News & Events

toy logo

Πρόγραμμα TOY for Quality για τη βελτίωση της ποιότητας των δράσεων διαγενεακής μάθησης

toy logoΤο πρόγραμμα TOY for Quality μόλις ξεκίνησε!

Σας ενδιαφέρει να φέρετε σε επαφή ηλικιωμένους και μικρά παιδιά στον οργανισμό σας ή ασχολείστε ήδη με τη διαγενεακή πρακτική; Ενδιαφέρεστε να βελτιώσετε την ποιότητα των δράσεων διαγενεακής μάθησης που οργανώνετε; Εάν η απάντηση σε οποιαδήποτε από αυτές τις ερωτήσεις είναι «ναι», τότε το πρόγραμμα TOY for Quality είναι για εσάς!

Το πρόγραμμα TOY for Quality παρέχει ένα απλό, οικονομικό και εύχρηστο εργαλείο αξιολόγησης για τη μέτρηση της ποιότητας των δράσεων διαγενεακής μάθησης μεταξύ ηλικιωμένων και παιδιών, επισημαίνοντας σημεία βελτίωσης. Αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου ΤΟΥ+ με τη συμμετοχή της ερευνητικής ομάδας DAISSy του ΕΑΠ.

Μάθετε εδώ πώς λειτουργεί και τι σας προσφέρει.

toy-plus-img

Διαδικτυακό μάθημα (MOOC) με αντικείμενο τη Διαγενεακή Μάθηση (Intergenerational Learning)

toy-plus-imgΣτις  4 Μαρτίου 2019 θα διατεθεί και πάλι το Μαζικό Ανοικτό Διαδικτυακό Μάθημα (MOOC) με αντικείμενο τη Διαγενεακή Μάθηση (Intergenerational Learning), το οποίο αναπτύχθηκε από την ερευνητική ομάδα DAISSy του ΕΑΠ στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου ΤΟΥ+. Το MOOC απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, κοινωνικούς λειτουργούς και γενικότερα όσους εργάζονται ή ενδιαφέρονται να εργαστούν με παιδιά και ηλικιωμένους. Περισσότερες πληροφορίες για το MOOC θα βρείτε εδώ

Οι εγγραφές στο MOOC θα γίνονται δεκτές από 4 Φεβρουαρίου 2019 μέσω αυτής της σελίδας. Η συμμετοχή στο MOOC είναι δωρεάν! 

Μείνετε συντονισμένοι!

musa--

Η διαχείριση της ψηφιακής πολιτιστικής κληρονομιάς & οι ψηφιακές δεξιότητες για τους επαγγελματίες του Μουσείου

Στόχος της Ημερίδας είναι να παρουσιαστεί το Mu.SA, τα ερευνητικά αποτελέσματα και οι δραστηριότητές του έργου καθώς επίσης και οι υφιστάμενες προοπτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης σε ψηφιακές και μεταβιβάσιμες δεξιότητες για μουσειολόγους, επαγγελματίες του πολιτισμού και φοιτητές αλλά και η εφαρμογή αυτών σε πρακτικό επίπεδο. Επίσης, θα παρουσιαστούν ομιλίες από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και τους πολιτιστικούς οργανισμούς της Λάρισας και των Εφορειών Αρχαιοτήτων των  Νομών Καρδίτσας και Τρικάλων σε θέματα όπως η χρήση των νέων τεχνολογιών, η διαχείριση της ψηφιακής πολιτιστικής κληρονομιάς καθώς και ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μουσειακών εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

Η Ημερίδα απευθύνεται σε εργαζόμενους/ες σε μουσεία και πολιτιστικούς χώρους και οργανισμούς, εκπαιδευτές, καθηγητές και παρόχους κατάρτισης, ερευνητές, φοιτητές και αποφοίτους σχετικών τμημάτων καθώς και σε όσους ενδιαφέρονται να εργαστούν στον χώρο του πολιτισμού.

Είσοδος Ελεύθερη!

SILVHER-LOGO-SQUARE-PNG-COLOR

Project Safeguarding Intangible and Cultural values and heritage (S.I.L.V.HER)

SILVHER-LOGO-SQUARE-PNG-COLORThe project Safeguarding Intangible and Cultural values and heritage (S.I.L.V.HER) connects 5 partners (EGINA, UNIBA, University of Tras-os-Monte and Alto Douro (UTAD), Pamukkale Universitesi, Hellenic Open University) coming from Italy, Greece, Portugal, Turkey) together under one goal, which is to develop a blended course in Cultural Heritage. S.I.L.V.HER training path includes the digital tool, not only as a means of learning, but also and above all as a future means of developing a strategic sector that will support a process of European identity recognition .

The blended, or mixed, course will be divided into two types of activities: online training and transnational mobility as face-to-face training sessions. This course will be divided into three modules: Management of cultural projects, Digital storytelling of intangible cultural heritage, and Augmented and virtual reality in the cultural sector.

To begin implementing the project tasks and activities, EGINA in cooperation with the University of Bari held a kickoff meeting to introduce and plan with the project partners the activities and next steps. The meeting took place from the 15th-16th November 2018, at the University of Bari, Italy.

The partners have launched a call for the aspiring cultural entrepreneurs who aim to create their own cultural projects aimed at cultural heritage digital valorization. Those selected will participates in the course, followed by 3 transnational mobilities in Italy, Portugal and Turkey.

Read more about the outcomes of the meeting and the open call here !

all-digital_logo_gradient

DAISSy Research group participates in two VERY important workshops during the ICT2018

all-digital_logo_gradientDAISSy researchers participate in two VERY important workshops organized by ALL DIGITAL during the ICT2018:

1. Assessing the impact of extracurricular digital creativity activities

The event will bring together stakeholders to discuss how to collect and make available open data (quantitative & qualitative) on digital creativity activities and how to assess the impact of these activities on young people’s participation in the digital economy and society (acquisition of STEM skills, digital & 21st century skills, school performance, skills retention, innovation capacities, career, etc.).

The main aim is to create a consortium of interested stakeholders and develop a proposal for a research project on the development of a framework to serve as guidance to organisations in assessing the impact of their activities.

The event will take place on 05/12/2018 (10:00-10:45) in Room 1.61-1.62. Read more about the event here!

2. Towards a European certification framework of digital skills

The purpose of the session is to discuss on cultural and other issues that affect Europe-wide acceptance of digital skills frameworks and propose a strategy towards the establishment of a European certification framework of digital skills. Issues to be debated include the design of a common European digital competence qualifications framework and the adoption of a common European certification process, which will enable mobility and recognition of qualifications.

With the support of the European Commission and all stakeholders involved, we would like to start an open consultation in order to develop an open Digital Competences Development and Certification System that will enable training providers to use any methodology and material that they consider best suitable to the needs of the trainees, so that the latter could successfully complete the assessment and receive certification.

The event will take place on 05/12/2018 (16:30-17:15) in Room 0.94-0.95. Read more about the event here!

linguacuisine-imerida (3)

Ημερίδα “Combining Cuisine, Languages, Culture & Digital Technology”

Η ερευνητική ομάδα DAISSy του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου διοργάνωσε με επιτυχία Ημερίδα με αντικείμενο Combining Cuisine, Languages, Culture & Digital Technology. Η εκδήλωση έλαβε χώρα στις 20 Οκτωβρίου 2018 σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.

Στόχος της Ημερίδας ήταν η παρουσίαση των αποτελεσμάτων του έργου Linguacuisine, το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+/KA2. Το έργο συντονίζεται από το Newcastle University της Αγγλίας και το ΕΑΠ συμμετέχει ως εταίρος.

Ο Καθηγητής ΕΑΠ και Διευθυντής της ομάδας DAISSy Αχιλλέας Καμέας παρουσίασε συνοπτικά το αντικείμενο και τα αποτελέσματα του έργου LinguaCuisine. Στη συνέχεια, η Μαρία Ασπιώτη, Ερευνήτρια της ομάδας DAISSy και Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων, παρουσίασε την εκπαιδευτική μεθοδολογία που εφαρμόστηκε στο έργο και την Διαδικτυακή Πλατφόρμα που αναπτύχθηκε, η οποία υποστηρίζει την ανάρτηση ψηφιακών συνταγών. Η Αλίκη Παναγιώταρου, Ερευνήτρια της ομάδας DAISSy και Ειδικός ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων, παρουσίασε το καινοτόμο σύστημα αξιολόγησης και πιστοποίησης ψηφιακών δεξιοτήτων που αναπτύχθηκε από το ΕΑΠ, το οποίο είναι βασισμένο στο Ευρωπαϊκό πλαίσιο DigComp 2.1.

Η Αθανασία Δρακούλη, Διδάκτορας Γλωσσοδιδακτικής και Κοινωνιογλωσσολογίας, μίλησε για τα πολυμέσα και τις ψηφιακές τεχνολογίες καθώς και για τον ρόλο που έχουν στην εκμάθηση των ξένων γλωσσών, τονίζοντας ιδιαίτερα τη συμβολή τους στην αξιοποίηση στοιχείων διαθεματικότητας και ολιστικής προσέγγισης της γνώσης, ενώ παράλληλα παρέχουν κίνητρα στους μαθητές για ενεργή συμμετοχή στη μαθησιακή διαδικασία και μειώνουν το άγχος κατά την επαφή και εκμάθηση της ξένης γλώσσας.

Η Ελένη Χρυσικάκη, Καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας, Διευθύντρια Κέντρου Ξένων Γλωσσών, μίλησε για την χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας στην σύγχρονη εκπαίδευση ξένων γλωσσών και τη δυνατότητα που παρέχει σε καθηγητές και μαθητές να διασυνδέουν τη μαθησιακή διαδικασία με τις πραγματικές τους ανάγκες καθιστώντας το αντικείμενο της μάθησης πιο προσιτό.

Η Λίλα Καραποστόλη, Διευθύντρια του Culinary Center & Cookery Club “Μαθήματα Μαγειρικής”, αναφέρθηκε στις τρεις διαστάσεις της μαγειρικής: την επαγγελματική, την αναγκαία «πρέπει να μάθω να μαγειρεύω, γιατί πρέπει να τραφώ», και τέλος τη δημιουργική διάσταση. Επίσης, ανέδειξε την άμεση σχέση αυτών των τριών διαστάσεων με την ψηφιακή τεχνολογία καθώς και την ραγδαία ανάπτυξη ψηφιακών κοινοτήτων με κεντρικό θέμα τη μαγειρική.

Τέλος, η Ευγενία Κόλλια, Υπεύθυνη Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, και η Μαρία Κρινά, Γαστρονόμος, παρουσίασαν το έργο Healthnic Diet for Inclusion, το οποίο υλοποιείται από τη Βαρδάκειο Σχολή Ερμούπολης Σύρου, δίνοντας έμφαση στην συμβολή της ψηφιακής τεχνολογίας σε συνδυασμό με τη μαγειρική και την εκμάθηση γλώσσας στην ένταξη των μεταναστών στην τοπική κοινότητα.

Ξεχωριστό τόνο στην Ημερίδα έδωσαν οι παρουσιάσεις ορισμένων από τους εκπαιδευόμενους (Βασιλική Τέφα, Μαργαρίτα Γκέκα, Γεωργία Ψιούρη, Μυρσίνη Καρακάσογλου, Δάφνη-Δήμητρα Παντελιάδη, Πηνελόπη Μπαμπαλού), στις οποίες αναφέρθηκαν στην ξεχωριστή εμπειρία εκπαίδευσης που αποκόμισαν από τη συμμετοχή τους στο έργο και τη σημασία των ψηφιακών δεξιοτήτων που ανέπτυξαν και πιστοποίησαν.

Την Ημερίδα παρακολούθησαν περισσότεροι από 50 συμμετέχοντες, οι οποίοι συμμετείχαν σε ανοιχτό και γόνιμο διάλογο με ειδικούς επιστήμονες και εκπροσώπους της Κοινωνίας των Πολιτών για τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας στο πλαίσιο καινοτόμων και εναλλακτικών εκπαιδευτικών μεθόδων της Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Συζήτησαν με τους ειδικούς από τον χώρο της γλωσσολογίας, της εκπαίδευσης ενηλίκων, της εκμάθησης ξένων γλωσσών, της ψηφιακής τεχνολογίας αλλά και της γαστρονομίας και του πολιτισμού. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολούθησαν και μοιράστηκαν τις προσωπικές αφηγήσεις των εκπαιδευομένων από την εμπειρία της συμμετοχής τους στο έργο και συζήτησαν μαζί τους ιδέες για περαιτέρω αξιοποίηση των αποτελεσμάτων του.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ερευνητικό έργο της ομάδας DAISSy μπορείτε να επισκεφτείτε τη σελίδα http://daissy.eap.gr

20181109_183259

Ενδυνάμωση των γυναικών μεταναστριών και προσφύγων μέσω της καταπολέμησης των πολλαπλών διακρίσεων

wemin-logoΗ Ερευνητική Ομάδα DAISSy του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου συντονίζει το έργο WEMIN: Migrant Women Empowerment and Integration (Ενδυνάμωση και Ενσωμάτωση Μεταναστριών), το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης (AMIF). Οι δράσεις του έργου περιλαμβάνουν εκπαιδεύσεις, συνεδρίες συμβουλευτικής, μάθηση μέσω εμπειριών και καλλιτεχνικές δραστηριότητες, με στόχο την διευκόλυνση της ομαλής ενσωμάτωση των γυναικών μεταναστριών και προσφύγων στις ευρωπαϊκές πόλεις όπου διαβιούν, ταυτόχρονα παρέχοντας ευκαιρίες για να τονωθούν ο διάλογος, οι διαπολιτισμικές σχέσεις και οι ανταλλαγές.

Ανάμεσα στα πρώτα αποτελέσματα του έργου WEMIN περιλαμβάνονται ο «Οδηγός καλών πρακτικών ενσωμάτωσης γυναικών μεταναστριών και προσφύγων» και ο «Οδηγός για υπεύθυνους χάραξης πολιτικής», οι οποίοι παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση που έλαβε χώρα στο Παράρτημα του ΕΑΠ στην Αθήνα, την Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2018. Αρχικά παρουσιάστηκαν οι δράσεις και τα πρώτα αποτελέσματα του έργου από τον Επιστημονικό Υπεύθυνο Δρ. Αχιλλέα Καμέα, Καθηγητή ΕΑΠ και επικεφαλής της Ερευνητικής Ομάδας DAISSy, και την κύρια ερευνήτρια του έργου Δρ. Ασπασία Θεοδοσίου, Καθηγήτρια ΤΕΙ Ηπείρου και μέλος της DAISSy. Στη συνέχεια, ο Δρ. Νίκος Σαρρής, ερευνητής του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ), παρουσίασε το Νομικό Πλαίσιο καταπολέμησης των διακρίσεων, καθώς το ζήτημα αυτό περιλαμβάνεται στα θέματα ενδιαφέροντος του έργου WEMIN.

tackle_logoΌπως ανέφερε ο Δρ. Σαρρής, η καταπολέμηση των διακρίσεων αποτελεί βασικό αντικείμενο διεθνών οργανισμών και εθνικών κρατών. Σύμφωνα με έρευνα του ΕΚΚΕ που διεξήχθη το 2017, οι ερωτώμενοι ανέφεραν ότι γίνονται διακρίσεις συχνά και πολύ συχνά με βάση την εθνική προέλευση ( 76,5%), τον σεξουαλικό προσανατολισμό ( 70,5%) και την αναπηρία (58,1%). Σημαντικό εύρημα της έρευνας ήταν ότι το 75% των ερωτηθέντων δεν γνωρίζει τον νόμο για τις πολλαπλές διακρίσεις, το 83,7% δεν κατήγγειλε το περιστατικό πολλαπλής διάκρισης με την πλειονότητα αυτών (55%) να δηλώνει ότι δεν πίστευε ότι θα βρει το δίκιο του, ενώ από αυτούς που κατήγγειλαν το περιστατικό το 61,9% δηλώνει ότι δεν βρέθηκε λύση. Η ανωτέρω έρευνα διεξήχθη στο πλαίσιο του έργου «Καταπολέμηση των πολλαπλών διακρίσεων στην Ελλάδα: Προώθηση της ισότητας μέσω της ενεργητικής συμμετοχής και της διαμόρφωσης πολιτικών», το οποίο συντονίζεται από το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών και στο οποίο συμμετέχουν η ερευνητική ομάδα DAISSy του ΕΑΠ, μαζί με το Πανεπιστήμιο της Σεβίλλης, την Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή (ΟΚΕ) και την η Περιφέρεια Κρήτης. Το έργο αυτό χρηματοδοτείται κατά 80% από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Rights, Equality and Citizenship (REC) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και κατά 20% από ίδιους πόρους.

Περισσότερα για το θέμα μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

20181109_183259

toy-logo

Ημερίδα «Μαθαίνοντας από γενιά σε γενιά»

toy-logoΗ Ημερίδα συνδιοργανώνεται από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, την ερευνητική ομάδα DAISSy του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, τη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας, τον Σύλλογο «Ο Ιπποκράτης στη Λάρισα» και την Αντιδημαρχία Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Λαρισαίων.

Κατά τη διάρκεια της Ημερίδας θα παρουσιαστούν δράσεις και πρακτικές διαγενεακής μάθησης μεταξύ ηλικιωμένων και παιδιών, που έχουν πραγματοποιηθεί ή πρόκειται να πραγματοποιηθούν στη Λάρισα. Επίσης θα παρουσιαστεί το Μαζικό Ανοικτό Διαδικτυακό Μάθημα (MOOC) για τη διαγενεακή μάθηση, με τίτλο Together Old and Young: An Intergenerational Approach, το οποίο αναπτύχθηκε από την ομάδα DAISSy στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου TOY-PLUS: Together Old and Young – Practitioners Learning And Upscaling Skills.

Η Ημερίδα διεξάγεται στο πλαίσιο της δράσης «Λάρισα – Η Πόλη που μαθαίνει».

Η συμμετοχή στην εκδήλωση είναι δωρεάν. Στους συμμετέχοντες θα απονεμηθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης.

lingua-3

Promotion of “Tackling multiple discrimination in Greece” project at the “LINGUA CUISINE” project awareness event

Driven by enthusiasm was the promotional event of project LINGUA CUISINE that was organized on 20 Oct 2018, in Athens by the DAISSy (Digital Ambient Intelligence Sociotechnical Systems) Research Group of Hellenic Open University. The project promotes equality of access and participation in learning, with emphasis on the development of digital and linguistic skills. By using a combined educational methodology that promotes foreign language learning, digital literacy and intercultural communication through gastronomy, it helps social inclusion and prevents exclusion of people without or with few digital skills, while enhancing the creation of online digital communities with a common culinary interest. An online app for Android and iPhone has been developed as part of the project, which supports authoring and posting digital cooking recipes in six official EU languages. At the end of training, participants received a digital competence certificate based on the European standard DigComp 2.1. LINGUA CUISINE project achieved widespread adoption of this learning methodology with a focus on social inclusion of migrants and that is why project perfectly matches with the concept of project “Tackling multiple discrimination in Greece: Delivering equality by active exploration and enabling policy interventions” (JUST / 2015 / RDIS / AG / DISC / 9507).

The project was promoted with a specially created short video showcasing all DAISSy projects along with a respective intervention delivered by Achilles KAMEAS, Project Scientific Coordinator and Head of DAISSy Research Group. All participants were informed about the project contents and objectives and were handed the project dissemination material. The event provided a favorable environment for the announcement of the upcoming final project conference to be organized by EKKE-National Social Research Centre (Coordinator) for promoting the project results and strengthen their exploitation (17th Dec 2018, Athens). It triggered questions and it attracted further interest of people in this project and its final event.

The event was attended by almost sixty participants from all levels of education and other sectors of activities (local authorities, civil society, etc.) and it provided a favorable environment for the innovative use of digital technology in the learning process and the development of digital skills through creative activities that unite people and favor anti-discrimination behaviors.

For more info about “Tackling multiple discrimination in Greece: Delivering equality by active exploration and enabling policy interventions” project, please visit the project website (http://ekke.gr/ocd/?page_id=278#), the DAISSy website (http://daissy.eap.gr), as well as HOU-DAISSy social media (FaceBook, Twitter). You can find more info on LINGUA CUISINE project at https://linguacuisine.com/. You can receive more information about DAISSy and its activities by sending an email at info@daissy.eap.gr.

 

The DAISSy research group of Hellenic Open University (http://daissy.eap.gr) coordinated the event and in parallel it promoted related research activities and projects.

awareness-event-4

Promotion of “WEMIN” project at the “LINGUA CUISINE” project awareness event

Driven by enthusiasm was the promotional event of project LINGUA CUISINE that was organized on 20 Oct 2018, in Athens by the DAISSy (Digital Ambient Intelligence Sociotechnical Systems) Research Group of Hellenic Open University. The project promotes equality of access and participation in learning, with emphasis on the development of digital and linguistic skills. By using a combined educational methodology that promotes foreign language learning, digital literacy and intercultural communication through gastronomy, it helps social inclusion and prevents exclusion of people without or with few digital skills, while enhancing the creation of online digital communities with a common culinary interest. An online app for Android and iPhone has been developed as part of the project, which supports authoring and posting digital cooking recipes in six official EU languages. At the end of training, participants received a digital competence certificate based on the European standard DigComp 2.1. LINGUA CUISINE project achieved widespread adoption of this learning methodology with a focus on social inclusion of migrants and that is why project perfectly matches with the concept of project “WEMIN: Migrant Women Empowerment and Integration(AMIF-2016-AG-INTE / grant agreement no. 776201)

The project was promoted with a specially created short video showcasing all DAISSy projects along with a respective intervention delivered by Achilles KAMEAS, Project Scientific Coordinator and Head of DAISSy Research Group. All participants were informed about the project contents and objectives and were handed the project dissemination material. The event provided a favorable environment for the announcement of the upcoming awareness WEMIN activities i.e. “A chocolate unites us!” initiative (1.11.2018, at city centre of Athens) and the launch of the short policy guide for stakeholders involved in the management of migrants integration and social inclusion (9.11.2018, at the premises of HOU). These two WEMIN awareness events will be organized by Hellenic Open University – DAISSy Research Group (Coordinator) and “Olympic Training & Consulting Ltd (partner) for promoting the existing project results and strengthening their exploitation. The presentation of WEMIN triggered questions and attracted further interest of people in the project actions and future implementation.

The event was attended by almost sixty participants from all levels of education and other sectors of activities (local authorities, civil society, etc.) and it provided a favorable environment for the innovative use of digital technology in the learning process and the development of digital skills through creative activities that unite people and favor anti-discrimination behaviors.