@proceedings{77,
title = {Μαθησιακά Αντικείμενα: Χαρακτηρίζοντας τις Αυτόνομες Μονάδες Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση},
author = {Νικολόπουλος, Γ. and Χ. Πιερρακέας and Α. Καμέας},
year = {2011},
date = {2011-01-01},
journal = {6th International Conference in Open & Distance Learning},
address = {Λουτράκι, Ελλάδα},
abstract = {
Η επιτυχία ενός προγράμματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από το είδος και την ποιότητα του προσφερόμενου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού. Αν, ωστόσο, αναλογιστούμε τους ταχείς ρυθμούς με τους οποίους αυξάνεται ο όγκος του διατιθέμενου εκπαιδευτικού περιεχόμενου σήμερα, όπως και τις ποικίλες παραμέτρους που επηρεάζουν την επιτυχή διαχείριση και ανάκτησή του, μπορούμε να συμπεράνουμε πόσο ζωτικής σημασίας είναι η απόδοση ενός σωστού ορισμού για την έννοια του guillemotleftμαθησιακού αντικείμενουguillemotright, ως αυτόνομη μονάδα εκπαιδευτικού υλικού. Κατά καιρούς έχουν αποδοθεί διάφοροι ορισμοί και ερμηνείες, έχουν αναφερθεί λεπτομέρειες για τη δομή και το περιεχόμενο του μαθησιακού αντικειμένου, για τη συσχέτισή του με την εκπαιδευτική διαδικασία γενικότερα. Εντούτοις, δεν έχει ακόμα υιοθετηθεί ένα ενιαίο πλαίσιο για το τι και πώς ακριβώς πρέπει να είναι ένα μαθησιακό αντικείμενο. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, μέσα από αυτή την εργασία επιχειρείται να δοθεί ένας ικανοποιητικός χαρακτηρισμός του μαθησιακού αντικειμένου, τέτοιος ώστε να ανταποκρίνεται στη λειτουργία του ως αυτόνομη μονάδα ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού που τίθεται στις υπηρεσίες και στους στόχους της ηλεκτρονικής μάθησης.
<p style="text-align: justify;">Η επιτυχία ενός προγράμματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από το είδος και την ποιότητα του προσφερόμενου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού. Αν, ωστόσο, αναλογιστούμε τους ταχείς ρυθμούς με τους οποίους αυξάνεται ο όγκος του διατιθέμενου εκπαιδευτικού περιεχόμενου σήμερα, όπως και τις ποικίλες παραμέτρους που επηρεάζουν την επιτυχή διαχείριση και ανάκτησή του, μπορούμε να συμπεράνουμε πόσο ζωτικής σημασίας είναι η απόδοση ενός σωστού ορισμού για την έννοια του guillemotleftμαθησιακού αντικείμενουguillemotright, ως αυτόνομη μονάδα εκπαιδευτικού υλικού. Κατά καιρούς έχουν αποδοθεί διάφοροι ορισμοί και ερμηνείες, έχουν αναφερθεί λεπτομέρειες για τη δομή και το περιεχόμενο του μαθησιακού αντικειμένου, για τη συσχέτισή του με την εκπαιδευτική διαδικασία γενικότερα. Εντούτοις, δεν έχει ακόμα υιοθετηθεί ένα ενιαίο πλαίσιο για το τι και πώς ακριβώς πρέπει να είναι ένα μαθησιακό αντικείμενο. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, μέσα από αυτή την εργασία επιχειρείται να δοθεί ένας ικανοποιητικός χαρακτηρισμός του μαθησιακού αντικειμένου, τέτοιος ώστε να ανταποκρίνεται στη λειτουργία του ως αυτόνομη μονάδα ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού που τίθεται στις υπηρεσίες και στους στόχους της ηλεκτρονικής μάθησης.</p>
@proceedings{475,
title = {Χρήση Οντολογιών για την Περιγραφή και τη Διαχείριση Μαθησιακών Στόχων και Μαθησιακών Αντικειμένων},
author = {Μαριάννα Μπαγιαμπού and Αχιλλέας Καμέας},
url = {http://daissy.eap.gr/wp-content/uploads/2015/08/8.Χρήση-οντολογιών-για-την-περιγραφή-και-τη-διαχείριση-μαθησιακών-στόχων-και-μαθησιακών-αντικειμένων.pdf},
year = {2011},
date = {2011-01-01},
pages = {565-574},
publisher = {2ο Πανελλήνιο Συνέδριο textquotedblleftΈνταξη των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία},
address = {Πάτρα, Ελλάδα, 28-30 Απριλίου},
abstract = {
Στην παρούσα εργασία αναφερόμαστε στις δυνατότητες αξιοποίησης των Οντολογιών στην Εκπαίδευση. Αφού κάνουμε την επισκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας, προχωρούμε στην περιγραφή της δικής μας δουλειάς, που αφορά την κατασκευή οντολογιών που βοηθούν στην περιγραφή και διαχείριση μαθησιακών στόχων και εκπαιδευτικού υλικού (μαθησιακών αντικειμένων).
<p style="text-align: justify;">Στην παρούσα εργασία αναφερόμαστε στις δυνατότητες αξιοποίησης των Οντολογιών στην Εκπαίδευση. Αφού κάνουμε την επισκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας, προχωρούμε στην περιγραφή της δικής μας δουλειάς, που αφορά την κατασκευή οντολογιών που βοηθούν στην περιγραφή και διαχείριση μαθησιακών στόχων και εκπαιδευτικού υλικού (μαθησιακών αντικειμένων).</p>