Η ερευνητική ομάδα DAISSy συμμετείχε στις εκπαιδευτικές δράσεις που έλαβαν χώρα στο πλαίσιο του έργου Good Deeds στην Κωνσταντινούπολη από 12 ως 14 Απριλίου 2022. Οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν διά ζώσης στις εγκαταστάσεις του πανεπιστημίου Kadir Has. Το έργο Good Deeds (Digital Energy Efficiency Designers) υλοποιείται από μία κοινοπραξία 6 εταίρων από 6 διαφορετικές Ευρωπαϊκές χώρες (Ελλάδα, Ιταλία, Τουρκία, Ρουμανία, Πορτογαλία και Λετονία) και έχει ως κεντρικό σκοπό την ανάπτυξη και δοκιμή μια μεθοδολογίας και μια πλατφόρμας μάθησης για εκπαιδευτικούς και μαθητές Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ), με στόχο την προώθηση μιας στρατηγικής συνεχούς και βιώσιμης ανάπτυξης των τομεακών ικανοτήτων για την ψηφιακή ενεργειακή απόδοση.
Προς αυτή την κατέυθυνση, το έργο ξεκινά από τη συλλογή ενός συνόλου Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων (ΑΕΠ) και την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού αναφορικά με την κλιματική αλλαγή, την ενεργειακή απόδοση, το αποτύπωμα άνθρακα, τις επιπτώσεις των ψηφιακών τεχνολογιών στην ενεργειακή κατανάλωση και τους τρόπους υπολογισμού και βελτίωσης του αποτυπώματος άνθρακα που προκαλείται από τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών. Τα ανωτέρω θα αποτελέσουν τη βάση για την κατάρτιση 60 εκπαιδευτικών της Β/θμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι με τη σειρά τους θα εκπαιδεύσουν 10 μαθητές ο/η καθένας/μία με τελικό στόχο την ανάπτυξη ενός ΑΕΠ από κάθε ομάδα μαθητών.
Η πρώτη μέρα των εκπαιδευτικών δράσεων επικεντρώθηκε στην περιγραφή του προγράμματος κατάρτισης των εκπαιδευτών και της εκπαιδευτικής εργαλειοθήκης του έργου από τον Ιταλό φορέα-συντονιστή του έργου EGInA Srl. Πάράλληλα, ο καθηγητής Αχιλλέας Καμέας παρουσίασε το πλαίσιο δεξιοτήτων DigComp και έκανε σύντομη περιγραφή του πλάνου εργασιών για την αντιστοίχηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων του εκπαιδευτικού προγράμματος του έργου με τις δεξιότητες του πλαισίου DigComp. Τη δεύτερη ημέρα, ο Δρ Θεόδωρος Παναγιωτακόπουλος παρουσίασε τη μεθοδολογία ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού για προγράμματα ηλεκτρονικής μάθησης που έχει αναπτυχθεί από την ερευνητική ομάδας DAISSy. Ακολούθησε εργαστήριο ανάπτυξης αρχείων σχεδιασμού και περιγραφής μαθησιακών μονάδων, ενοτήτων και αντικειμένων για την πρακτική εφαρμογή της μεθοδολογίας ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού από εκπροσώπους των εταίρων του έργου.
Την τρίτη και τελευταία ημέρα υλοποιήθηκε επίδειξη του συστήματος διαχείρισης γνώσης που έχει αναπτυχθεί από την ερευνητική ομάδας DAISSy για τη διαχείριση ΑΕΠ στο πλαίσιο του έργου Good Deeds. Στη συνέχεια, οι παρευρισκόμενοι χωρίστηκαν σε ομάδες και εκτέλεσαν προσχεδιασμένα σενάρια χρήσης του συστήματος διαχείρισης γνώσης για την εξοικίωσή τους με αυτό. Τέλος, παρουσιάστηκε η πρώτη έκδοση της ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης που έχει αναπτυχθεί από την ερευνητική ομάδας DAISSy για τη συλλογή ανάδρασης που θα τροφοδοτήσει την ανάπτυξη της επόμενης έκδοσης αυτής.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το έργο Good Deeds και άλλα έργα και δράσεις της DAISSy:
- Ιστοσελίδες: http://daissy.eap.gr/en, https://www.gooddeeds.eu/
- Facebook: @DAISSyResearchGroup, @goodDEEDSproj
- Linkedin: https://www.linkedin.com/in/daissyresearchgroup/
- Twitter: https://twitter.com/daissy_research
- Instagram: @daissy_researchgroup, @good.deedsproject
- Email: info@daissy.eap.gr