logo-spice

Παρουσιάζοντας το SpicE, ένα νέο πρόγραμμα ERASMUS+ που επικεντρώνεται στην Πρωτοβάθμια Ειδική Εκπαίδευση και το STEAM

logo-spiceΤο έργο, που υλοποιείται από μια κοινοπραξία 11 δημόσιων και ιδιωτικών οργανισμών από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Ισπανία και τη Βουλγαρία, στοχεύει στην οικοδόμηση σημαντικής γνώσης, για τους μαθητές/μαθήτριες με ήπιες αναπηρίες, με στόχο να μειώσει τον εκπαιδευτικό και τον κοινωνικό αποκλεισμό.

 Η Ακαδημία Ειδικής Εκπαίδευσης STEAM, δηλαδή το έργο Erasmus+ SpicE, το οποίο απευθύνει πρόσκληση στις Ακαδημίες Δασκάλων, είναι μια διεθνής κοινοπραξία που επιλέχθηκε τον Μάιο 2022 από τον Ευρωπαϊκό Εκτελεστικό Οργανισμό Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (EACEA).

Αυτό το έργο διάρκειας 3 ετών συγκεντρώνει 11 εταίρους από 4 ευρωπαϊκές χώρες, με επικεφαλής το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο – ΕΑΠ (Ελλάδα), ως συντονιστή, και περιλαμβάνει το Εργαστήριο Έρευνας Καινοτομίας και Ανάπτυξης Ιδιωτικής Εταιρείας – ReadLab (Ελλάδα), το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας – UoM (Ελλάδα), Πανεπιστήμιο του Αλικάντε – UA (Ισπανία), το Sindicat Treballadores i Treballadors Ensenyament del Pais Valencià Intersindical Valenciana – STEPV (Ισπανία), το Sindikat Obrazovanie Kam Kt Podkrepa – TUT (Βουλγαρία), το Trakia Universitet – TUNI (Βουλγαρία), το Osnovno Uchilishte Hristo Smirnenski – OUHS (Βουλγαρία), το Πανεπιστήμιο Κύπρου – UCY (Κύπρος), το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας – MOESY (Κύπρος), και την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας -RDEWG (Ελλάδα).

Επί του παρόντος, η οικονομία χωρίς αποκλεισμούς που βασίζεται στη γνώση και την καινοτομία είναι ένα αίτημα υψηλών προδιαγραφών για την Ευρώπη. Οι επαγγελματίες στους τομείς της επιστήμης, της μηχανικής και της Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνιών, καθώς και οι εργαζόμενοι στις ΤΠΕ απαιτούνται και πρόκειται  να ζητούνται σχεδόν σε κάθε οικονομικό τομέα. Ωστόσο, η προσφορά πτυχιούχων στους τομείς των ΤΠΕ και των STEM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά) υπολείπεται ώστε να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση.

Παρά τα αναγνωρισμένα πλεονεκτήματα της εκπαίδευσης STEAM -μια προσέγγιση στη μάθηση που χρησιμοποιεί την επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική, τις τέχνες και τα μαθηματικά ως σημεία πρόσβασης για την καθοδήγηση της έρευνας, του διαλόγου και της κριτικής σκέψης των μαθητών, συγκλίνουσες ενδείξεις δείχνουν ότι δεν προωθείται επαρκώς σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Οι μαθητές/μαθήτριες με «ήπιες Αναπηρίες» στερούνται την ευκαιρία να επωφεληθούν από τα πλεονεκτήματα που συνδέονται με τη χρήση του. Λόγω των μαθησιακών τους προβλημάτων, οι μαθητές/μαθήτριες αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες στην απόκτηση βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων σε πολλούς τομείς, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που συνθέτουν τη δέσμη STEAM Education. Η έλλειψη γνώσεων STEAM επιδρά αρνητικά και επηρεάζει τις επαγγελματικές προοπτικές αυτών των μαθητών και τις ευκαιρίες που σχετίζονται με την εργασία σε έναν κόσμο που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις δεξιότητες STEAM. Ως εκ τούτου, η εκπαίδευση STEAM είναι μια συνεχής ευκαιρία για τους μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να χρησιμοποιήσουν δεξιότητες όπως η επίλυση προβλημάτων και την κριτική σκέψη διαδραστικά.

Έτσι, η ατζέντα αυτού του έργου επικεντρώνεται στην προώθηση των επιστημονικών κλάδων STEM μέσω της ανάπτυξη της εκπαίδευσης STEAM. Η δέσμη δράσεων του SpicE στοχεύει στην ενίσχυση της ικανότητας των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ώστε να εφαρμόζουν αποτελεσματικά τα εργαλεία STEAM στην εκπαίδευση και να την προστασία των μαθητών με Ήπιες Αναπηρίες (Ειδική Αγωγή) από εκπαιδευτικό και κοινωνικό αποκλεισμό.

Ως αποτέλεσμα, περισσότεροι από 200 εκπαιδευτικοί και φοιτητές/φοιτήτριες της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που εισέρχονται στην αγορά εργασίας σε αυτές τις 4 χώρες-στόχους της ΕΕ, θα εκπαιδευτούν για να υποστηρίξουν τους μαθητές να αναπτύξουν ψηφιακές δεξιότητες μέσω πρακτικών δραστηριοτήτων και μιας μάθησης με βάση τη διαδραστική και μέσω παιχνιδιών εκπαίδευση , η οποία θα αυξήσει δυνητικά τον ψηφιακό γραμματισμό και θα διευρύνει τη μελλοντική σταδιοδρομία me ευκαιρίες για τους δικαιούχους.

Τα αναμενόμενα αποτελέσματα περιλαμβάνουν τη βελτίωση των πολιτικών για την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών και πρακτικών στην Ευρώπη, την ενίσχυση της ευρωπαϊκής διάστασης και της διεθνοποίησης της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών, την ανάπτυξη διαφορετικών μοντέλων κινητικότητας, καθώς και μια βιώσιμη συνεργασία.

Οι στόχοι αυτοί θα επιτευχθούν με την ανάπτυξη ικανοτήτων και ενός εκπαιδευτικού πλαισίου για το STEAM στην ειδική εκπαίδευση, τον σχεδιασμό ενός καινοτόμου κοινού STEAM Προγράμματος Σπουδών για την Ειδική Αγωγή και ενός προγράμματος κατάρτισης STEAM, το οποίο θα αξιολογηθεί περαιτέρω, και τη δημιουργία και καλλιέργεια μιας βιώσιμης Κοινότητας Πρακτικής.

Τελικά, όλες αυτές οι προσπάθειες θα γίνουν για να επιτευχθεί η σωστή ένταξη των μαθητών/μαθητριών με αναπηρίες με τον προσδιορισμό των απαραίτητων ικανοτήτων, οι οποίες θα συνδεθούν με το Πλαίσιο Ψηφιακών Ικανοτήτων για Εκπαιδευτικούς (DigCompEdu), και θα παραχθούν εργασιακά προφίλ συμβατά με το ESCO και αντίστοιχα με τα EQF/NGFs. Αυτά τα αποτελέσματα θα επωφελήσουν και τους ενδιαφερόμενους φορείς, συμπεριλαμβανομένων των εκπαιδευτικών, των ερευνητών, των φορέων χάραξης πολιτικής κ.λπ.

Ως εκ τούτου, η κατανόηση και η ευαισθητοποίηση σχετικά με την ανάγκη προώθησης και ενίσχυσης των ψηφιακών δεξιοτήτων, των σπουδών STEM και της επιχειρηματικότητας στην Ειδική Αγωγή είναι απαραίτητη για την ανάληψη ενός φιλόδοξου έργου προσανατολισμένου στο STEAM όπως το SpicE στο Ευρωπαϊκό πλαίσιο.

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε τον ιστότοπο του έργου: spiceacademy.eu ή ελέγξτε το μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο Facebook, το Twitter και το YouTube στο @SpicEAcademyEU.

Posted in News & Events and tagged .