picaet-logo

Promoting inclusion to combat early school leaving

picaet-logoΠροωθώντας την Ένταξη για την Αντιμετώπιση της Πρωϊμης Εγκατάλειψης του Σχολείου

Erasmus plus, ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΡΓΟΥ: 2019-2021 

Το έργο PICAET επικεντρώνει στο ζήτημα της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, σε ομάδες του μαθητικού πληθυσμού που διατρέχουν τον κίνδυνο του κοινωνικού αποκλεισμού στις ευρωπαϊκές χώρες, καθώς τα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα γίνονται ολοένα και πιο πολυπολιτισμικά.

Ως εκ τούτου, σκοπός του PIACET είναι η πρόληψη απέναντι στο φαινόμενο της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου μεταξύ των ομάδων του μαθητικού πληθυσμού που διατρέχουν τον κίνδυνο του κοινωνικού αποκλεισμού, συμβάλοντας στη βελτίωση της ποιότητας της διαπολιτισμικής κατάρτισης των εκπαιδευτικών στην Προσχολική και Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Οι συγκεκριμένοι στόχοι του έργου περιλαμβάνουν:

  • Τη χαρτογράφηση και παροχή μιας σειράς αποτελεσματικών πρακτικών διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και εκπαίδευσης για την ένταξη, οι οποίες εφαρμόζονται σε ευρωπαϊκές χώρες για την καταπολέμηση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου από ομάδες που διατρέχουν τον κίνδυνο κοινωνικού αποκλεισμού.
  • Τον προσδιορισμό μιας δέσμης δεικτών για αποτελεσματικές διαπολιτισμικές πρακτικές.
  • Το σχεδιασμό και την εφαρμογή ενός συστηματικού προγράμματος κατάρτισης εκπαιδευτικών που θα επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιούν και να αναπτύσσουν περαιτέρω αποτελεσματικές διαπολιτισμικές πρακτικές, που να ενθαρρύνουν την κοινωνική ένταξη και την ισότητα των μαθητών που διατρέχουν τον κίνδυνο πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου.
  • Τη διάδοση ενός συνόλου αποτελεσματικών διαπολιτισμικών εκπαιδευτικών πρακτικών στα σχολεία στην Ευρώπη, καθώς και ένα σύστημα δεικτών, ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να αξιολογήσουν τις δικές τους πρακτικές.

Η σύμπραξη συγκεντρώνει εννέα εταίρους από έξι χώρες της ΕΕ. Συγκεκριμένα, τρία πανεπιστήμια (UPO, Ισπανία, UHO, Ελλάδα και ESEPF, Πορτογαλία). δύο ενώσεις (IAIE, Ολλανδία και SIRIUS, Βέλγιο) και τρία σχολεία (Malala, Ισπανία, τη σχολή Giovanni Falcone, Ιταλία και το σχολείο Tahia, Κροατία).

Θα δημιουργηθούν δύο Intellectual Outputs:

  • (O1) Oδηγός αποτελεσματικών πρακτικών “Διαπολιτισμική κατάρτιση για μια εκπαίδευση με στόχο την ένταξη”
  • Δέσμη δεικτών για τον εντοπισμό καλών πρακτικών. Το Δηλαδή κριτήρια για να προσδιορίσει κάθε εκπαιδευτικός τι πραγματικά χαρακτηρίζει ως «αποτελεσματικές πρακτικές» αναφορικά με τις πρωτοβουλίες στην Ευρώπη που επικεντρώνονται στη διαπολιτισμική εκπαίδευση και στην εκπαίδευση για την ένταξη, και θα προσφέρει στους δασκάλους τη δυνατότητα να «αυτο-αξιολόγηση» των δικών τους εκπαιδευτικών πρακτικών.
  • (O2) Μια συστηματική διαπολιτισμική κατάρτιση για τους εκπαιδευτικούς. Βασισμένη στη χρήση αποτελεσματικών πρακτικών έτσι ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν με επιτυχία τις προκλήσεις στο περιβάλλον μάθησης που σχετίζονται με την ισότητα, τη διαφορετικότητα και την ένταξη.

Η μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί θα είναι επαγωγική, δηλαδή θα επικεντρώσουμε σε συγκεκριμένες μελέτες περίπτωσης, θα αναπτυχθεί μια πειραματική προσέγγιση που θα ανταποκρίνεται στις εντοπισμένες ανάγκες.

Απώτερος στόχος είναι η συμβολή στη βελτίωση των επιδόσεων των ομάδων, της ψυχικής ανθεκτικότητας και κοινωνικής ένταξης ομάδων του μαθητικού πληθυσμού που κινδυνεύουν από τον κοινωνικό αποκλεισμό.

Posted in News & Events and tagged .