biblio-logo

Η Ερευνητική Ομάδα DAISSy του ΕΑΠ διασυνδέει επιτυχώς τα Ευρωπαϊκά έργα BIBLIO και T4SVEN

biblio-logoΗ Ερευνητική Ομάδα  DAISSy του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (#DAISSy #HOU), συνδέει το Ευρωπαϊκό έργο BIBLIO (#digitalskills , @DigitalBiblio) με το έργο “T4SVEN” που βρίσκεται επίσης, σε φάση υλοποίησης (KA226-A8A482F6).

Ειδικότερα, το Ευρωπαϊκό έργο #T4SVEN (Training 4 Skills in Virtual Environment) στοχεύει στην ανάπτυξη μεθοδολογίας και πιλοτικού διαδικτυακού σεμιναρίου κατάρτισης, προς όφελος των εκπαιδευτών-τριών στον τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ), σχετικά με την εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στην ανάπτυξη ειδικών δεξιοτήτων, σε ψηφιακά ή/και μικτά περιβάλλοντα μάθησης.

Μέσω των δραστηριοτήτων του T4SVEN, οι εκπαιδευτές-τριες ΕΕΚ βελτιώνουν τις ικανότητές τους, ενισχύουν τα κίνητρα και την αυτο-αποτελεσματικότητά τους για τη δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την παροχή κατάρτισης σε εικονικό περιβάλλον και αποδίδουν ποιοτικά, στην εξ αποστάσεως διδασκαλία και μάθηση στον τομέα της ΕΕΚ.

Αυτό επιτυγχάνεται, καταρχάς με τον προσδιορισμό ενός εννοιολογικού πλαισίου (επισκόπηση, ανάλυση και πρόταση ενός εννοιολογικού πλαισίου για την παιδαγωγική στην ΕΕΚ με ψηφιακό τρόπο, με ιδιαίτερη έμφαση στη διαδικτυακή μάθηση), στη συνέχεια με την ανάπτυξη ενός ψηφιακού προγράμματος σπουδών και ενός ψηφιακού μαθήματος που εστιάζει στη διαδικτυακή μάθηση, ακολούθως με τη διαμόρφωση μιας εκπαιδευτικής πλατφόρμας εικονικής πραγματικότητας βασισμένη σε παιχνίδια – ολοκληρώνεται με την αξιολόγηση του προτεινόμενου πλαισίου για εκπαιδευτές-τριες στον τομέα ΕΕΚ.

logo-t4svenΠαράλληλα, το έργο T4SVEN ενισχύει τη διεθνή συνεργασία στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης και προωθεί τη συμπερίληψη της ΕΕΚ, αναπτύσσοντας μια μεθοδολογία ανοιχτού κώδικα, εξασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο την περαιτέρω μεταφορά και προσαρμογή.

Ως αποτέλεσμα, οι βελτιωμένες ικανότητες, τα κίνητρα και η αυτό-αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτών-τριών ΕΕΚ, ωφελούν και αναβαθμίζουν και τη συνεργασία με τους/τις συναδέλφους τους, στο χώρο εργασίας.

Το θετικό αντίκτυπο στην ποιότητα της διδασκαλίας και της μάθησης στα εκπαιδευτικά ινστιτούτα τους, οδηγεί τους παρόχους ΕΕΚ στο να αυξήσουν την ψηφιακή τους ετοιμότητα και να εξασφαλίσουν τη μεταφορά ικανοτήτων καθώς και παιδαγωγικής και τεχνολογίας στους οργανισμούς τους. Όσον αφορά στα μακροπρόθεσμα οφέλη, ένα καινοτόμο πλαίσιο και μάθημα ανοιχτού κώδικα έχει μεγάλες δυνατότητες πολλαπλασιασμού για μεταφορά και προσαρμογή από τους παρόχους εκπαίδευσης, τους/τις εκπαιδευτές-τριες στο χώρο εργασίας, τους/τις υπεύθυνους–ες χάραξης πολιτικής και άλλους-ες ενδιαφερόμενους-ες τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο στον τομέα της ΕΕΚ και πέραν αυτής. Επιπλέον, διευρύνουν τα περιθώρια δημιουργικότητας, καινοτομίας και βιωσιμότητας.

Τα ευρήματα του BIBLIO θα μεταφερθούν αποτελεσματικά από την Ερευνητική Ομάδα DAISSy του ΕΑΠ στο πλαίσιο της εφαρμογής της εκπαιδευτικής μεθοδολογίας T4SVEN, της τρέχουσας ανάπτυξης του Μαζικού Ανοικτού Διαδικτυακού Μαθήματος (MOOC) του έργου και της διαμόρφωσης της εκπαιδευτικής πλατφόρμας εικονικής πραγματικότητας βασισμένης σε παιχνίδια, έτσι ώστε, οι ωφελούμενοι-ες και των δύο έργων να κερδίσουν από αυτή την πολύτιμη ανταλλαγή εμπειριών.

Μάθετε περισσότερα σχετικά με το Ενημερωτικό δελτίο Τ4SVEN και τη διασύνδεση των αποτελεσμάτων του έργου με το BIBLIO:

Το έργο  «BIBLIO-Boosting digital skills and competences for librarians in Europe»  συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με το συμφωνητικό επιχορήγησης αρ. 612411-EPP-1-2019-1-IT-EPPKA2-SSA, και στοχεύει να αντιμετωπίσει το χάσμα δεξιοτήτων στον τομέα της Βιβλιοθήκης εξαιτίας του ψηφιακού μετασχηματισμού που αλλάζει το ρόλο των Βιβλιοθηκών και των επαγγελματιών στον τομέα αυτό. Υλοποιείται από την Ερευνητική Ομάδα DAISSy του ΕΑΠ ως φορέα εταίρο στην Ελλάδα, με την  Εξ Αποστάσεως Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης του ΕΑΠ ως βασικό συνεργάτη.

Ü Μείνετε συντονισμένοι-ες και μάθετε περισσότερα για το έργο BIBLIO καθώς κι άλλες δράσεις της Ερευνητικής Ομάδας DAISSy:

Posted in News & Events and tagged , .