learninc-post-1

Η ερευνητική ομάδα DAISSy του ΕΑΠ συντόνισε το Εργαστήριο Κατάρτισης Εκπαιδευτριών/Εκπαιδευτών του Ευρωπαϊκού έργου «LEARN.INC», στην Πάτρα

Η Ερευνητική Ομάδα DAISSy του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) συντόνισε την υλοποίηση του Εργαστηρίου Κατάρτισης Εκπαιδευτριών/Εκπαιδευτών (Training of trainers-Tot) του Ευρωπαϊκού έργου «Learn.Inc-Learning Incubator for Project-based Teaching and Training through Research», το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 6-8 Σεπτεμβρίου 2023, στην Πάτρα και υποστηρίχτηκε από όλους τους εταίρους του έργου.

Σε ένα ταχέως εξελισσόμενο εκπαιδευτικό τοπίο, ο εφοδιασμός  των εκπαιδευτικών με καινοτόμες τεχνικές διδασκαλίας και ψηφιακή ετοιμότητα, είναι απαραίτητος. Το έργο LEARN.INC έχει δεσμευτεί να ενδυναμώσει τις/τους εκπαιδευτικούς με καινοτόμες τεχνικές διδασκαλίας, ψηφιακή ετοιμότητα και ανάπτυξη οριζόντιων δεξιοτήτων.

Για την επίτευξη αυτού του στόχου, υλοποιήθηκε στην έδρα του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) στην Πάτρα, αντίστοιχο Εργαστήριο Κατάρτισης Εκπαιδευτριών/εκπαιδευτών, το οποίο ανέδειξε τα σημαντικά οφέλη αυτών των μεθόδων,  για τις/τους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες και την ευρύτερη κοινότητα.

Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, οι εκπαιδευτικοί που εκπροσώπησαν τους εταίρους του LEARN.INC, δηλαδή το Πανεπιστήμιο Lucian Blaga του Sibiu (Ρουμανία), το Πανεπιστήμιο St Kliment Ohridski της Σόφιας (Βουλγαρία), το Ίδρυμα Research & Training Point (Βουλγαρία), το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Ελλάδα) και το Πανεπιστήμιο Canakkale Onsekiz Mart (Τουρκία) πειραματίστηκαν με μια σειρά καινοτόμων παιδαγωγικών τεχνικών, που τους επέτρεψαν να δημιουργήσουν πιο ελκυστικές και διαδραστικές μαθησιακές εμπειρίες.

Οι γνώσεις αυτές, σε συνδυασμό και με έμφαση στην ψηφιακή ετοιμότητα, εξόπλισαν τις/τους εκπαιδευτικούς με τις κατάλληλες δεξιότητες και τα εργαλεία που απαιτούνται για την αποτελεσματική αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών, στις διδακτικές πρακτικές που εφαρμόζουν.

Μία από τις βασικές προτεραιότητες του εργαστηρίου ήταν η ανάπτυξη οριζόντιων δεξιοτήτων, συμπεριλαμβανομένης της επίλυσης προβλημάτων και της ανάπτυξης κριτικής σκέψης. Οι εκπαιδευόμενες/εκπαιδευόμενοι ενθαρρύνθηκαν να εφαρμόσουν την έρευνα και την πρακτική που βασίζεται σε προκλήσεις, ενισχύοντας τις δικές τους δεξιότητες και αποκτώντας παράλληλα πολύτιμα εργαλεία για να βοηθήσουν τις/τους μαθήτριες/μαθητές τους, ώστε να διαπρέψουν σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη αγορά εργασίας.

Επιπλέον, το εργαστήριο προώθησε τη δικτύωση και τη συνεργασία μεταξύ των συμμετεχουσών/συμμετεχόντων, που ήταν άτομα με ποικίλα, διαφορετικά υπόβαθρα. Αυτή η δικτύωση όχι μόνο διευκόλυνε την ανταλλαγή γνώσεων αλλά και διεύρυνε τους ορίζοντες για μελλοντικές συνεργασίες, εμπλουτίζοντας περαιτέρω το εκπαιδευτικό οικοσύστημα.

learninc-post-1

Πέραν αυτών των ωφελειών που αποκτούν οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες, ο αντίκτυπος τέτοιων πρωτοβουλιών επεκτείνεται στις κοινότητες και τους ενδιαφερόμενους φορείς. Η βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης μέσω καλά προετοιμασμένων αποφοίτων, ωφελεί τις τοπικές κοινότητες, καθώς παράγει άτομα καλύτερα εξοπλισμένα για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς εργασίας.

Επιπλέον, οι κοινότητες επωφελούνται από τις δυνατότητες που απορρέουν από  δυναμικές συμμετοχικές δράσεις και πρωτοβουλίες, που προκύπτουν από την ενασχόληση με εκπαιδευτικούς, οι οποίες/οποίοι ενδιαφέρονται να χρησιμοποιήσουν καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας και ψηφιακά εργαλεία.

Πράγματι, το Εργαστήριο Κατάρτισης Εκπαιδευτριών/Εκπαιδευτών του έργου LEARN.INC λειτουργεί ως φάρος ελπίδας για τις εκπαιδευτικές κοινότητες. Τονίζει τη σημασία της συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξης για τις/τους εκπαιδευτικούς και διασφαλίζει ότι παραμένουν στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας στην εκπαίδευση. Καθώς ο κόσμος εξελίσσεται, το ίδιο απαιτείται και για τις μεθόδους και τις  προσεγγίσεις διδασκαλίας – επομένως, εργαστήρια όπως αυτό του έργου LEARN.INC  παίζουν καθοριστικό ρόλο στην επίτευξη αυτού του στόχου.

Στο τριήμερο Εργαστήριο Κατάρτισης Εκπαιδευτριών/Εκπαιδευτών συμμετείχαν όλοι οι εταίροι του έργου και συγκεκριμένα δέκα (10) εκπρόσωποι εταίρων αυτοπροσώπως καθώς κι επιπλέον έξι (6) εκπρόσωποι διαδικτυακά.

Το LEARN.INC είναι ένα τριετές έργο, συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+. Υλοποιείται από μια κοινοπραξία πέντε (5) εταίρων από τέσσερις (4) χώρες (Βουλγαρία, Ελλάδα, Ρουμανία, Τουρκία), με την Ερευνητική Ομάδα DAISSy του ΕΑΠ, ως Έλληνας εταίρος.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το έργο LEARN.INC και άλλες δραστηριότητες της DAISSy:

Posted in News & Events and tagged .