To Startups on Air | powered by PatrasIQ επιστρέφει online, με την υποστήριξη του Επιμελητηρίου Αχαΐας, του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, του Επιστημονικού Πάρκου Πατρών, της Εθνικής Τράπεζας, του POS4work, της InterMediaKT και άλλων φορέων, ως σημείο συνάντησης των οργανισμών που υποστηρίζουν την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία.
Σε διαδικτυακή συνάντηση το απόγευμα της Παρασκευής 26 Ιουνίου στις 19:00 θα παρουσιαστούν οι τελευταίες εξελίξεις στον χώρο της εκπαίδευσης. Νέες τεχνολογίες και πλατφόρμες, startups και οργανισμοί που εξειδικεύονται στο αντικείμενο συζητούν για το μέλλον της εκπαίδευσης μετά την πανδημία. Η εκδήλωση απευθύνεται κυρίως σε φοιτητές ή νέους απόφοιτους όπως και άτομα που τώρα ξεκινάνε την επιχειρηματική τους δραστηριότητα.
Στο πάνελ της συζήτησης συμμετέχουν από το ΕΑΠ ο Καθ. Ι. Καλαβρουζιώτης, Κοσμήτορας της σχολής Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας και ο Καθ. Α. Καμέας, Αν. Κοσμήτορας της σχολής Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας και επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας DAISSy, μαζί με την κ. Διάνα Βουτυράκου, Founder της Unique Minds,τον κ. Παναγιώτη Αντωνόπουλο, Co-Founder της InterMediaKT, τον κ. Παναγιώτη Βαφείδη της Αχεπαν και τον κ. Ανδρέα Σαμμούτη, Academic Dean του City Unity College Δυτ. Ελλάδας.
Ο Καθ. Α. Καμέας θα παρουσιάσει τα έργα της ερευνητικής ομάδας DAISSy που αφορούν την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και γενικότερα την επαγγελματική ανάπτυξη, για παράδειγμα:
- DCDS – It aims to establish a framework that will provide the low-skilled adult European population with the basic digital and transversal competences needed for employment, personal development, social inclusion and active citizenship.
- MuSA – Mu.SA addresses directly the shortage of digital and transferrable skills identified in the museum sector and supports the continuous professional development of museum professionals.
- DevOps – The project addresses the shortage of digital and transferrable skills in the municipalities’ smart cities sector and will support this sector’s employees in their professional development.
- BIBLIO – The project addresses the skills gap in the library/archives sector due to the digital transformation that is changing the role of libraries.
- Ind 4.0 – The aim of the project is to provide practical solution so as to help closing the gap between industry needs/expectations and educational system outputs, in relation Industry 4.0 in the target countries.
- Ecoslight – The project will identify the competences required as well as particular job role profiles related to them, and will create modular VET curricula (EQF 5) based on the learning outcomes approach and the adult learning principles.
- DELTA – The project aims at the design and development of an open course through which Students of Archaeology will be able to update their skills and develop new ones, in particular digital and 21st century skills.
- CDDC – The project aims to disseminate and scale-up at European level a good practice in the field of the valorization of digital cultural heritage as a means for inclusive education and for the promotion of European values among youngsters.
- Social Hackademy – The project aims to empower young people (age 16-29) from disadvantaged backgrounds by helping them acquire and develop digital skills to find digital solutions to social challenges and improve trainers’ capacity to foster digital skills of youth at risk of social and digital exclusion.
Η εκδήλωση στο Facebook βρίσκεται εδώ.
Η εγγραφή γίνεται από εδώ.