nefele-post-1

Η DAISSy-ΕΑΠ συμμετείχε ενεργά στην 4η Διακρατική Συνάντηση των Εταίρων του έργου «NEFELE» στο Μάαστριχτ (Ολλανδία)

Στις 19 και 20 Σεπτεμβρίου 2023, η «Ευρωπαϊκή Ένωση Πανεπιστημίων εξ αποστάσεως διδασκαλίας» (European Association of Distance Teaching Universities-EADTU) φιλοξένησε τη τέταρτη Διακρατική Συνάντηση των Εταίρων (ΔΣΕ) του Ευρωπαϊκού έργου «NEFELENEET prevention in Educational systems through positive Future vision Enhancing Learning and teacher Education«, η οποία έλαβε χώρα στην πόλη του Μάαστριχτ (Ολλανδία).

Στην 4η ΔΣΕ συμμετείχαν αυτοπροσώπως μέλη των εταίρων του έργου, δηλαδή της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξ αποστάσεως διδασκαλίας πανεπιστημίων (EADTU), του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ), του Πανεπιστημίου της Νάπολης Federico II (UNINA), του Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνών της Νότιας Ελβετίας, (SUPSI) και του SMARTED (SM).

Το έργο NEFELE στοχεύει στη μοντελοποίηση καινοτόμων μεθοδολογιών για εκπαιδευτικούς προεκπαίδευσης στη μέση εκπαίδευση, οι οποίες  μπορούν να υποστηρίξουν την οικοδόμηση της σταδιοδρομίας των εφήβων και ένα θετικό όραμα για το μέλλον. Συγκεκριμένα, το NEFELE παρέχει διδακτικά πλαίσια βασισμένα στην ανάπτυξη της σταδιοδρομίας και τη θετική ψυχολογία μέσω εργαλείων [όπως το Μαζικό Ανοικτό Διαδικτυακό Μάθημα (Massive Open Online Course-MOOC), ψηφιακό παιχνίδι και ηλεκτρονική πλατφόρμα ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων (Open Educational Resources-OERs), προκειμένου να προσανατολίσει τις/τους εκπαιδευτικούς σε υποστηρικτικές συμπεριφορές.

Κατά την πρώτη ημέρα της ΔΣΕ, οι εργασίες ξεκίνησαν εστιάζοντας στην κατάσταση της τεχνολογίας και στα ζητήματα προς οριστικοποίηση σχετικά με το NEFELE MOOC. Συγκεκριμένα, το εταιρικό σχήμα συζήτησε τη διαδικασία πιστοποίησης του MOOC, το οποίο αναπτύσσεται υπό την ευθύνη της ερευνητικής ομάδας DAISSy του ΕΑΠ, που είναι ο Έλληνας εταίρος του έργου. Η DAISSy-ΕΑΠ συμμετείχε στη ΔΣΕ και εκπροσωπήθηκε από τον Αχιλλέα Καμέα, Καθηγητή του EAΠ, Διευθυντή της DAISSy, τη Βασιλική Τακούλη, Υπεύθυνη Έργου και Διαχειρίστρια Έργων της DAISSy, καθώς και τον Ρίζο Χαλιαμπάλια, ανώτερο Ερευνητή της DAISSy.

Έμφαση δόθηκε στην παρουσίαση της τελικής έκδοσης του MOOC, που έγινε από τη Βασιλική Τακούλη, η οποία εξήγησε λεπτομερώς το περιεχόμενό του, τον τρόπο λειτουργίας και τα οφέλη για τις/τους εκπαιδευόμενες/εκπαιδευόμενους και το διδακτικό προσωπικό. Αναλυτικά, οι ενότητες του MOOC καλύπτουν τα εξής θέματα: σύγχρονες απειλές και προκλήσεις της αγοράς εργασίας, ικανότητες που απαιτούνται για τη μετάβαση στη σταδιοδρομία, ανάπτυξη σταδιοδρομίας και ο ρόλος των εκπαιδευτικών στη μετάβαση των μαθητριών/μαθητών στη σταδιοδρομία, θετική ψυχολογία και χρήση τεχνολογιών και απτών διεπαφών χρήστη στο εκπαιδευτικό πλαίσιο.

nefele-post-1

Στη συνέχεια η SMARTED, εταίρος του έργου,  παρουσίασε την προσέγγιση παιχνιδοποίησης του παιχνιδιού NEFELE και εξήγησε τα βήματα για τη δημιουργία σεναρίων, ώστε το παιχνίδι να είναι χρήσιμο στην τάξη, με απώτερο στόχο  την ενίσχυση της διερεύνησης της σταδιοδρομίας των εφήβων.

Κατά τη δεύτερη ημέρα της ΔΣΕ, οι εταίροι επικεντρώθηκαν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων (Open Educational Resources-OERs), το παραδοτέο του έργου NEFELE που έχει προγραμματιστεί για την τρέχουσα περίοδο. Κεντρική ιδέα είναι η δημιουργία μιας διαδικτυακής εφαρμογής για τον επαγγελματικό προσανατολισμό, με στόχο την προώθηση των αποφάσεων σταδιοδρομίας στις/στους μαθήτριες/μαθητές καθώς και την υποστήριξη άλλων ανθρώπων (όπως π.χ. εκπαιδευτικοί, γονείς, επαγγελματίες) για να εντοπίζουν χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την επαγγελματική σταδιοδρομία, στο πλαίσιο της συνολικής διαδικασίας στήριξης των εφήβων.

Το NEFELE είναι ένα έργο διάρκειας τριάντα μηνών (1η Δεκεμβρίου 2021-31η Μαΐου 2024), χρηματοδοτούμενο από το πρόγραμμα Erasmus+ της ΕΕ, το οποίο υλοποιείται από μια κοινοπραξία έξι (6) εταίρων από πέντε (5) χώρες (Ισπανία, Ιταλία, Ελβετία, Ολλανδία, Ελλάδα) με την Ερευνητική Ομάδα DAISSy του ΕΑΠ, ως Έλληνας εταίρος.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το έργο NEFELE και άλλες δραστηριότητες της DAISSy:

Posted in News & Events and tagged .