DAISSy held the II Multistakeholder Working Group in the framework of project MILE
On Friday, June 26, 2020, from 11:00’ to 14:15’, DAISSy Research Group of the Hellenic Open University (HOU) successfully held the II Multistakeholder Working Group online meeting in the framework of the project “MILE – Migrants Integration in the Labour Market in Europe”.
A significant number of organizations attended the meeting from various sectors, including Non-Governmental Organizations (NGOs), Research Centers, Universities, Employers’ Associations, Municipalities, etc. Speakers to the meeting have been representatives from the following bodies: UNHCR – The UN Refugee Agency, National Center for Social Research (EKKE), UNICEF Greece, METAdrasi, International Organization for Migration (IOM) Office in Greece, Jobcenter of the Municipality of Athens, IME GSEVEE: Small Enterprises’ Institute of of the Hellenic Confederation of Professionals, Craftsmen and Merchants (Greece).
At the beginning of the meeting, the objectives and the specific purpose of the project “MILE” and of the Multistakeholder Working Groups taking place in its framework were presented. Specifically, its significance and direct relationship with the axes of employment and integration – social participation were underlined. Following, the participants made their presentations and interventions covering topics such as: current employer needs, refugee / migrant educational needs and challenges / problems / opportunities during the period before and after the Covid-19 pandemic.
The discussion evolved around the three (3) MILE Multistakeholder Working Group main themes, specifically:
- Training methods and tools for integrating immigrants into the labor market
- Social and individual support for the involvement and continuous assistance of immigrants upon entering the labor market
- Needs of employers and long-term support strategies
The presentations were followed by the introduction from DAISSy/ HOU of MILE planned next activities for Greece, including the soft and technical skills training, which rose the interest of the participants for further collaborations in its framework. Furthermore, the MILE “DIVERSITY IN THE WORKPLACE: CHALLENGES AND BENEFITS OF THE INCLUSION OF THIRD-COUNTRY NATIONALS” Handbook for employers had been also presented.
The meeting was concluded with further discussion of the speakers and other attendees. An attempt was made to record future moves and practices, and the significance of keep having MILE Multistakeholder WG meetings on a permanent basis has been agreed by all participants. The original agenda had to be expanded and instead of 11:00’ – 13:00’, the meeting was afterall finalized at 14:15’ with the active involvement of all participants.
For more information regarding MILE project and other DAISSy activities:
- Website : http://daissy.eap.gr/en/projects/mile/, https://projectmile.eu/
- Facebook : @DAISSyResearchGroup, @MILEProject
- Linkedin : https://www.linkedin.com/in/daissyresearchgroup/
- Twitter : https://twitter.com/daissy_research
- Instagram: @daissy_researchgroup
- Email : info@daissy.eap.gr
Δεύτερη συνάντηση του έργου STEAMonEdu
Η ερευνητική ομάδα DAISSy συμμετείχε στην 2η συνάντηση του έργου “STEAMonEdu: Competence development of STE(A)M educators through online tools and communities”, η οποία έλαβε χώρα μέσω διαδικτύου στις 25-26 Ιουνίου 2020. Το έργο STEAMonEdu συγχρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Key Action 3) και υλοποιείται από μια κοινοπραξία 7 Εταίρων από 6 χώρες (Ελλάδα, Βέλγιο, Ιταλία, Γερμανία, Ρουμανία και Ισπανία).
Η συνάντηση οργανώθηκε διαδικτυακά από τον εταίρο του έργου Stati Generali dell’Innovazione – SGI. Παρά την αναγκαστική απόσταση, οι δύο ημέρες της συνάντησης αποδείχθηκαν πολύ παραγωγικές με την ενεργό συμμετοχή όλων των εταίρων υπό την καθοδήγηση της ερευνητικής ομάδας DAISSy, η οποία είναι και ο συντονιστής φορέας του έργου.
Το πρόγραμμα της πρώτης ημέρας περιελάμβανε μία ενδιαφέρουσα συνεδρία, στην οποία συμμετείχαν δύο άλλα έργα που χρηματοδοτούνται από Πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εστιάζουν στην εκπαίδευση STEM και STE(A)M. Τα έργα αυτά ονομάζονται STE(A)M IT και Choice. Οι εκπρόσωποι των τριών έργων συμφώνησαν σε συνεργασία και στην υλοποίηση κοινών δράσεων προκειμένου να μεγιστοποιηθεί ο αντίκτυπος των έργων. Περισσότερες πληροφορίες για τη συνεδρία αυτή μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Τη δεύτερη ημέρα, οι εταίροι του έργου εστίασαν ιδιαίτερα στον σχεδιασμό ενός διαδικτυακού μαθήματος που θα παραδοθεί μέσω ενός MOOC, το οποίο θα στοχεύει στην επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτών STE(A)M.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ευρωπαϊκό έργο STEAMonEdu και όλες τις δράσεις της Ερευνητικής Ομάδας DAISSy του ΕΑΠ:
- Website : http://daissy.eap.gr/en, https://steamonedu.eu/
- Facebook : STEAMonEdu Project
- Linkedin : https://www.linkedin.com/in/daissyresearchgroup/
- Twitter : @daissy_research @STEAMonEdu
- Instagram :@daissy_researchgroup
- Email : info@daissy.eap.gr
XENIA Consortium takes part into the first European Pride after covid-lockdown
On June 27th the first European Pride after lockdown was held in Naples. The Neapolitan Flash Mob Pride 2020 was dedicated to Sarah Hegazi, a lesbian and atheist Egyptian woman, who committed suicide in Canada where she had asked for asylum for her sexual orientation on June 14.
In Naples, in a LGBTI+ coloured Piazza Plebiscito, the rainbow flags were raised in memory of Sarah and all asylum seekers and LGBTI+ refugees and activists that have been arrested, tortured and killed by lesbian-homo-bi-transphobia. XENIA Project International Consortium joined the event symbolically raising a ‘digital’ flag on social media to remember Sarah.
XENIA Project, co-financed by the European Commission, fully joined the initiative that reflects the main objective of the work carried out by the consortium of 7 international partners from all over Europe: to be more welcoming and respectful of sexual minorities and marginalized groups, with the aim of supporting the complexity of the identity of all the people in the world and ensure the protection of their fundamental rights and opportunities.
In October 2017 Sarah and a friend of hers raised a rainbow flag at the concert of Mashrou Leila, a famous Lebanese band whose singer is openly gay. For this reason, they were both arrested. During the months in prison, Sarah suffered physical and psychological violence. Once released, Sarah continued to be offended for being lesbian and atheist.
For that she decided to leave her homeland and apply for international protection in Canada, where she continued to advocate and request the release of other LGBTI+ activists in her country. After struggling with all her might, Sarah Hegazi committed suicide in June 13, 2020 in Toronto.
For more information regarding XENIA project and/ or more news of the DAISSy Research Group:
- Website : http://daissy.eap.gr, https://www.xeniaindex.eu/
- Facebook : @DAISSyResearchGroup, @XENIA Erasmus+ Project
- Linkedin : https://www.linkedin.com/in/daissyresearchgroup/
- Twitter : https://twitter.com/daissy_research
- Instagram: @daissy_researchgroup
- Email : info@daissy.eap.gr
Πραγματοποιήθηκε από την DAISSy το ΙΙ Multistakeholder Working Group στο πλαίσιο του έργου MILE
Την Παρασκευή 26 Ιουνίου 2020 από τις 11.00’ μέχρι τις 14.15’ η Ερευνητική Ομάδα DAISSy του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) πραγματοποίησε με επιτυχία διαδικτυακή συνάντηση (II Multistakeholder Working Group) στο πλαίσιο του έργου «MILE – Migrants Integration in the Labour Market in Europe».
Στη συνάντηση συμμετείχε ένας σημαντικός αριθμός φορέων από διάφορους τομείς, όπως: Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ), Ερευνητικά Κέντρα, Πανεπιστήμια, Ενώσεις Εργοδοτών, Δήμοι, κ.ά. Στους ομιλητές συμπεριλαμβάνονταν εκπρόσωποι από τους κάτωθι φορείς: UNHCR – The UN Refugee Agency, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ), UNICEF Greece, ΜETAδραση, International Organization for Migration (IOM) Office in Greece, Jobcenter του Δ. Αθηναίων, ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ: Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων της ΓΣΕΒΕΕ.
Κατά την έναρξη της συνάντησης πραγματοποιήθηκε παρουσίαση των στόχων και του ειδικότερου σκοπού του έργου «MILE» καθώς και υπογραμμίστηκε η σημαντική και άμεση σχέση του με άξονες της απασχόλησης και της ένταξης – κοινωνικής συμμετοχής. Εν συνεχεία, οι συμμετέχοντες φορείς παρουσίασαν τις εισηγήσεις και τις παρεμβάσεις τους καλύπτοντας θέματα όπως: τρέχουσες ανάγκες εργοδοτών, εκπαιδευτικές ανάγκες προσφύγων/ μεταναστών και προκλήσεις/ προβλήματα/ ευκαιρίες κατά την περίοδο πριν και μετά την πανδημία Covid-19.
Η συζήτηση κινήθηκε γύρω από τρεις (3) βασικούς θεματικούς άξονες:
- Μέθοδοι και εργαλεία εκπαίδευση για την ενσωμάτωση των μεταναστών στην αγορά εργασίας
- Κοινωνική και ατομική υποστήριξη για την εμπλοκή και συνεχή υποβοήθηση μεταναστών κατά την είσοδό τους στην αγορά εργασίας
- Ανάγκες εργοδοτών και μακροχρόνιες στρατηγικές υποστήριξης.
Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με συζήτηση των εισηγητών και των λοιπών παρευρισκομένων. Έγινε προσπάθεια καταγραφής μελλοντικών κινήσεων και πρακτικών και συμφωνήθηκε τα συμπεράσματα της συζήτησης να αποτελέσουν τη βάση για το σχηματισμό μονίμων ομάδων εργασίας (Working Groups).
Το έργο MILE συνδυάζει έρευνα για τις ανάγκες των εργοδοτών, δικτύωση μέσω λειτουργίας ομάδων εργασίας τοπικών φορέων για την ανταλλαγή εμπειριών, δράσεις κατάρτισης, συμβουλευτικής και καθοδήγησης των μεταναστών-στριών για την ανάπτυξη επιχειρηματικών σχεδίων, εκστρατεία ενημέρωσης με έμφαση σε θέματα ενσωμάτωσης των ΥΤΧ στην αγορά εργασίας και το πλεονέκτημα της διαφορετικότητας.
Το MILE είναι διετές, χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης (AMIF-2017-AG-INTE, συμφωνητικό επιχορήγησης αρ.821725), περιλαμβάνει οκταμελές διακρατικό εταιρικό σχήμα σε τέσσερα κράτη-μέλη Ε.Ε. (Ιταλία, Ελλάδα,Ισπανία, Αυστρία) με Συντονιστή το ICEI International Economic Cooperation Institute (ΙΤ) και στην Ελλάδα υλοποιείται στην Αττική-Αθήνα από το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο – Ερευνητική Ομάδα DAISSy (εταίρος) καθώς και στην Ηλεία από την Ολυμπιακή Εκπαιδευτική & Συμβουλευτική ΕΠΕ (εταίρος).
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το έργο MILE, και άλλες δράσεις της Ερευνητικής Ομάδας DAISSy:
- Website : http://daissy.eap.gr/en, https://projectmile.eu/
- Facebook : @DAISSyResearchGroup, facebook.com/MILEProject/
- Linkedin : https://www.linkedin.com/in/daissyresearchgroup/
- Twitter : https://twitter.com/daissy_research
- Instagram : @daissy_researchgroup
- Email : info@daissy.eap.gr
DAISSy matches BIBLIO with PATRAS IQ, start-ups initiative and INTERREG EU program
On 26th June 2020, with the participation of civil society organizations, innovation hubs and academic institutions, a vivid EduTech session took place about the future of education and the impact of technology on it.
The so called “Startups on Air” event involved innovative ideas and startups, success and failure stories and is powered by #PatrasIQ (Innovation & Technology), the reference and interconnection point of the relevant ecosystem of the city of Patras. It is noteworthy, that the “PATRAS IQ” initiative embraces education, innovation, research and entrepreneurship on annual basis and at national level for more than seven years on the row. It has been strongly supported by Hellenic Open University (HOU) since the beginning and is being implemented in Patras, metropolitan centre of Western Greece, the city of the HOU Headquarters.
More precisely, the “Startups on Air” powered by “Patras IQ”, is supported by the Chamber of Commerce of Achaia, the University of Patras, the Hellenic Open University (HOU), the Patras Science Park, the National Bank of Greece, the POS4work Innovation and Entrepreneurship Node, the InterMediaKT (NGO), the Orange Grove and other agencies. This initiative is also sponsored by “Teleicce” EU project targeting the promotion of the most up-to-date tele-working and mass open -online training for improving the competitiveness of SMEs and the employment of professionals, funded by the “INTERREG V-A Greece-Italy” EU Program (www.Interregteleicce.eu).
Prof Achilles KAMEAS, Director of DAISSy Research Group of HOU, the Greek partner of BIBLIO, participated in the “Startups on Air” EduTech session – he presented related actions of DAISSy and focused on the BIBLIO project taking into account its innovative content and its firm interconnection with the impact of technology and digitalization on the libraries world! The online discussion was vivid and raised the interest of the speakers and participants from the sectors of ICT, economy and finance, education and research, innovation and entrepreneurship. It proved to be an excellent platform of matching BIBLIO with PATRAS IQ and INTERREG providing added value to the establishment of new bonds, the enrichment of stakeholders, the promotion of the project and its current results (https://www.facebook.com/events/282171829800089).
Here is how you can find more information on BIBLIO #DigitalBiblio and other activities of DAISSy:
Website https://www.biblio-project.eu/
Website : http://daissy.eap.gr/en, https://www.biblio-project.eu/
Facebook : @DAISSyResearchGroup, @digitalbiblio
Linkedin : https://www.linkedin.com/in/daissyresearchgroup/
Twitter : https://twitter.com/daissy_research
Instagram : @daissy_researchgroup
Email : info@daissy.eap.gr
Biblio project survey on competencies and training needs of the library professionals in Greece
Τhe first results of the Biblio project survey on competencies and training needs of the library professionals in Greece are out!
- 80 professionals with an EQF-6 average educational background took part in the survey and 71% of them indicate 30 years of work experience on the average.
- 78% declared that their skills and knowledge need to be updated to complete their responsibilities.
- Among them, there are the elderly (37%), the students (29%) and the young people of less than 18 years of age (25%), who mostly wish for more digital activities!
More precisely, top priority theme turns out to be the social media management and the marketing of library activities whereas, the survey participants also express their 5 top preferences on training themes, i.e. exploration of technological changes; measurement and evaluation of library services; digitization; community assessment; library marketing and communications.
The survey was completed by DAISSy Research Group of Hellenic Open University supported by Distance Library and Information Center (D.L.I.C.) of the Hellenic Open University (HOU) between March 30 and May 11th 2020.
For more information on BIBLIO #DigitalBiblio, you can visit/contact us at:
Website https://www.biblio-project.eu/
Website : http://daissy.eap.gr/en, https://www.biblio-project.eu/
Facebook : @DAISSyResearchGroup, @digitalbiblio
Linkedin : https://www.linkedin.com/in/daissyresearchgroup/
Twitter : https://twitter.com/daissy_research
Instagram : @daissy_researchgroup
Email : info@daissy.eap.gr
#EAP #HOU #DAISSy #europeanprojects #BIBLIOsurvey #librarians #Greece
Συμμετοχή μελών της ΣΘΕΤ ΕΑΠ στην διαδικτυακή εκδήλωση Startups On Air : EduTech Session
To Startups on Air | powered by PatrasIQ επιστρέφει online, με την υποστήριξη του Επιμελητηρίου Αχαΐας, του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, του Επιστημονικού Πάρκου Πατρών, της Εθνικής Τράπεζας, του POS4work, της InterMediaKT και άλλων φορέων, ως σημείο συνάντησης των οργανισμών που υποστηρίζουν την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία.
Σε διαδικτυακή συνάντηση το απόγευμα της Παρασκευής 26 Ιουνίου στις 19:00 θα παρουσιαστούν οι τελευταίες εξελίξεις στον χώρο της εκπαίδευσης. Νέες τεχνολογίες και πλατφόρμες, startups και οργανισμοί που εξειδικεύονται στο αντικείμενο συζητούν για το μέλλον της εκπαίδευσης μετά την πανδημία. Η εκδήλωση απευθύνεται κυρίως σε φοιτητές ή νέους απόφοιτους όπως και άτομα που τώρα ξεκινάνε την επιχειρηματική τους δραστηριότητα.
Στο πάνελ της συζήτησης συμμετέχουν από το ΕΑΠ ο Καθ. Ι. Καλαβρουζιώτης, Κοσμήτορας της σχολής Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας και ο Καθ. Α. Καμέας, Αν. Κοσμήτορας της σχολής Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας και επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας DAISSy, μαζί με την κ. Διάνα Βουτυράκου, Founder της Unique Minds,τον κ. Παναγιώτη Αντωνόπουλο, Co-Founder της InterMediaKT, τον κ. Παναγιώτη Βαφείδη της Αχεπαν και τον κ. Ανδρέα Σαμμούτη, Academic Dean του City Unity College Δυτ. Ελλάδας.
Ο Καθ. Α. Καμέας θα παρουσιάσει τα έργα της ερευνητικής ομάδας DAISSy που αφορούν την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και γενικότερα την επαγγελματική ανάπτυξη, για παράδειγμα:
- DCDS – It aims to establish a framework that will provide the low-skilled adult European population with the basic digital and transversal competences needed for employment, personal development, social inclusion and active citizenship.
- MuSA – Mu.SA addresses directly the shortage of digital and transferrable skills identified in the museum sector and supports the continuous professional development of museum professionals.
- DevOps – The project addresses the shortage of digital and transferrable skills in the municipalities’ smart cities sector and will support this sector’s employees in their professional development.
- BIBLIO – The project addresses the skills gap in the library/archives sector due to the digital transformation that is changing the role of libraries.
- Ind 4.0 – The aim of the project is to provide practical solution so as to help closing the gap between industry needs/expectations and educational system outputs, in relation Industry 4.0 in the target countries.
- Ecoslight – The project will identify the competences required as well as particular job role profiles related to them, and will create modular VET curricula (EQF 5) based on the learning outcomes approach and the adult learning principles.
- DELTA – The project aims at the design and development of an open course through which Students of Archaeology will be able to update their skills and develop new ones, in particular digital and 21st century skills.
- CDDC – The project aims to disseminate and scale-up at European level a good practice in the field of the valorization of digital cultural heritage as a means for inclusive education and for the promotion of European values among youngsters.
- Social Hackademy – The project aims to empower young people (age 16-29) from disadvantaged backgrounds by helping them acquire and develop digital skills to find digital solutions to social challenges and improve trainers’ capacity to foster digital skills of youth at risk of social and digital exclusion.
Η εκδήλωση στο Facebook βρίσκεται εδώ.
Η εγγραφή γίνεται από εδώ.
“XENIA: HΕ Inclusiveness Index” on the International Day Against Homophobia, Lesbian, Biphobia and Transphobia
The International Day Against Homophobia, Lesbian, Biphobia and Transphobia (or IDAHOBIT, an acronym for International Day Against Homophobia, Biphobia and Transphobia) is an event recognized by the European Union and the United Nations that has been celebrated since 2004, on May 17 of each year.
The objective of the day is to promote and coordinate international awareness and prevention events to combat the phenomenon of homophobia-bi-transphobia.
May 17 is a highly significant date for the LGBT+ community, because on May 17, 1990 the WHO (World Health Organization) removed homosexuality from the list of mental illnesses in the International Classification of Diseases. Thirty years after this day, the Xenia Erasmus+ project has carried out a social awareness campaign, asking individuals, associations and organizations that want to support the fight against homophobia-bi-transphobia to share a photo or video on their social channels with the hashtag #XENIAagainstHomoBiTransphobia.
It has been a great success for XENIA, reaching about 1.800 people on Facebook in a week, with more than ten countries participating. Vladimir Luxuria, the first transsexual woman to be a member of the parliament of a European state, also joined the social campaign promoted by the Xenia project. Her video has reached about 11.000 people.
XENIA is implemented by a Consortium of 7 Partners from 5 European countries: Italy, Ireland, Slovenia, Greece – DAISSy Research Group of the Hellenic Open University (HOU) – and Spain.
The project will develop an innovative and integrated tool that will support European Higher Education Institutions -HEIs- in evaluating the actual level of inclusiveness of their environment and in identifying any efforts that can be placed to best address the needs of sexual and gender marginalized groups and ensure the protection of their fundamental rights and academic opportunities.
For more information regarding XENIA project and/or more news of the DAISSy Research Group:
- Website : http://daissy.eap.gr
- Facebook : @DAISSyResearchGroup, @XENIA Erasmus+ Project #XENIA #socialinclusion #genderequality
- Linkedin : https://www.linkedin.com/in/daissyresearchgroup/
- Twitter : https://twitter.com/daissy_research
Ενίσχυση της ένταξης στην αγορά εργασίας προσφύγων και μεταναστών στο πλαίσιο του έργου MILE
- επικοινωνία
- ομαδική εργασίαπληροφορική
- καταπολέμηση των διακρίσεων
- τοπική αγορά εργασίας και νομοθεσία για την απασχόληση στην Ελλάδα, κλπ.
Στόχος των παρεμβάσεων είναι να προσφερθούν υπηρεσίες καθοδήγησης και επιμόρφωσης σε συνολικά 120 μετανάστες και πρόσφυγες ώστε να καταστούν απασχολήσιμοι. Επιπρόσθετα προβλέπεται η επιδότηση της απασχόλησης 30 συνολικά μεταναστών και προσφύγων για ένα μήνα.
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας συμπληρώνοντας την φόρμα επικοινωνίας εδώ, ή μέσω των παρακάτω: Για τη DAISSy: Τηλέφωνο: 6987123345, E-mail: info@daissy.eap.gr, Αθήνα, Γραβιάς 4-6, 10678. Για την Ολυμπιακή Εκπαιδευτική: Τηλέφωνα: 2621040200, 40219, 40217 Fax: 2621040210, E-mail: olykek@olympiakokek.gr, Πύργος, Ρήγα Φεραίου 113 (πάροδος Forum).
Το έργο MILE στοχεύει στην ανάπτυξη, εφαρμογή και ευρύτερη αξιοποίηση ενός αποτελεσματικού μοντέλου για την ένταξη μεταναστών και προσφύγων στην αγορά εργασίας, με βάση τη συνεργασία πολλών ενδιαφερομένων μερών. Οι δράσεις του MILE αναπτύσσονται με γνώμονα τόσο τις ανάγκες των εργοδοτών όσο και των μεταναστών. Δείτε περισσότερα στο ενημερωτικό φυλλάδιο.
Presentation of the STEAMonEdu project during webinar on the epistemology of STEM
Project STEAMonEdu was presented by Prof. Achilles Kameas and Dr. Spyridon Papadakis during the scientific webinar “Integrating Computational Thinking-Computing and the Epistemology of STEM through the model of Computational Pedagogy”, which was organized by the Regional Educational Center of the Regional Directorate of Primary and Secondary Education of Western Greece. The event took place on 22 May 2020.
More than 450 participants, mostly educators, joined online, watched the presentations and participated in fruitful discussions regarding STEAM education.
Achilles Kameas, the scientific coordinator of the STEAMonEdu project, presented the aims and objectives of the project, focusing on the approach that puts educators, both from formal and non-formal education, at the center. He presented the expected project outcomes, which include online communities, competence-based tools, and tools for policy makers. Subsequently, Spyridon Papadakis presented the STEAMonEdu online community platform and provided the participants with all the necessary information on how educators, researchers or other stakeholders may participate in the STEAMonEdu community, as well as the benefits and opportunities of being an active member of it. Though this online community, members are supported to collaboratively design, create and share educational scenarios, while STEAM education best practices and policies are collected and used to inspire and stimulate innovation.
More than 450 participants, mostly educators, joined online, watched the presentations and participated in fruitful discussions regarding STEAM education.
Achilles Kameas, the scientific coordinator of the STEAMonEdu project, presented the aims and objectives of the project, focusing on the approach that puts educators, both from formal and non-formal education, at the center. He presented the expected project outcomes, which include online communities, competence-based tools, and tools for policy makers. Subsequently, Spyridon Papadakis presented the STEAMonEdu online community platform and provided the participants with all the necessary information on how educators, researchers or other stakeholders may participate in the STEAMonEdu community, as well as the benefits and opportunities of being an active member of it. Though this online community, members are supported to collaboratively design, create and share educational scenarios, while STEAM education best practices and policies are collected and used to inspire and stimulate innovation.