nefele-2

Η DAISSy-ΕΑΠ φιλοξένησε και συμμετείχε στην 3η Διακρατική Συνάντηση Εταίρων του Ευρωπαϊκού έργου «NEFELE» στην Αθήνα

logo-nefeleΣτις 16 και 17 Φεβρουαρίου 2023, το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) φιλοξένησε την 3η Διακρατική Συνάντηση Εταίρων (ΔΣΕ) του Ευρωπαϊκού έργου «NEFELENEET prevention in Educational systems through positive Future vision Enhancing Learning and teacher Education«, η οποία πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του φορέα στην Αθήνα, παρέχοντας παράλληλα τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συμμετοχής.

Συγκεκριμένα, εκπρόσωποι των ακόλουθων εταίρων του έργου συμμετείχαν στη συνάντηση, με φυσική παρουσία: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο-HOU (Ελλάδα), Πανεπιστήμιο της Νάπολης Federico II- UNINA (Ιταλία), Πανεπιστήμιο της Βαλένθια-UVEG (Ισπανία), Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνών της Νότιας Ελβετίας-SUPSI (Ελβετία) και η Smarted-SM (Ιταλία), ενώ η «Ευρωπαϊκή Ένωση Πανεπιστημίων εξ Αποστάσεως Διδασκαλίας-EADTU» (Ολλανδία) συμμετείχε διαδικτυακά.

Το έργο NEFELE στοχεύει στη μοντελοποίηση καινοτόμων μεθοδολογιών για προεκπαιδευόμενες/προεκπαιδευόμενους καθώς και εν ενεργεία, εκπαιδευτικούς μέσης εκπαίδευσης, οι οποίες μπορούν να είναι χρήσιμες για την υποστήριξη της οικοδόμησης της σταδιοδρομίας των εφήβων και της θετικής θεώρησης του μέλλοντος. Συγκεκριμένα, το NEFELE παρέχει διδακτικά πλαίσια, βασισμένα στην ανάπτυξη της σταδιοδρομίας και τη θετική ψυχολογία μέσω εργαλείων (όπως π.χ. Μαζικό Ανοικτό Διαδικτυακό Μάθημα-Massive Open Online Course-MOOC, ψηφιακό παιχνίδι και κοινή πλατφόρμα OER) για τον προσανατολισμό των υποστηρικτικών συμπεριφορών των εκπαιδευτικών.

Κατά την πρώτη ημέρα των εργασιών της ΔΣΕ, η κοινοπραξία κατέγραψε τα βίντεο που αφορούν στην εισαγωγή στις ενότητες του Μαζικού Ανοικτού Διαδικτυακού Μαθήματος NEFELE-MOOC. Το MOOC θα αποτελείται από πέντε (5) ενότητες με βάση το πλαίσιο NEFELE (για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα: https://zenodo.org/record/7553717#.ZAX1sy2h0dU). Στη συνέχεια, ολοκληρώθηκε πρόσθετη καταγραφή ανά εταίρο, σχετικά με την Εισαγωγή συγκεκριμένων ενοτήτων, ως εξής: για την Ενότητα 1 «Οι προκλήσεις του κόσμου της εργασίας και η επαγγελματική εξέλιξη των φοιτητών» από την UNINA, για την Ενότητα 2 «Υποστήριξη της επαγγελματικής εξέλιξης των φοιτητών» από την SUPSI, για την Ενότητα 3 «Ευημερία των φοιτητών» από την UVEG, και τέλος για την Ενότητα 4 «Καινοτόμες πρακτικές διδασκαλίας-μάθησης» και την Ενότητα 5 «Το πλαίσιο NEFELE» από την SM.

Επιπλέον, ηχογραφήθηκαν κομμάτια για να εφαρμοστούν στο ψηφιακό παιχνίδι NEFELE BOX, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν από τις/τους εκπαιδευτικούς της μέσης εκπαίδευσης για την προώθηση της διερεύνησης της σταδιοδρομίας. Οι ηχογραφήσεις περιέχουν πληροφορίες σχετικά με τους πόρους και τις ικανότητες που χρειάζονται οι έφηβες/έφηβοι για τη διαδικασία λήψης αποφάσεων σχετικά με τη σταδιοδρομία. Οι ηχογραφήσεις έγιναν από τους εταίρους στα αγγλικά (SM), ιταλικά (UNINA), γαλλικά (SUPSI), ισπανικά (UVEG) και ελληνικά (HOU) και θα είναι στη διάθεση των εκπαιδευτικών, ως οδηγός για τα προγράμματα σπουδών σχετικά με την εξερεύνηση της σταδιοδρομίας στο γυμνάσιο.

Κατά τη δεύτερη ημέρα των εργασιών της ΔΣΕ, η συνάντηση επικεντρώθηκε στην κατάσταση της τεχνολογίας και στα εκκρεμή ζητήματα των δύο παραδοτέων του έργου που θα αναπτυχθούν τους επόμενους μήνες, δηλαδή του NEFELE MOOC και του NEFELE BOX.

Η ερευνητική ομάδα DAISSy-ΕΑΠ που φιλοξένησε την 3η ΔΣΕ, είναι επικεφαλής του σχεδιασμού και της ανάπτυξης του NEFELE MOOC. Η Ερευνητική Ομάδα εκπροσωπήθηκε από την κ. Βασιλική Τακούλη, Υπεύθυνη Έργου και Διαχειρίστρια έργων της DAISSy, καθώς και από την κ. Βίκυ Μαράτου, Διαχειρίστρια έργων  και Ανώτερη Ερευνήτρια της DAISSy, οι οποίες παρουσίασαν την πρώτη έκδοση της πλατφόρμας MOOC και ανέλυσαν τα θέματα που θα καλυφθούν από τις επιμέρους ενότητες, δηλαδή ¡ τρέχουσες ανάγκες και προκλήσεις της αγοράς εργασίας ¡ ικανότητες που απαιτούνται για τη μετάβαση στη σταδιοδρομία ¡ ανάπτυξη της σταδιοδρομίας και ο ρόλος των εκπαιδευτικών στη μετάβαση των μαθητριών/μαθητών στη σταδιοδρομία ¡ θετική ψυχολογία και η χρήση τεχνολογιών και απτών διεπαφών χρήστη στο εκπαιδευτικό πλαίσιο.

Επιπλέον, η Smarted-SM παρουσίασε την προσέγγιση της παιχνιδοποίησης του NEFELE BOX. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκπαιδευτικοί θα συμμετέχουν στη δημιουργία σεναρίων παιχνιδιού, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων διάχυσης του NEFELE, που θα πραγματοποιηθούν τους επόμενους μήνες στην Ιταλία, την Ισπανία και την Ελλάδα.

Η 3η ΔΣΕ ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση από την EADTU, αναφορικά με το Πλάνο Προβολής του NEFELE και την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των εταίρων σχετικά με τα επόμενα βήματα της υλοποίησης του έργου.

Το NEFELE είναι ένα έργο διάρκειας 30 μηνών (1η Δεκεμβρίου 2021-31η Μαΐου 2024), χρηματοδοτούμενο από το πρόγραμμα Erasmus+ της ΕΕ, το οποίο υλοποιείται από μια κοινοπραξία έξι (6) εταίρων από πέντε (5) χώρες (Ισπανία, Ιταλία, Ελβετία, Ολλανδία, Ελλάδα), με Έλληνα εταίρο την Ερευνητική Ομάδα DAISSy του ΕΑΠ.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το έργο NEFELE καθώς κι άλλες δράσεις της Ερευνητικής Ομάδας DAISSy:

Posted in News & Events and tagged .