},
address = {Λουτράκι, Ελλάδα},
abstract = {
Η παρούσα ερευνητική εργασία παρουσιάζει ένα σύνολο χαρακτηριστικών και γνωρισμάτων ποιότητας ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού κατάλληλου για εκπαίδευση ενηλίκων με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Το προτεινόμενο μοντέλο υιοθετεί το πρότυπο ποιότητας λογισμικού ISO/IEC 9126, λαμβάνει υπόψη τις θεωρίες μάθησης ενηλίκων, τα χαρακτηριστικά της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και βασίζεται σε δύο μοντέλα διδακτικού σχεδιασμού: το μοντέλο (κύκλος μάθησης) του Kolb και το μοντέλο των Gagne, Briggs & Wager. Σύμφωνα με τον Holmberg η εκπαίδευση από απόσταση περιλαμβάνει τις διάφορες μορφές σπουδών, σε όλα τα επίπεδα, οι οποίες διεξάγονται χωρίς την άμεση και συνεχή επίβλεψη των εκπαιδευτών που βρίσκονται σε αίθουσες διδασκαλίας μαζί με εκπαιδευόμενους , αλλά παρόλα αυτά επωφελούνται από την οργάνωση, καθοδήγηση και διδασκαλία που παρέχεται από κάποιο εκπαιδευτικό οργανισμό. Ο όρος μάθηση από απόσταση (distance learning) αναφέρεται στη συνολική δραστηριότητα του εκπαιδευόμενου, ο οποίος εκπαιδεύεται και μαθαίνει ενώ βρίσκεται σε απόσταση από τον εκπαιδευτή του, βασιζόμενος σε ένα ειδικά σχεδιασμένο μαθησιακό υλικό καθώς και στην επικοινωνία του με τον εκπαιδευτή. Στην παρούσα εργασία γίνεται αρχικά περιγραφή, ανάλυση και κατηγοριοποίηση των κατάλληλων χαρακτηριστικών και υπο-χαρακτηριστικών ποιότητας του ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού τα οποία συνιστούν τις διαστάσεις ποιότητας. Ακολουθεί περιγραφή, ανάλυση και κατηγοριοποίηση των γνωρισμάτων ποιότητας του ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού.
<div style="text-align: justify;">Η παρούσα ερευνητική εργασία παρουσιάζει ένα σύνολο χαρακτηριστικών και γνωρισμάτων ποιότητας ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού κατάλληλου για εκπαίδευση ενηλίκων με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Το προτεινόμενο μοντέλο υιοθετεί το πρότυπο ποιότητας λογισμικού ISO/IEC 9126, λαμβάνει υπόψη τις θεωρίες μάθησης ενηλίκων, τα χαρακτηριστικά της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και βασίζεται σε δύο μοντέλα διδακτικού σχεδιασμού: το μοντέλο (κύκλος μάθησης) του Kolb και το μοντέλο των Gagne, Briggs & Wager. Σύμφωνα με τον Holmberg η εκπαίδευση από απόσταση περιλαμβάνει τις διάφορες μορφές σπουδών, σε όλα τα επίπεδα, οι οποίες διεξάγονται χωρίς την άμεση και συνεχή επίβλεψη των εκπαιδευτών που βρίσκονται σε αίθουσες διδασκαλίας μαζί με εκπαιδευόμενους , αλλά παρόλα αυτά επωφελούνται από την οργάνωση, καθοδήγηση και διδασκαλία που παρέχεται από κάποιο εκπαιδευτικό οργανισμό. Ο όρος μάθηση από απόσταση (distance learning) αναφέρεται στη συνολική δραστηριότητα του εκπαιδευόμενου, ο οποίος εκπαιδεύεται και μαθαίνει ενώ βρίσκεται σε απόσταση από τον εκπαιδευτή του, βασιζόμενος σε ένα ειδικά σχεδιασμένο μαθησιακό υλικό καθώς και στην επικοινωνία του με τον εκπαιδευτή. Στην παρούσα εργασία γίνεται αρχικά περιγραφή, ανάλυση και κατηγοριοποίηση των κατάλληλων χαρακτηριστικών και υπο-χαρακτηριστικών ποιότητας του ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού τα οποία συνιστούν τις διαστάσεις ποιότητας. Ακολουθεί περιγραφή, ανάλυση και κατηγοριοποίηση των γνωρισμάτων ποιότητας του ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού. </div>