2013 |
Φράγκου,; Δαούσης,; Λαζαρόπουλος, Αξιοποίηση του LAMS για τη σχεδίαση διαδικτυακών δραστηριοτήτων: στάσεις φοιτητών σχετικά με το ρόλο του εκπαιδευτή και τις κατηγορίες εργαλείων LAMS (Proceeding) Athens, Greece, 2013. (Abstract | BibTeX | Tags: εμπειρική έρευνα, εξ αποστάσεως εκπαίδευση, μαθησιακές δραστηριότητες LAMS) @proceedings{698, title = {Αξιοποίηση του LAMS για τη σχεδίαση διαδικτυακών δραστηριοτήτων: στάσεις φοιτητών σχετικά με το ρόλο του εκπαιδευτή και τις κατηγορίες εργαλείων LAMS}, author = {Όλγα Φράγκου and Δημήτριος Δαούσης and Σπυρίδων Λαζαρόπουλος}, year = {2013}, date = {2013-01-01}, journal = {7th International Conference in Open & Distance Learning}, address = {Athens, Greece}, abstract = { Η εισαγωγή μοντέλων μικτής μάθησης σε Προγράμματα Σπουδών (ΠΣ) εκπαιδευτικών οργανισμών και Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης αποτελεί κυρίαρχη τάση για την παροχή Ανοικτής και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (ΑΕξΑΕ). Σκοπός της παρούσας πιλοτικής έρευνας, αποτέλεσε η διερεύνηση της χρήσης του Learning Activity Management System (LAMS) στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πρακτικής του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Η παρούσα εργασία παρουσιάζει τα πιλοτικά δεδομένα εμπειρικής έρευνας, περιορισμένης έκτασης, που διεξήχθη στο ΕΑΠ από την ερευνητική ομάδα σχεδίασης δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικού Υλικού και Εκπαιδευτικής Μεθοδολογίας (ΕΕΥΕΜ). Για τις ανάγκες της παρούσας έρευνας, σε (1) Θεματική Ενότητα (ΘΕ) ανά Σχολή του ΕΑΠ κατά το ακαδημαϊκό έτος 2012-2013, σε περιορισμένη πιλοτική βάση, σχεδιάστηκαν, αναπτύχθηκαν, εφαρμόστηκαν και αξιολογήθηκαν ακολουθίες μαθησιακών δραστηριοτήτων LAMS με τη σύμπραξη Μελών Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΣΕΠ) του ΕΑΠ και μεθοδολογία επιλεγμένη από το ΕΕΥΕΜ. Συγκεντρώθηκαν ποσοτικά δεδομένα, σε περιορισμένο ωστόσο αριθμό δείγματος, τα οποία ανέδειξαν: α) κυρίαρχες στάσεις των φοιτητών στο ρόλο του εκπαιδευτή κατά τη διάρκεια υλοποίησης μίας διαδικτυακής δραστηριότητας στο LAMS, β) τα Εργαλεία Πληροφόρησης ως περισσότερο σημαντικά, έπειτα τα Εργαλεία Αξιολόγησης και Ανατροφοδότησης και τέλος τα Εργαλεία Συνεργασίας. },keywords = {εμπειρική έρευνα, εξ αποστάσεως εκπαίδευση, μαθησιακές δραστηριότητες LAMS}, pubstate = {published}, tppubtype = {proceedings} } <p style="text-align: justify;">Η εισαγωγή μοντέλων μικτής μάθησης σε Προγράμματα Σπουδών (ΠΣ) εκπαιδευτικών οργανισμών και Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης αποτελεί κυρίαρχη τάση για την παροχή Ανοικτής και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (ΑΕξΑΕ). Σκοπός της παρούσας πιλοτικής έρευνας, αποτέλεσε η διερεύνηση της χρήσης του Learning Activity Management System (LAMS) στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πρακτικής του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Η παρούσα εργασία παρουσιάζει τα πιλοτικά δεδομένα εμπειρικής έρευνας, περιορισμένης έκτασης, που διεξήχθη στο ΕΑΠ από την ερευνητική ομάδα σχεδίασης δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικού Υλικού και Εκπαιδευτικής Μεθοδολογίας (ΕΕΥΕΜ). Για τις ανάγκες της παρούσας έρευνας, σε (1) Θεματική Ενότητα (ΘΕ) ανά Σχολή του ΕΑΠ κατά το ακαδημαϊκό έτος 2012-2013, σε περιορισμένη πιλοτική βάση, σχεδιάστηκαν, αναπτύχθηκαν, εφαρμόστηκαν και αξιολογήθηκαν ακολουθίες μαθησιακών δραστηριοτήτων LAMS με τη σύμπραξη Μελών Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΣΕΠ) του ΕΑΠ και μεθοδολογία επιλεγμένη από το ΕΕΥΕΜ. Συγκεντρώθηκαν ποσοτικά δεδομένα, σε περιορισμένο ωστόσο αριθμό δείγματος, τα οποία ανέδειξαν: α) κυρίαρχες στάσεις των φοιτητών στο ρόλο του εκπαιδευτή κατά τη διάρκεια υλοποίησης μίας διαδικτυακής δραστηριότητας στο LAMS, β) τα Εργαλεία Πληροφόρησης ως περισσότερο σημαντικά, έπειτα τα Εργαλεία Αξιολόγησης και Ανατροφοδότησης και τέλος τα Εργαλεία Συνεργασίας.</p> |
2011 |
Σολωμού,; Κουνέλη,; Καμέας, Αξιοποίηση Οντολογιών για την Μοντελοποίηση Γνωστικών Πεδίων στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (Proceeding) Λουτράκι, Ελλάδα, 2011. (Abstract | BibTeX | Tags: αναπαράσταση γνώσης, εξ αποστάσεως εκπαίδευση, οντολογίες) @proceedings{75, title = {Αξιοποίηση Οντολογιών για την Μοντελοποίηση Γνωστικών Πεδίων στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση}, author = {Σολωμού, Γ. and Κουνέλη, Α. and Α. Καμέας}, year = {2011}, date = {2011-01-01}, journal = {6th International Conference in Open & Distance Learning}, address = {Λουτράκι, Ελλάδα}, abstract = { Η διάχυση των μαθησιακών αντικειμένων μέσω του Διαδικτύου με τρόπο ευφυή, που να ανταποκρίνεται στις ουσιαστικές ανάγκες των εκπαιδευόμενων, θα μπορούσε να βελτιώσει σημαντικά τις προσφερόμενες υπηρεσίες ενός συστήματος ηλεκτρονικής μάθησης. Απαραίτητη προϋπόθεση για κάτι τέτοιο είναι η υιοθέτηση ενός αποδοτικού πλαισίου οργάνωσης, περιγραφής και διαχείρισης του διαθέσιμου εκπαιδευτικού υλικού. Τα διάφορα συστήματα οργάνωσης γνώσης που έχουν αναπτυχθεί κατά καιρούς αφενός συμβάλλουν στην επίτευξη αυτού του στόχου, ωστόσο δεν αποτελούν τις ιδανικότερες λύσεις για κάθε περίπτωση. Συνεπώς, μέσα από αυτήν την εργασία επιχειρούμε να διακρίνουμε τις διαφορές ανάμεσα στις κυριότερες δομές αναπαράστασης γνώσης και να εντοπίσουμε αυτή που ανταποκρίνεται ικανοποιητικότερα στην μοντελοποίηση ενός γνωστικού πεδίου με τρόπο μηχανικά αναγνώσιμο. Σε αυτή την πρώτη προσπάθεια, εφαρμόζουμε στην πράξη το σύστημα οργάνωσης γνώσης που κρίναμε ότι υπερτερεί έναντι των υπολοίπων, ώστε να διαπιστώσουμε τη δυναμική του. Απώτερο στόχο μας αποτελεί η αξιοποίηση αυτής της τεχνικής σε όλες τις εκφάνσεις ενός προγράμματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. },keywords = {αναπαράσταση γνώσης, εξ αποστάσεως εκπαίδευση, οντολογίες}, pubstate = {published}, tppubtype = {proceedings} } <p style="text-align: justify;">Η διάχυση των μαθησιακών αντικειμένων μέσω του Διαδικτύου με τρόπο ευφυή, που να ανταποκρίνεται στις ουσιαστικές ανάγκες των εκπαιδευόμενων, θα μπορούσε να βελτιώσει σημαντικά τις προσφερόμενες υπηρεσίες ενός συστήματος ηλεκτρονικής μάθησης. Απαραίτητη προϋπόθεση για κάτι τέτοιο είναι η υιοθέτηση ενός αποδοτικού πλαισίου οργάνωσης, περιγραφής και διαχείρισης του διαθέσιμου εκπαιδευτικού υλικού. Τα διάφορα συστήματα οργάνωσης γνώσης που έχουν αναπτυχθεί κατά καιρούς αφενός συμβάλλουν στην επίτευξη αυτού του στόχου, ωστόσο δεν αποτελούν τις ιδανικότερες λύσεις για κάθε περίπτωση. Συνεπώς, μέσα από αυτήν την εργασία επιχειρούμε να διακρίνουμε τις διαφορές ανάμεσα στις κυριότερες δομές αναπαράστασης γνώσης και να εντοπίσουμε αυτή που ανταποκρίνεται ικανοποιητικότερα στην μοντελοποίηση ενός γνωστικού πεδίου με τρόπο μηχανικά αναγνώσιμο. Σε αυτή την πρώτη προσπάθεια, εφαρμόζουμε στην πράξη το σύστημα οργάνωσης γνώσης που κρίναμε ότι υπερτερεί έναντι των υπολοίπων, ώστε να διαπιστώσουμε τη δυναμική του. Απώτερο στόχο μας αποτελεί η αξιοποίηση αυτής της τεχνικής σε όλες τις εκφάνσεις ενός προγράμματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.</p> |
Νικολόπουλος,; Πιερρακέας,; Καμέας, Μαθησιακά Αντικείμενα: Χαρακτηρίζοντας τις Αυτόνομες Μονάδες Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (Proceeding) Λουτράκι, Ελλάδα, 2011. (Abstract | BibTeX | Tags: εξ αποστάσεως εκπαίδευση, μαθησιακά αντικείμενα) @proceedings{77, title = {Μαθησιακά Αντικείμενα: Χαρακτηρίζοντας τις Αυτόνομες Μονάδες Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση}, author = {Νικολόπουλος, Γ. and Χ. Πιερρακέας and Α. Καμέας}, year = {2011}, date = {2011-01-01}, journal = {6th International Conference in Open & Distance Learning}, address = {Λουτράκι, Ελλάδα}, abstract = { Η επιτυχία ενός προγράμματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από το είδος και την ποιότητα του προσφερόμενου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού. Αν, ωστόσο, αναλογιστούμε τους ταχείς ρυθμούς με τους οποίους αυξάνεται ο όγκος του διατιθέμενου εκπαιδευτικού περιεχόμενου σήμερα, όπως και τις ποικίλες παραμέτρους που επηρεάζουν την επιτυχή διαχείριση και ανάκτησή του, μπορούμε να συμπεράνουμε πόσο ζωτικής σημασίας είναι η απόδοση ενός σωστού ορισμού για την έννοια του guillemotleftμαθησιακού αντικείμενουguillemotright, ως αυτόνομη μονάδα εκπαιδευτικού υλικού. Κατά καιρούς έχουν αποδοθεί διάφοροι ορισμοί και ερμηνείες, έχουν αναφερθεί λεπτομέρειες για τη δομή και το περιεχόμενο του μαθησιακού αντικειμένου, για τη συσχέτισή του με την εκπαιδευτική διαδικασία γενικότερα. Εντούτοις, δεν έχει ακόμα υιοθετηθεί ένα ενιαίο πλαίσιο για το τι και πώς ακριβώς πρέπει να είναι ένα μαθησιακό αντικείμενο. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, μέσα από αυτή την εργασία επιχειρείται να δοθεί ένας ικανοποιητικός χαρακτηρισμός του μαθησιακού αντικειμένου, τέτοιος ώστε να ανταποκρίνεται στη λειτουργία του ως αυτόνομη μονάδα ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού που τίθεται στις υπηρεσίες και στους στόχους της ηλεκτρονικής μάθησης. },keywords = {εξ αποστάσεως εκπαίδευση, μαθησιακά αντικείμενα}, pubstate = {published}, tppubtype = {proceedings} } <p style="text-align: justify;">Η επιτυχία ενός προγράμματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από το είδος και την ποιότητα του προσφερόμενου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού. Αν, ωστόσο, αναλογιστούμε τους ταχείς ρυθμούς με τους οποίους αυξάνεται ο όγκος του διατιθέμενου εκπαιδευτικού περιεχόμενου σήμερα, όπως και τις ποικίλες παραμέτρους που επηρεάζουν την επιτυχή διαχείριση και ανάκτησή του, μπορούμε να συμπεράνουμε πόσο ζωτικής σημασίας είναι η απόδοση ενός σωστού ορισμού για την έννοια του guillemotleftμαθησιακού αντικείμενουguillemotright, ως αυτόνομη μονάδα εκπαιδευτικού υλικού. Κατά καιρούς έχουν αποδοθεί διάφοροι ορισμοί και ερμηνείες, έχουν αναφερθεί λεπτομέρειες για τη δομή και το περιεχόμενο του μαθησιακού αντικειμένου, για τη συσχέτισή του με την εκπαιδευτική διαδικασία γενικότερα. Εντούτοις, δεν έχει ακόμα υιοθετηθεί ένα ενιαίο πλαίσιο για το τι και πώς ακριβώς πρέπει να είναι ένα μαθησιακό αντικείμενο. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, μέσα από αυτή την εργασία επιχειρείται να δοθεί ένας ικανοποιητικός χαρακτηρισμός του μαθησιακού αντικειμένου, τέτοιος ώστε να ανταποκρίνεται στη λειτουργία του ως αυτόνομη μονάδα ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού που τίθεται στις υπηρεσίες και στους στόχους της ηλεκτρονικής μάθησης.</p> |
Publications
agents Ambient Assisted Living ambient intelligence Assessment communities of practice distance education Distance Learning E-learning Education intelligent agents learning activities Learning Design learning objects Lifelong learning ontologies Ontology Open and Distance Learning participatory design personalized learning policy programming languages Project and portfolio management information systems Protege Sensor Networks Social Networking System Social Semantic Web Ubiquitous computing εξ αποστάσεως εκπαίδευση οντολογίες προγραμματισμός
2013 |
Αξιοποίηση του LAMS για τη σχεδίαση διαδικτυακών δραστηριοτήτων: στάσεις φοιτητών σχετικά με το ρόλο του εκπαιδευτή και τις κατηγορίες εργαλείων LAMS (Proceeding) Athens, Greece, 2013. |
2011 |
Αξιοποίηση Οντολογιών για την Μοντελοποίηση Γνωστικών Πεδίων στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (Proceeding) Λουτράκι, Ελλάδα, 2011. |
Μαθησιακά Αντικείμενα: Χαρακτηρίζοντας τις Αυτόνομες Μονάδες Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (Proceeding) Λουτράκι, Ελλάδα, 2011. |