Το έργο BIBLIO της Ερευνητικής Ομάδας DAISSy του ΕΑΠ, φορέας-εταίρος στην Ελλάδα, κεντρίζει το ενδιαφέρον στις ERASMUS DAYS 2021!
Το έργο BΙBLIO παρουσιάστηκε με ιδιαίτερη επιτυχία στις «ERASMUS DAYS 2021»! Ειδικότερα, η παρουσίαση του έργου αποτέλεσε τμήμα της πρωτοβουλίας «DAISSy Days» που διοργάνωσε η Ερευνητική Ομάδα DAISSy του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, για τον εορτασμό του θεσμού των ERASMUS DAYS 2021. Πρόκειται για καινοτόμο πρωτοβουλία της Ερευνητικής Ομάδας, η οποία διαθέτει αξιόλογη πολυετή εμπειρία στην υλοποίηση Ευρωπαϊκών έργων, συμπεριλαμβανομένων των πολυάριθμων έργων, που υλοποιεί, χρηματοδοτουμένων μέσω του Ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+.
Αναλυτικότερα, η παρουσίαση του έργου BIBLIO εντάχτηκε στη θεματική ενότητα με τίτλο «Απόκτηση νέων δεξιοτήτων σε επαγγελματικούς τομείς» (Παρασκευή 15.10.2021, 16.00-17.30’), όπου αναδείχτηκαν Ευρωπαϊκά έργα που υλοποιεί η Ερευνητική Ομάδα DAISSy-ΕΑΠ με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων επαγγελματιών στον χώρο της εκπαίδευσης, των Βιβλιοθηκών, της τοπικής αυτοδιοίκησης («έξυπνες» πόλεις), του τουρισμού, της ενέργειας («έξυπνος» φωτισμός») και του πολιτισμού.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο της παρουσίασης του έργου BIBLIO αναλύθηκαν τα επιμέρους είδη έρευνας που πραγματοποιήθηκαν κατά την υλοποίηση του έργου BIBLIO και τα ευρήματά τους. Υπογραμμίστηκε η ανάγκη που εκφράζουν οι βιβλιοθηκονόμοι για να αναβαθμίσουν τις δεξιότητές τους, ώστε να εκπληρώνουν με ολοκληρωμένο τρόπο, τα καθήκοντά τους στην εργασία στην ψηφιακή εποχή.
Παρουσιάστηκε ο τρόπος με τον οποίο μέσω του BIBLIO, αναδείχτηκαν δύο νέοι εργασιακοί ρόλοι του-της Υπεύθυνου-ης Επικοινωνίας και Συμμετοχικότητας της Κοινότητας (Community Engagement and Communication-CECO) και του-της Διαμεσολαβητή-τριας Ψηφιακού Μετασχηματισμού (Digital Transformation Facilitator-DIGY), καθώς και τα πολλαπλά αντικείμενα των καθηκόντων τους.
Δόθηκε έμφαση στο περιεχόμενο των ενοτήτων του BIBLIO MOOC και των ωφελειών συμμετοχής στο μάθημα, καθώς επίσης και της ανάπτυξης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του BIBLIO MOOC από την DAISSy-ΕΑΠ. Επιπλέον, τονίστηκε το πολυδιάστατο περιεχόμενο του συνολικού αρθρωτού προγράμματος κατάρτισης του έργου BIBLIO.
- Οι εργασίες των «DAISSy Days» στο πλαίσιο εορτασμού του θεσμού των ERASMUS DAYS 2021, πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακά, κερδίζοντας το ενδιαφέρον ακαδημαϊκών, ερευνητών-τριών καθώς και επαγγελματιών στο χώρο της εκπαίδευσης, της τοπικής αυτοδιοίκησης, του πολιτισμού, το τουρισμού, της ενέργειας, κλπ.
- Η Ερευνητική Ομάδα DAISSy του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου υλοποιεί το έργο BIBLIO (Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS+ / 612411-EPP-1-2019-1-IT-EPPKA2-SSA) ως φορέας-εταίρος στην Ελλάδα, με την Εξ Αποστάσεως Βιβλιοθήκης & Κέντρου Πληροφόρησης του ΕΑΠ ως βασικό συνεργάτη.
Μείνετε συντονισμένοι και θυμηθείτε να επισκέπτεστε την ιστοσελίδα του BIBLIO και να παρακολουθείτε τις ιστορίες (“Stories”) από τους φορείς εταίρους του έργου! https://www.biblio-project.eu/stories/
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για το έργο BIBLIO καθώς κι άλλες δράσεις της Ερευνητικής Ομάδας DAISSy-ΕΑΠ:
- Website : http://daissy.eap.gr/en/ https://www.biblio-project.eu/
- Facebook : @DAISSyResearchGroup, @DigitalBiblio
- Linkedin : https://www.linkedin.com/in/daissyresearchgroup/
- Twitter : https://twitter.com/daissy_research, @digitalbiblio
- Instagram: @daissy_researchgroup
- Email : info@daissy.eap.gr
Επιτυχής διοργάνωση από την Ερευνητική Ομάδα DAISSy του ΕΑΠ της 1ης ενημερωτικής εκδήλωσης εθνικής εμβέλειας του έργου BIBLIO!
Αναμφίβολα, η ενημερωτική εκδήλωση με τίτλο «Ενισχύοντας τις ψηφιακές δεξιότητες της Βιβλιοθηκονομικής κοινότητας», στέφθηκε με επιτυχία! Αποτελεί δράση εθνικής εμβέλειας που διοργανώθηκε διαδικτυακά στις 27 Σεπτεμβρίου 2021 από την Ερευνητική Ομάδα DAISSy του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ), στο πλαίσιο της υλοποίησης του Ευρωπαϊκού έργου “BIBLIO: Boosting digital skills ad competencies for librarians in Europe”, ως εταίρος στην Ελλάδα. Η εκδήλωση κέντρισε το ενδιαφέρον των επαγγελματιών του τομέα της Βιβλιοθήκης, εμπειρογνωμόνων, εκπροσώπων αρχών και ιδρυμάτων, ενεργών πολιτών και γενικότερα όλων όσων ενδιαφέρονται για την ψηφιακή εξέλιξη στον κόσμο της Βιβλιοθήκης.
Ειδικότερα, η ενημερωτική εκδήλωση περιλάμβανε έξι (6) ομιλίες, τις οποίες παρακολούθησαν περισσότεροι-ες από εξήντα (60) συμμετέχοντες-ουσες και διαπραγματεύτηκε όχι μόνο τις πολλαπλές προκλήσεις αλλά και τις σημαντικές ευκαιρίες για τις Βιβλιοθήκες στην ψηφιακή εποχή, όπως αυτές προσδιορίστηκαν μέσω των ευρημάτων του έργου BIBLIO.
Ο Δρ Αχιλλέας Καμέας, Καθηγητής ΕΑΠ, Διευθυντής DAISSy και Επιστημονικός Υπεύθυνος του έργου BIBLIO στην Ελλάδα, κήρυξε την έναρξη των εργασιών, καλωσόρισε τους-τις συμμετέχοντες-ουσες, και στη συνέχεια, παρουσίασε το πολύτιμο έργο που πραγματοποιεί η Ερευνητική Ομάδα DAISSy του ΕΑΠ. Ο κατάλογος των εν εξελίξει έργων της Ομάδας ήταν εντυπωσιακός – τόνισε τον ισχυρό διεθνή χαρακτήρα της Ομάδας, εστιάζοντας στη συμμετοχή και εκπροσώπησή της σε διεθνή δίκτυα και επιστημονικά συμβούλια. Αναφέρθηκε επίσης στους σταθερούς δεσμούς που πέτυχε η DAISSy προκειμένου να συσχετίσει το έργο BIBLIO με άλλα σε εξέλιξη Ευρωπαϊκά έργα της Ομάδας (π.χ. τα έργα DELTA, SILVHER, κ.λπ.) με στόχο τη δημιουργία ενός δικτύου για τη μεταφορά αποτελεσμάτων και την ενίσχυση της βιωσιμότητάς τους.
H κ.Ιωάννα Σεφερλή, Βιβλιοθηκονόμος, εκπρόσωπος της Εξ Αποστάσεως Βιβλιοθήκης & Κέντρου Πληροφόρησης του ΕΑΠ, ανέλυσε τις δράσεις του φορέα. Παρουσίασε τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Βιβλιοθήκης και παράλληλα επισήμανε τον εξωστρεφή χαρακτήρα της λειτουργίας της, υποστηρίζοντας τόσο τις πολυάριθμες πρωτοβουλίες των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών στην Ελλάδα όσο και τα έργα που εκτελούνται από τις Σχολές και τις Ερευνητικές Ομάδες του ΕΑΠ. Παράλληλα, εξήγησε το ρόλο της Εξ Αποστάσεως Βιβλιοθήκης & Κέντρου Πληροφόρησης ΕΑΠ ως βασικού συνδεδεμένου εταίρου της Ερευνητικής Ομάδας DAISSy για την υλοποίηση του έργου BIBLIO στην Ελλάδα.
Η Διαχειρίστρια του έργου BIBLIO και Ερευνήτρια της DAISSy-ΕΑΠ, κ.Ελένη Γεωργακάκου, πήρε το λόγο και κέντρισε το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων-ουσων ως προς το περιεχόμενο του έργου και τη μεθοδολογία του. Μέσα από μια σύντομη παρουσίαση όλων των πακέτων εργασίας του BIBLIO, τόνισε το απαιτητικό πλαίσιο του έργου, την ισχυρή ευρωπαϊκή εταιρική κοινοπραξία του, την άμεση σύνδεσή με τις ανάγκες και τις προκλήσεις του σύγχρονου κόσμου της Βιβλιοθήκης και τον αποτελεσματικό τρόπο, με τον οποίο το έργο BIBLIO αντιμετωπίζει αυτές τις προκλήσεις και παρέχει εργαλεία, προς όφελος της προσωπικής ανάπτυξης των επαγγελματιών της Βιβλιοθήκης.
Ακολούθησε ομιλία από τον κ.Θωμά Χιώτη, Αρχειονόμο-Βιβλιοθηκονόμο στο Ίδρυμα «Κωνσταντίνος Σημίτης». Περιέγραψε τα επιμέρους είδη έρευνας που πραγματοποιήθηκαν κατά την υλοποίηση του έργου BIBLIO και τα ευρήματά τους. Υπογράμμισε την ανάγκη που εκφράζουν οι βιβλιοθηκονόμοι για να αναβαθμίσουν τις δεξιότητές τους ώστε να εκπληρώνουν με ολοκληρωμένο τρόπο, τα καθήκοντά τους στην εργασία και πιο συγκεκριμένα, την ανάγκη τους για ισχυρές βασικές ψηφιακές δεξιότητες, που θα τους βοηθήσουν στο να διαχειρίζονται τα ερωτήματα των χρηστών της Βιβλιοθήκης και να εξασφαλίζουν ένα επίπεδο ψηφιακής αυτονομίας. Παρουσίασε τον τρόπο με τον οποίο μέσω του BIBLIO, αναδείχτηκαν δύο νέοι εργασιακοί ρόλοι του-της Υπεύθυνου-ης Επικοινωνίας και Συμμετοχικότητας της Κοινότητας (Community Engagement and Communication-CECO) και του-της Διαμεσολαβητή-τριας Ψηφιακού Μετασχηματισμού (Digital Transformation Facilitator-DIGY), καθώς και τα πολλαπλά αντικείμενα των καθηκόντων τους.
Στη συνέχεια, ο Δρ Λεωνίδας Παπαχριστόπουλος, Βιβλιοθηκονόμος στην Εξ Αποστάσεως Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ΕΑΠ, παρουσίασε λεπτομερώς το Ανοικτό Μαζικό Διαδικτυακό Μάθημα (Massive Open Online Course-MOOC) του έργου BIBLIO, δίνοντας έμφαση στον τρόπο με τον οποίο συνδέεται με τα ευρήματα της έρευνας και τα καθήκοντα των νέων εργασιακών ρόλων των CECO και DIGY, έτσι ώστε αυτά να αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά. Έγινε σύντομη περιγραφή όλων των ενοτήτων του BIBLIO MOOC, καθώς και του χρονοδιαγράμματος, του χρόνου μελέτης και των ωφελειών συμμετοχής στο μάθημα. Ο ομιλητής αναφέρθηκε επίσης στο πολυδιάστατο περιεχόμενο του συνολικού αρθρωτού προγράμματος κατάρτισης BIBLIO, εξηγώντας ότι το MOOC αποτελεί ένα τμήμα του, με στόχο την ανάπτυξη των ικανοτήτων που περιλαμβάνονται στα δύο αναδυόμενα προφίλ εργασιακών ρόλων στο χώρο των Βιβλιοθηκών, δηλαδή του/της CECO και του/της DIGY.
Σε συνέχεια του MOOC, θα ακολουθήσει το μεικτό εκπαιδευτικό πρόγραμμα ειδίκευσης (Specialisation Course) καθώς και πιλοτικές ενέργειες εκμάθησης στο χώρο εργασίας των Βιβλιοθηκών.
Την τελευταία ομιλία της εκδήλωσης εκφώνησε η Δρ Μαρία Χατζηνικολάου, η οποία είναι Καθηγήτρια του ΕΑΠ και Αναπληρώτρια Επιστημονική Συντονίστρια του έργου BIBLIO στην Ελλάδα. Παράλληλα είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών-ΣΕΑΒ και είναι πλήρως ενήμερη για το ρόλο του Συνδέσμου και τις δραστηριότητές του σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Ως εκ τούτου, παρουσίασε συνοπτικά μια σειρά από ειδικές πρωτοβουλίες του Συνδέσμου καθώς και πώς αυτές συνδυάζουν και αξιοποιούν τα ευρήματα του έργου BIBLIO. Επιπλέον, τόνισε τη σχέση που έχει επιτευχθεί μεταξύ του ΣΕΑΒ, της Ερευνητικής Ομάδας DAISSy και της Εξ Αποστάσεως Βιβλιοθήκης & Κέντρου Πληροφόρησης ΕΑΠ, με στόχο την προώθηση και την αξιοποίηση τόσο του BIBLIO MOOC όσο και των υπόλοιπων παραδοτέων του έργου.
Οι παρουσιάσεις ολοκληρώθηκαν με την ανακοίνωση της πρόσκλησης εγγραφής στο BIBLIO MOOC και την επίσημη έναρξη των μαθημάτων στις 4 Οκτωβρίου 2021 – η εγγραφή είναι δωρεάν και ανοιχτή προς όλους-ες.
Μια σύντομη αλλά έντονη συζήτηση πραγματοποιήθηκε στο τέλος της εκδήλωσης, μέσω ερωτήσεων-απαντήσεων, σχολίων και παρεμβάσεων από τους-τις συμμετέχοντες-ουσες. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της συζήτησης, αναγνωρίστηκε η ανάγκη για ψηφιακή αυτονομία των επαγγελματιών της Βιβλιοθήκης και για νέες δεξιότητες με στόχο την αντιμετώπιση των προκλήσεων της εξυπηρέτησης των χρηστών της Βιβλιοθήκης με ολοκληρωμένο τρόπο, έγιναν θετικές παρατηρήσεις ως προς τα ευρήματα της έρευνας, επιβεβαιώθηκε η σημασία του BIBLIO MOOC και εκφράστηκε αρχικό ενδιαφέρον για το περιεχόμενό του.
Η ενημερωτική εκδήλωση εθνικής εμβέλειας οργανώθηκε στα ελληνικά, προηγήθηκε διαδικασία εγγραφής για την παρακολούθηση και όλοι-ες οι συμμετέχοντες-ουσες έλαβαν πιστοποιητικό παρακολούθησης.
Η Ερευνητική Ομάδα DAISSy του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (HOU), Συντονιστής της εκδήλωσης, ευχαριστεί θερμά όλους τους οργανισμούς που στήριξαν την εκδήλωση (ειδικά την Εξ Αποστάσεως Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ΕΑΠ ως συνδεδεμένο εταίρο), τους/τις ομιλητές-τριες, καθώς και κάθε συμμετέχοντα-ουσα για τη συμβολή τους στην επιτυχία της διοργάνωσης!
Μάθετε περισσότερες πληροφορίες για το έργο BIBLIO καθώς και άλλες δράσεις της DAISSy:
- Website : http://daissy.eap.gr/en/ https://www.biblio-project.eu/
- Facebook : @DAISSyResearchGroup, @DigitalBiblio
- Linkedin : https://www.linkedin.com/in/daissyresearchgroup/
- Twitter : https://twitter.com/daissy_research, @digitalbiblio
- Instagram: @daissy_researchgroup
- Email : info@daissy.eap.gr
The DAISSy Research Group of HOU presented the project ” Creative Audiovisual Lab for the promotion of critical thinking & media literacy- CrAL” in the event “DAISSy Days 2021”
The DAISSy Research Group of the Hellenic Open University (HOU), partner in Greece, presented the project “Creative Audiovisual Lab for the promotion of critical thinking and media literacy” (CrAL) in the event DAISSy Days 2021. During a three-day event (October 14-16, 2021), organized in the context of the global celebration of Erasmus Days 2021, the panorama of the actions of the DAISSy research group of HOU took place. The CrAL project was presented at the first session of the event, entitled “ Digital media literacy and Inclusion enhancement “ on Friday October 14. During the session projects and specific tools aimed at teachers and related to areas such as networking in the media, online hate speech, etc. were presented.
During the event, extensive reference was made to the three-year and co-financed Erasmus + / KA3 / Social inclusion project. It was noted that the CrAL project is aimed at young people (aged 14-19) and seeks to strengthen them so that they can reinterpret and lead the production of audiovisual content on contemporary topics of interest.
In addition, the multiple benefits of the project implementation, both at the level of the educational community – teachers, students, parents, and the local community – as well as at the level of formulating a proposal for the reform of the educational policy of the youth audiovisual education were noted.
An emphasis was placed on the crucial contribution of the DAISSy Research Group of Hellenic Open University, which actively participates in all work packages of the project, while it has undertaken:
- The development of the Online Platform of the CrAL project (Work Package 3) in which multilingual and multimedia educational content will be available for teachers training. A blended learning course will be provided to secondary school teachers and non-formal educators in order to teach to their students the audiovisual creative writing, reading and production. This will enhance active citizenship, audiovisual education and develop their critical thinking. It will also promote the social inclusion of disadvantaged groups. Thus facilitating the transfer of the innovative methodology of audiovisual creative reading and writing in five different educational systems of all the participating countries.
- The development of the International Online Community of Practice which will be focused equally on the knowledge and information sharing aspect of the media literacy concept, as well as on critical thinking about the information and the knowledge creation and
- the Creation of an Online Showcase for the posting of all the audiovisual contents (videos, short films, interviews) produced by young people during the implementation of the project. It will encourage the generation for the social, democratic participation of the youngsters in the current issues of the society’s emerging discourse.
It was also pointed out that DAISSy Research Group also participates in the development of the Quality Assurance Plan, as a responsible body, in the development of the multilingual educational program, in the pilot implementation in Greece, as well as in the dissemination and utilization of all project results. The pilot implementation of the project is going to start with the trainers training in June-July 2022. The CrAL presentation aroused the interest and attention of the participants of the event and received positive feedback from the moderators of the session.
It is worth noting that the DAISSy days 2021 initiative was posted on the map of the 5th consecutive operation of the Erasmus+ days.
STEAMonEdu final conference at the ALL DIGITAL Summit 2021
On the 14th of October 2021, within the 14th ALL DIGITAL Summit, a unique platform for the European digital inclusion sector, took place the STEAMonEdu project final conference, gathering more than 400 registered participants. EU policy makers, ALL DIGITAL members, EU stakeholders and private companies, academics, educators, and young people had the opportunity to get to know the results of the STEAMonEdu project by attending the STEAMonEdu – Increasing the adoption and impact of STE(A)M education by the professional development of STE(A)M educators conference. The event focused on three main aspects, all related with STE(A)M education: the results from STEAMonEdu project; the current innovations within STE(A)M education; and the future challenges in the field.
STE(A)M education nurtures critical thinking skills which are crucial in critical phases of societies to overcome problems and innovate thanks to a creative mindset. This interdisciplinary approach integrates the analytical and the creative thinking, stimulates the development of convergent and divergent skills at the same time, stimulating both the right and left side of the human brain. STE(A)M education prepares learners for current and future careers independently from the sector or field of interest and life when dealing with complex situations.
Participants to the event gained knowledge on the latest achievements, EU positions and action plans to support and facilitate an increase adoption of integrated STE(A)M within the educational system. Prof. Achilles Kameas, the scientific coordinator of STEAMonEdu project, gave an overview of the activities of the project, highlighting its important achievements.
Then, during the first session of the event, project partners presented in detail the project outcomes: the STE(A)M educators’ competence framework and STE(A)M readiness Self-Assessment Tool, the STE(A)M education framework and body of knowledge, the MOOC and the online platform that hosts the Community of Practice of STE(A)M educators.
Two excellent keynote speakers educated the audience in the basics of STE(A)M education and the latest policy developments. EU policy officer Dr. Anusca Ferrari, DG EAC, through her keynote speech shed light on the EU objectives and initiatives: “We set STEM as a priority for cooperation projects in Higher Education in the Erasmus+ 2021 Work Programme.” Professor Anastasios Mikropoulos, University of Ioannina, highlighted the need for and importance of combining STEM and STE(A)M education to stimulate citizens in being able to solve real problems, introducing the circular process needed to facilitate the integration.
The brief presentation of projects on STE(A)M-related topics led to a very interesting panel with the participation of experts each representing a different stakeholder’s perspective. The panel was moderated by Prof. Achilles Kameas, who engaged the panelists in discussions about reaching a common understanding of STE(A)M education, designing the policies to achieve its widespread adoption and identifying the means and resources to reach it. The panelists were:
- Erik Ballhausen, E+ Call Manager, European Education, and Culture Executive Agency
- Dr. Agueda Gras-Velazquez, Science Programme Manager / Head of the Science Education Department, European Schoolnet
- Cecilie La Monica Grus, Project Manager, CESIE
- Dr. Sofoklis Sotiriou, Head of R&D Department, Ellinogermaniki Agogi
Integrated STE(A)M sounds the next urgent goal within the field, where disciplines can be merged with a balance between them. STEM and STE(A)M is one of the priorities of the 2030 Digital Compass supported by a variety of initiatives announced as part of the European Skills Agenda, European Education Area and the Digital Education Action Plan with the aim of upskilling educators, facilitate women in accessing STEM careers and train professionals to solve real world problems.
Educators feel the need to tune into a STE(A)M mindset where integrate approaches, blend skills and knowledge into a more dynamic and flexible way of teaching and supporting learners in developing skills. During the panel discussion it has been stressed the strategic understanding of the field to avoid educating only some generations. At the opposite, STE(A)M education should refer to all generations.
The event concluded with the presentation of STE(A)M education best practices by the educators themselves. STEAMonEdu project is significant project not only thanks to the tools and outputs it developed that contribute to adopting STE(A)M approaches and methodologies within education, but also because it placed educators (teachers and trainers) at the heart of its activities and focused on their professional development.
The full recording of the session is available here:
https://summit.all-digital.org/programme-2021-2/
Information about STEAMonEdu project
The STEAMonEdu project aims to increase the adoption and impact of STE(A)M education by investing in the community of practice and the professional development of educators and the pillars of implementation of STE(A)M education policies. Supporting educators’ professional development through the developed blended training programme and the exchange of experience, collaboration and creative work of the community supported by an online peer learning and crowdsourcing platform. The consortium has developed the STE(A)M education framework, Educators’ profile, and Self-Assessment STEAM, including competencies, policies and methodologies. Find out more at:
- Web: https://steamonedu.eu
- Email: SteamOnEdu@cti.gr
- FB: #SteamOnEdu
- Tw: @SteamOnEdu
Information about ALL DIGITAL
The Summit was organised by ALL DIGITAL – a Brussels-based network of organisations working to enhance digital skills of Europeans. Established in 2007 as an informal thematic network, in 2010 became a formal international non-profit association. Thirteen years later, ALL DIGITAL is a major European Association in the field of digital inclusion and empowerment, but also a family united by one purpose: empower Europe through digital skills.
Delta Project: 5 Days ISP Training In Greece [11- 15 October 2021]
The Intensive Study programme was organized within the DELTA project from 11th to 15th October 2021 in Greece. It was a wonderful experience for 14 students of Archaeology and their trainers from Greece, Italy and Czech Republic to participate in a 5 days training and learning at Marathon, Greece. The Intensive Study Programme (ISP) has been organized in a way to follow the four modules of the DELTA blended course. In particular, after the first day which was devoted to the orientation and introduction to the archaeological site, the program and the excavation methodology, the following 4 days (days 2-5) were devoted to the subject of the four modules of the DELTA online course developed by the Universities – partners of DELTA, MASARYK, National and Kapodistrian University of Athens, University of Basilicata and Hellenic Open University.
The learning and training programme included lectures, presentations, applications of digital tools and software in archaeological excavations, usage of drones and thermal cameras, use of Total Station and RTK GNSS, 3D modeling, photogrammetry, storytelling techniques and group activities as well as study visits to museums, laboratory of conservation & archaeological sites!
DAISSy Research Group of HOU presented the project Advanced Media Literacy Education to counter online hate-speech at the event “DAISSy days 2021”
DAISSy Research Group of the Hellenic Open University (HOU) as the Greek partner of five EU countries presented the European project “Advanced Media Literacy Education to counter online hate-speech – AMeLiE“, aiming to address the issue of online hate speech.
The presentation took place at DAISSy days 2021, a three-day online event organized by DAISSy in the frame of the European institution Erasmus days, October 14-16, 2021. The event targeted at educators, professionals in culture, librarians, regional authorities, researchers, students, and in general people who are interested in policy making and implementation of actions related to developing skills and professional growth.
Attendees had the opportunity to realise the wide dimensions of online hate speech and the aims of AMeLiE project, i.e. to combat the phenomenon through the empowerment of education. Particular reference was made to the innovative methodology of the project, the successful tools and techniques which are offered to the educational world by experts. Additionally, the presentation denoted the results produced so far, although the project is running its ninth month of operation. An evolving Virtual School Network, a crowdfunded interactive platform for teachers’ training as well as a groundbreaking national research on online hate speech, all of them DAISSy’s tasks and responsibilities, outlined the dynamic profile of the project.
AMeLiE presentation received a most positive feedback from both the participants as well as the event’s facilitators. Worth noting that the event is registered on the world map of the 5th edition of the #ErasmusDays.
The 1st National dissemination event of the BIBLIO project organized by DAISSy Research Group-HOU in Greece, was a real success!
Undoubtedly, the national dissemination event in Greece, entitled “Enhancing the digital skills of the Library community“, was a very successful initiative! It was organized online on 27th September 2021 by the DAISSy Research Group of the Hellenic Open University (HOU), within the framework of the implementation of the “BIBLIO: Boosting digital skills ad competencies for librarians in Europe” EU project. It triggered the interest of library professionals, experts and practitioners, representatives of authorities and institutions, active citizens, and more generally anyone interested in the digital evolution within the library world.
More precisely, the dissemination event included six (6) speakers, was attended by more than sixty (60) participants and addressed not only the multiple challenges but also the significant opportunities of the libraries in the digital era, as identified through the BIBLIO project outcomes.
Prof Achilles KAMEAS, Director of DAISSy and Scientific Coordinator of the BIBLIO project in Greece, launched the event by welcoming the participants and then, presenting the valuable work done by the DAISSy Research Group of the HOU. The map of currently ongoing projects was impressive – he emphasized on the strong international character of the Group and its involvement and representation in international networks and scientific boards. He also addressed the firm links achieved by DAISSy in order to relate the BIBLIO project with other ongoing EU projects under implementation (such as DELTA, SILVHER, etc.) aiming at producing a net for the transfer of results and the enhancement of sustainability.
Then Ioanna SEFERLI, Librarian, representing the Distance Library and Information Centre of the HOU (DLIC-HOU) delivered a speech about the activities of this unit. She presented the e-services of the Centre and in parallel she pinpointed the extrovert nature of the DLIC operation in supporting both numerous initiatives of the Academic Libraries in Greece and projects carried out by the Schools and Research Groups of the HOU. In parallel she explained the role of the DLIC of the HOU as the fundamental associate partner of the DAISSy Research Group for the implementation of the BIBLIO project in Greece.
The Project Manager of BIBLIO and researcher of DAISSy-HOU, Eleni GEORGAKAKOU, took the floor and triggered the interest of the participants about the content of the project and its methodology. Through a brief presentation of all BIBLIO work-packages, she emphasized on the demanding project concept, its strong European partnership, its direct link with the needs and challenges of the modern library world and the effective way that the BIBLIO project addresses those challenges and provides tools that benefit the personal development of the library professionals.
The speech delivered by Thomas CHIOTIS, Archivist-Librarian at “Constantinos Simitis Foundation”, followed. It included a detailed description of all types of the research carried out by the BIBLIO project and its findings. Thomas, emphasized on the need expressed by the librarians to update their skills to fulfill their tasks at work and more precisely, their need for strong basic digital skills to answer users’ queries and ensure a level of digital autonomy. He showcased how two new job profiles emerged and presented the expected multiple roles of the Community Engagement and Communication-CECO and the Digital Transformation Facilitator-DIGY.
Then, Leonidas PAPACHRISTOPOULOS, Librarian at DLIC-HOU, presented in detail the BIBLIO MOOC putting emphasis on the way it is linked with the research findings and the tasks of the new job role profiles of CECO and DIGY, so that to address them effectively. All BIBLIO MOOC modules were briefly described as well the timetable, study effort and benefits. Leonidas, also referred to the multi-dimensional content of the BIBLIO training program, by explaining that the MOOC is part of the modular training programme for the development of the competences included in the CECO and DIGY job role profiles, to be followed by the BIBLIO blended training course and the work-based learning activities.
The last speech of the event was delivered by Prof Maria Hatzinikolaou, who is a Professor of HOU and the Deputy Scientific Coordinator of the BIBLIO project in Greece. In parallel she is a member of the Administrative Board of the HEALink (Hellenic Academic Libraries link) and she is fully aware of the role of this association and its activities at national and international level. Therefore, she presented briefly a set of distinctive initiatives of the association and showcased how they are benefited by the BIBLIO findings. In addition, she emphasized on the relation achieved among the HEALink, the DAISSy and the DLIC-HOU towards the promotion as well as the exploitation of both the BIBLIO MOOC and the rest of the project deliverables.
The presentations were completed by announcing the BIBLIO MOOC call for registrations and its official launch on 4th October 2021 and explaining the registration process which is open (until then) and free of charge.
A brief but vivid discussion took place at the end of the event, through the exchange of questions-answers, comments and interventions by the participants. More precisely, they acknowledged the need for the digital autonomy of the library professionals and the new skills for coping with the challenges of serving their library users through a holistic approach, they made positive remarks on the research findings, they confirmed the importance of the BIBLIO MOOC and expressed their initial interest in its content.
The national event was organized in Greek, a pre-registration process was applied for attending it and all participants received certificates. The organizer has kept all related material (invitations, proof of promotional actions, registration forms, certificates, presentations, photos, etc.) within the dossier of the event.
The DAISSy Research Group of the Hellenic Open University (HOU), Coordinator of the event, is thankful to all organizations that supported the event (especially the DLIC-HOU being the associate partner), as well as the speakers, the experts and every participant for their contribution to the success of the organisation.
Find out more about BIBLIO and other activities of DAISSy at:
- Website : http://daissy.eap.gr/en/ https://www.biblio-project.eu/
- Facebook : @DAISSyResearchGroup, @DigitalBiblio
- Linkedin : https://www.linkedin.com/in/daissyresearchgroup/
- Twitter : https://twitter.com/daissy_research, @digitalbiblio
- Instagram: @daissy_researchgroup
- Email : info@daissy.eap.gr
Η ερευνητική ομάδα DAISSy του ΕΑΠ συμμετέχει στην ALL DIGITAL Summit 2021
Η ALL DIGITAL Summit είναι το ετήσιο σημείο συνάντησης όλων των ενδιαφερομένων ατόμων, φορέων και οργανισμών που ενδυναμώνουν τους πολίτες σε όλη την Ευρώπη στη χρήση της τεχνολογίας. Αποτελεί επίσης μια μοναδική ευκαιρία σε πανευρωπαϊκό επίπεδο για τον τομέα ψηφιακής ένταξης να παρουσιάσει επιτεύγματα και να ανταλλάξει ιδέες με φορείς χάραξης πολιτικής σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο, ακαδημαϊκούς, νέους, εκπαιδευτές ψηφιακών δεξιοτήτων και ιδιωτικές εταιρείες μεταξύ άλλων ενδιαφερομένων. Ο φορέας ALL DIGITAL επιδιώκει να συμβάλει στον διάλογο, την εφαρμογή και τη συνεργασία σε δράσεις για την επίτευξη του ψηφιακού μέλλοντος της Ευρώπης.
Η 14η ALL DIGITAL Summit θα λάβει χώρα διαδικτυακά στις 13-15 Οκτωβρίου 2021 με θέμα «Ψηφιακές Δεξιότητες και Ψηφιακά Εργαλεία για έναν καλύτερο κόσμο». Οι τρεις ημέρες της εκδήλωσης θα επικεντρωθούν με τη σειρά τους στα τρία θέματα ψηφιακής ενδυνάμωσης: πολίτες και ανάπτυξη ικανοτήτων, εκπαιδευτικοί και εκπαίδευση STE(A)M, και νέοι άνθρωποι. Ο συνδετικός κρίκος μεταξύ αυτών των θεμάτων είναι η επίλυση πραγματικών κοινωνικών προβλημάτων μέσω ψηφιακών εργαλείων και προσεγγίσεων. Ο βασικός στόχος της εκδήλωσης είναι η αύξηση της ικανότητας, της ετοιμότητας και της ανθεκτικότητας των κέντρων ανάπτυξης ψηφιακών ικανοτήτων. Εκτός από προσκεκλημένες ομιλίες και συζητήσεις στρογγυλής τράπεζας, στην εκδήλωση θα παρουσιαστούν στο κοινό ένα πλήθος έργων και μια σειρά εργαλείων και προσεγγίσεων σε αυτά τα θέματα.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί σε μια διαδικτυακή πλατφόρμα όπου οι συμμετέχοντες θα μπορούν να αλληλεπιδρούν με άλλους συμμετέχοντες στο συνέδριο και να προγραμματίζουν συναντήσεις 1: 1, καθώς και να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο για τις αλλαγές στο πρόγραμμα. Σας προσκαλούμε να εγγραφείτε και να διαβάσετε περισσότερα για την ALL DIGITAL Summit 2021, τους επιβεβαιωμένους ομιλητές και το πρόγραμμα εδώ.
Η ερευνητική ομάδα DAISSy του ΕΑΠ συμμετέχει ενεργά για 4η συνεχή φορά στις εργασίες της ALL DIGITAL Summit. Αυτή τη φορά, μέλη της DAISSy συμμετέχουν στις ακόλουθες συνεδρίες:
Τετάρτη 13 Οκτωβρίου
16.45-17.30 Lightning talks and Informative sessions
Θα παρουσιαστούν τα έργα STEAMonEdu, Social Hackademy, AMELIE και BIBLIO, στα οποία συμμετέχει η DAISSy.
17.30-18.15 Parallel session 3: Smart Cities Body of Knowledge
Θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά σε διεθνές επίπεδο το Smart Cities Body of Knowledge που αναπτύχθηκε στο έργο Smart DevOps, στο οποίο συμμετέχει η DAISSy.
Πέμπτη 14 Οκτωβρίου
14.00-19.30 STE(A)M education
Θα παρουσιαστούν τα αποτελέσματα του έργου STEAMonEdu που συντονίζεται από την DAISSy, καθώς και οι τελευταίες εξελίξεις στο πεδίο της εκπαίδευσης STE(A)M.
Παρασκευή 15 Οκτωβρίου
10.00-16.20 Social Hackademy
Θα παρουσιαστούν τα αποτελέσματα του έργου Social Hackademy, στο οποίο συμμετέχει η DAISSy, με τη συμμετοχή των νικητών του 1ου Social Hackathon που διοργανώθηκε στην Ελλάδα από το ΕΑΠ.
Κατεβάστε τη πρόσκληση σε PDF.
Πρόσκληση εγγραφής στο Εθνικό Πιλοτικό Πρόγραμμα του EUHeritage!
Η ερευνητική ομάδα DAISSy του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου, εταίρος του έργου EUHeritage, σας προσκαλεί να δηλώσετε συμμετοχή στο πιλοτικό πρόγραμμα του EUHeritage, που διοργανώνει στην Ελλάδα.
Το EUHeritage είναι ένα διακρατικό έργο που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ της ΕΕ. Στόχος του έργου είναι η δημιουργία ενός νέου διακρατικού προγράμματος σπουδών για επαγγελματίες του τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς, το οποίο θα επικεντρώνεται σε ψηφιακές δεξιότητες, μεταβιβάσιμες και εγκάρσιες ικανότητες, κοινωνικές δεξιότητες και δεξιότητες που συνδέονται με την “εμπειρία του τουρισμού” στον τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Για την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος EUHeritage σε εθνικό επίπεδο αναζητούμε έναν ποικιλόμορφο συνδυασμό νέων επαγγελματιών και φοιτητών. Η επιλογή θα βασιστεί:
στις γνώσεις και την εμπειρία σας σε θέματα πολιτιστικής κληρονομιάς, πολιτιστικού τουρισμού, πολιτιστικών και δημιουργικών βιομηχανιών ή συναφών τομέων, την άποψη σας περί πρωτοτύπων, τα κίνητρά σας και τη δυνατότητα εφαρμογής της μάθησης.
Το πρόγραμμα έχει διάρκεια 40 ώρες και θα πραγματοποιηθεί με τη μικτή ή και τη δια ζώσης μάθηση (θα καθοριστεί με βάση και τις αιτήσεις των εκπαιδευομένων). Η έναρξη του σεμιναρίου στην πρακτική εφαρμογή του Business Experience Design Canvas προγραμματίζεται στο τέλος του Οκτωβρίου 2021. Η γλώσσα του σεμιναρίου είναι η Ελληνική. Προτεραιότητα στην επιλογή των εκπαιδευομένων θα έχουν οι επιτυχόντες του διαδικτυακού μαθήματος του EUHeritage. Ο αριθμός θέσεων είναι περιορισμένος!
Για να θεωρηθεί πλήρης η συμμετοχή σας, θα πρέπει να παρακολουθήσετε τουλάχιστον το 90% των 40 ωρών του Εθνικού Πιλοτικού Προγράμματος (10% των ωρών χάθηκε χωρίς βάσιμο λόγο) ή το 75% των 40 ωρών του Προγράμματος (25% των ωρών χάθηκε για αντικειμενικούς λόγους).
Η κοινοπραξία EUHeritage εργάζεται για τη διαπίστευση αυτού του μαθήματος σε Εθνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα που σχετίζονται με τον τουρισμό και την πολιτιστική κληρονομιά. Εάν σπουδάζετε ή εργάζεστε σε έναν οργανισμό που παρέχει εκπαίδευση, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας σχετικά με τη διαδικασία.
Δηλώστε το ενδιαφέρον σας συμπληρώνοντας τη διαδικτυακή Φόρμα, έως και την 21η Οκτωβρίου 2021
DELTA project will be presented with paper in ICERI 2021
The DELTA project partners contribute with the scientific paper “Digital Applications in archaeological education and excavation training: the DELTA course”, to the 14th annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI) which will be organized virtually, due to the unstable situation of COVID, on the 8th – 9th of November, 2021. This publication will be included in ICERI2021 Proceedings.
The paper presents the results of the research, online and desk, aiming at recording the existing situation in the three countries regarding: (1) the use of digital applications in archaeological excavations, (2) current courses on excavation practices, methods and techniques and (3) the use of digital educational tools in such courses. This research provided the necessary evidence for the design and development of the DELTA blended training course that combines the use of an online platform with face to face and on-site learning in a joint excavation.
For the last 13 years, ICERI conferences are welcoming more than 800 participants in the field of education. The scope of ICERI2021 includes the following topics like:
COVID19: Distance Learning in Times of Crisis, Education: New Trends and Experiences, Pedagogical Methods and Innovations, Inclusive Learning, Cultural Diversity and Special Education, New Challenges in Education and International Cooperation, Teacher Training, Curriculum Design, Accreditation and Quality in Education, Research: New Trends and Experiences, University-Industry Cooperation, Global Issues in Education and Research, Technology in Teaching and Learning, Emerging Technologies in Education, E-content Management and Development.